Home » Email marketing » Netiketa? Pravila pisanja e-sporočil

Netiketa? Pravila pisanja e-sporočil

Ste že slišali za izraz netiketa? Če ste, potem poznate pravila internetnega bontona. Če ne, je tale članek kot nalašč za vas.

E-mail-marketingInternetna sporočila so postala naš vsakdan. Čeprav je še vedno lepo dobiti napisano pismo ali sporočilo. Tudi sama si včasih vzamem čas, da napišem pismo ali le kratko sporočilo. Zdi se mi bolj osebno. A pustimo sedaj to.

Kot povsod drugje, tudi pri pisanju e-sporočil obstajajo pravila. Ki jih z eno besedo imenujemo netiketa. Pravila so zasnovana na spoštovanju sogovornika in pravilnega izražanja. V času hitrega dogajanja tudi hitro odpisujemo na e-pošto, ki jo dobivamo v nabiralnik. A vseeno si moramo za sporočilo vzeti čas in upoštevati pravila. In katera ta pravila so? Pa poglejmo…

• Ko pišete sporočilo, si predstavljajte, da se lahko pojavi na velikem jumbo plakatu. Vedeti morate, da je vse, kar pošljete, lahko posredovano naprej, shranjeno ali natisnjeno. Sigurno si ne bi želeli, da vaše neprimerno sporočilo bere nepopisana množica in se ob tem zgraža. Nikoli ne pošiljajte nečesa, za kar vam bi bilo lahko nekje v prihodnosti žal.

• Izogibajte se žaljivih in neprimernih komentarjev. Nikoli ne veste, kdaj bo to sporočilo prišlo do vašega nadrejenega. Vse kar je žaljivo, rasistično in neprimerno zagotovo, ne paše v službeno pošto, tudi neslane šale ne.

• Naj bo vaše sporočilo čim bolj jasno in razumljivo. Sporočila, kjer ne moremo uporabiti glasu ali govorice telesa, so lahko hitro razumljena drugače. Bodite pozorni, da je sporočilo razumljivo in smiselno napisano. Tako, da ga bo lahko razumel vsak. Včasih ne veste, koga imate na drugi strani pošte, ekrana. Spoštovanje naj bo vidno v vsakem stavku, ki ga oblikujete.

• Ne pričakujete odgovora takoj! Res je, da bo sporočilo dostavljeno hitro, a to še ne pomeni, da lahko tako hitro pričakujete tudi odgovor. Pravilo je, da je prav na sporočilo odgovoriti v 24 urah. Seveda je super, če lahko odgovorite prej, a v najslabšem primeru se držite roka 24 ur. Razen če ste seveda odsotni, takrat si nastavite avtomatski odgovor, ki bo pošiljatelja obvestil, da vas ni. Če imate možnost v tem sporočilu, ponudite alternativo in dodajte e-mail naslov osebe, ki bo lahko na sporočilo odgovorila.

• Slovnične napake niso ok. Če ste vsaj malo podobni meni, potem boste morali vaše sporočilo prebrati vsaj še enkrat, preden ga odpošljete. Sama sem namreč izredno neslovničen človek in kaj hitro pozabim na kakšno črko, vejico ali piko. Pač, nismo vsi za vse 🙂 Vedno preberite sporočilo še enkrat, kajti tudi slovnica je del bontona pri pisanju sporočil. Če gre za kakšno večjo ali pomembno zadevo, naj vaše sporočilo prebere nekdo, ki so mu vejice blizu. Že res, da se nam vsem kdaj pojavi kakšen tiskarski škrat, a vseeno. Bodite dosledni. Ko enkrat pritisnite »pošlji«, ni več poti nazaj.

• Sporočilo naj bo čisto, organizirano in naj vsebuje bistvo. Nihče ne bere rad dolgih in dolgoveznih sporočil, tudi vi ne. Raje si vzemite kakšno minuto več časa, da napišete sporočilo, ki ga bo prejemnik rad prebral.

In pa najbolj bistveno: NE UPORABLJATE VELIKIH ČRK! Zakaj? Ker bo prejemnik dobil občutek, da se derete nanj, čeprav se ne. Če želite kaj res izpostaviti, črke odebelite, velike črke pa uporabljajte samo tam, kjer je to slovnično pravilno.

Za lažje in bolj učinkovito pošiljanje več e-sporočil hkrati si brezplačno odprite naše email marketing orodje Newsletter.si, ki je zasnovano prav za vas!

Andreja Ogrinc

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*