Home » Izdelava spletnih strani » Naslovi na strani, ki bodo všeč tako pajkom kot tudi obiskovalcem

Naslovi na strani, ki bodo všeč tako pajkom kot tudi obiskovalcem

Danes se bom dotaknila bolj »skritega« dela optimizacije strani. Pa s tem ne mislim na kakšno zvito black hat metodo, ampak na html naslov strani (title tag), ki ga lahko vidite ob pregledu vira strani oz. z bližnjico Ctrl + U. Vir je sicer v ozadju, toda v igri optimizacije strani ima eno izmed osrednjih vlog.

Naslovi-straniKaj je naslov strani?
Naslov strani je del html kode, ki označuje naslov strani. Imeti ga mora vsaka spletna stran, saj je zelo pomemben za optimizacijo strani. Več kot priporočljivo je v naslov strani uvrščati ključno besedo, na katero se želite visoko uvrščati v iskalnikih. Sam Google je opozoril na relevantnost naslova strani za optimizacijo. Raziskava iz leta 2009 enega najvidnejših SEO strokovnjakov pa je pokazala, da so ključne besede v naslovih strani 4. najpomembnejši dejavnik za pozicije na iskalnikih. Ni dvoma torej, da morate ključno besedo uvrstiti v title tag.

Naslov strani se nahaja v glavi html kode (), kjer najdemo tudi meta opise, meta ključne besede, posebne Facebook tag-e in drugo. Za lažjo predstavo navajam primer izključno z naslovom strani:

<head>

<title>Optimizacija strani | Spletnik SEO</title>

<head>


Kako uporabljamo <naslove strani>?
Vsaka spletna stran ima lahko naslov strani, uporaba le-tega pa lahko variira. Večina brskalnikov bo naslov strani prikazala v zgornji vrstici okna. Google Chrome uporablja naslove strani tako, da jih uvrsti v zavihku. Pogosto se naslove strani uporabljajo hkrati tudi kot naslovi strani (h1), ni pa nujno.

Naslovi strani in iskalniki
Iskalniki uporabljajo naslove strani za 2 namena – za rangiranje in prikazovanje v rezultatih iskanj. Poglejmo si, kako izgleda naslov strani za oba primera.

Naslovi strani in zaznamki
Ko določeno spletno stran označite kot zaznamek ali priljubljeno stran, vam bo brskalnik kot ime predlagal naslov strani. Tega lahko seveda poljubno editirate in shranite.

Naslovi strani in socialni mediji
Naslov strani bo pogosto tisti del besedila, ki bo predlagan kot naslov teksta za deljenje na socialnih medijih, kot sta Del.ici.ous in Digg.

Pri naslovih strani moramo biti zmerni pri izboru števila ključnih besed. Če pretiravamo z naštevanjem, bomo škodili estetskemu videzu, z vidika optimizacije strani pa tudi ne bomo nič pripomogli. Google dopušča 70 znakov, ostalo skrajša s tremi pikami (…). Osredotočite se na raje na eno ali dve ključni besedi v naslovu.

Nekaj kratkih nasvetov za konec:
natančno opišite vsebino strani – naj komunicira vsebino strani obiskovalcem, pri tem pa se izogibajte nesmiselnim naslovom strani z imenom »Untitled«;
unikaten naslov strani za vsako podstran – vsaka izmed podstrani na vaši strani naj ima svojstven naslov strani, tako da iskalniki vedo, da gre za različne podstrani;
kratki, toda informativni naslovi strani – naslovi so lahko kratki, toda povedo lahko vse; če so naslovi predolgi, bo Google v rezultatih iskanj prikazal le delček.

Naslov strani pove tako obiskovalcem kot spletnim pajkom, o čem gre na spletni strani. Obiskovalcem je koristen z vidika informiranja o strani, pajki pa izkoristijo naslove strani za rangiranje strani v iskalnikih. Opisen naslov strani pomaga iskalnikom določiti tematiko strani, to pa pomaga tudi pri višjih pozicijah na ključne besede iz naslova strani.

Ne dovolite torej, da bo zavihek prazen, ko bomo brskali po vaših straneh. S tem boste naredili slab vtis na obiskovalce pa tudi na Google. Njemu se res ne želite zameriti, tako da le upoštevajte moje ali nas kontaktirajte in delo prepustite nam.

Prijazen <html> pozdrav!

Spletnik marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*