Home » Tudi spraševati je treba znati

Tudi spraševati je treba znati

Internet je čudovito orodje za zbiranje različnih podatkov ali vpogled v porabnikova stališča. Spletne analize, spremljanje socialnih medijev in webinarji so pomembni načini kopičenja znanja. Včasih pa je vendarle potrebno neposredno vprašati uporabnike s spletno anketo.

Za spletne ankete v marketinške namene velja, da obstaja tanka linija med pridobivanjem informacij, ki jih zares potrebujemo in postavljanjem preveč vprašanj, s čimer demotiviramo anketirance.
Nedavno je znano podjetje za spletno anketiranje objavilo rezultate raziskave o izpolnjevanju spletnih anket. Analizirali so ankete 100.000 uporabnikov z enim pa do 30 vprašanj. Raziskava je razkrila zanimive rezultate, ki jih lahko s pridom uporabljate, ko boste na svoji spletni strani povpraševali svoje obiskovalce.
Posebej izstopa dejstvo, da se z večanjem števila vprašanj v anketi krajša čas, ki ga anketiranec posveti posameznemu vprašanju.

Za spletne ankete v marketinške namene velja, da obstaja tanka linija med pridobivanjem informacij, ki jih zares potrebujemo in postavljanjem preveč vprašanj, s čimer demotiviramo anketirance.

Nedavno je znano podjetje za spletno anketiranje objavilo rezultate raziskave o izpolnjevanju spletnih anket. Analizirali so ankete 100.000 uporabnikov z enim pa do 30 vprašanj. Raziskava je razkrila zanimive rezultate, ki jih lahko s pridom uporabljate, ko boste na svoji spletni strani povpraševali svoje obiskovalce.

Posebej izstopa dejstvo, da se z večanjem števila vprašanj v anketi krajša čas, ki ga anketiranec posveti posameznemu vprašanju.

Število vprašanj

Povrečno število sekund na vprašanje

Čas porabljen za celo anketo

1

75

1 min 15 s

2

40

2 min

3-10

30

2-5 min

11-15

25

5-7 min

16-25

21

7-9 min

26-30

19

9-10 min

Seveda tudi drugi dejavniki vplivajo na ta čas, na primer tip vprašanj.

Kakšna pa so lahko vprašanja v spletni anketi?

1. zaprta vprašanja: odgovori so vnaprej določeni, anketiranec izbere tistega, ki mu najbolj ustreza; ta vprašanja so lahko dihotomna, torej ponujajo dva alternativna odgovora (da – ne, se strinjam – se ne strinjam), ali pa vprašanja z večstransko izbiro, pri katerih se odloča med več kot dvema odgovoroma;

2. odprta vprašanja – anketiranec sam oblikuje odgovor; ta so uporabna predvsem v situacijah, ko ne poznamo vseh možnih odgovorov;

3. kombinacija – pod vprašanje navedemo nekaj možnih odgovorov in dodamo prazen prostor za druge odgovore, ki jih anketiranci oblikujejo sami.

 

Spletne-anketeKako torej spraševati na spletu?

  • vprašajte samo po tistih informacijah, ki jih zares potrebujete – v oddelku marketinga si želite popolno izpolnjene ankete; najboljša pot do tega so takšne ankete, ki ne sprašujejo po ničemer ekstra; vprašanja naj bodo torej kratka in jedrnata;
  • vprašanja naj bodo enostavna – število vprašanj ni edini faktor, ki odvrne spraševance od izpolnjevanja ankete; vanje uvrstite le enostavna vprašanja, da bodo ostali pozorni in zdržali do konca;
  • testirajte različne dolžine ankete – na spletu se vse vrti okoli testiranja in tudi na področju spletnega raziskovanja ga lahko uporabite; vsaka ciljna publika se odzove na ankete na drugačen način, zato testirajte različne dolžine in tipe vprašanj, da ugotovite pozitivne korelacije med ciljno publiko in vrsto ankete.

 

Anketa na spletni strani je izvrstna metoda za pridobivanje raznoraznih podatkov – mnenja, stališča, pričakovanja … In kakor moramo biti marketinško pretkani, da na landing page-u kar najdlje obdržimo obiskovalca, moramo tudi pri spletnih anketah vedeti, kako anketirancu pomagati zdržati do cilja.

Večkrat se sicer zgodi, da ne znamo odgovoriti na kakšno vprašanje, toda tudi postavljanje vprašanj je lahko umetnost. Bi radi kaj vprašali obiskovalce vaše spletne strani? Pišite nam in skupaj sestavimo anketo in jo postavimo na vašo spletno stran.

Želim vam veliko dobrih vprašanj in še več pravilnih odgovorov!

Spletnik marketing

 

 

 

 



 


 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*