Home » Google oglaševanje » Ne bodite žrtev plačevanja na klik. Bodite raje lovec na kupce!

Ne bodite žrtev plačevanja na klik. Bodite raje lovec na kupce!

Oprostite mojemu naslovu, vendar edina stvar, ki je lahko še slabša kot to, da ne koristite zakupa ključnih besed na Googlu, je da se trženja proizvodov ali storitev lotevate na zgrešeni način. Če želite oglaševalno kampanjo na Googlu vzpostaviti samostojno, torej brez posrednika, vendar pri tem nimate časa niti za detajlno analizo trga, kaj šele za dnevno spremljanje rezultatov, potem se zavedajte, da s tem defnitivno mečete stran svoj denar. Dobesedno!

 

Pri veliki večini oglaševalskih kampanj, ki se pojavljajo na Googlu, se takoj vidi, da so zgrešene, torej ne privabljajo točno tistih kupcev, ki bi jih zanimali samo in izključno njihovi produkti. To je razvidno tako iz objavljenih oglasov, kot tudi ključnih besed, na podlagi katerih se oglasi tudi prikažejo interesentom.

 

V tem članku vam sicer ne bom na dolgo in široko razlagal o tem, kaj je Zakup ključnih besed na Googlu oz. kako poteka Google oglaševanje,
temveč bi rad nakazal, da je zelo pomembno da morate najprej poznati nekaj taktičnih potez in vedno najprej opraviti manjšo analizo.
Kakšna naj bo taktika pri oglaševanju na Googlu in katere vire lahko pri tem uporabite?

 

Ključne besede

Pred nekaj meseci sem imel zelo dober primer, kar se tiče vodenja oglaševalske kampanje na Googlu za enega naših naročnikov. Podjetje je oglaševalo na Googlu še preden smo stopili v stik, torej je s tem že imelo določeno izkušnjo. Najprej sem pomislil, da ima tako ali tako že izbrane ključne besede in oglase, torej bo potrebno na izboljšanju učinkovitosti oglasne kampanje narediti malo manj kot ponavadi. Podjetja, ki oglašujejo dalj časa in za malo večje vsote, ponavadi skozi čas že pridejo do tistih najbolj učinkovitih ključnih besed oz. oglasov, sem pomislil, vendar če se kampanja že od začetka ne izvaja tako kot bi morala, se rado zgodi, da se podjetje šele čez nekaj mesecev zave, da bi lahko za isti denar pridobilo še enkrat toliko kvalificiranih kupcev. In to se je tudi zgodilo!

Skratka, pri naročniku, ki se ukvarja z izposojo kombijev, smo ugotovili, da je že v štartu (ko se je delal seznam ključnih besed) delal veliko napak. Posledično, ni in ni bilo interesentov, pa čeprav je podjetje v oglaševanje do takrat vložilo že skoraj 1300 evrov.

Da bi najprej naredil malo bolj podrobno analizo sem odprl spletno stran adwords.google.com/select/KeywordToolExternal. To je on-line Googlovo brezplačno orodje, ki se ga marketingarji poslužujemo pri iskanju najbolj relevantnih ključnih besed za določeno dejavnost. Pri tem ni potrebno biti programer, temveč v okno vpišete ključne besede, nakar vam Google izpiše kolikokrat mesečno v povprečju ljudje vpišejo določeno ključno besedo v iskalnik. Torej tako dejansko lahko izveste, koliko je takšnih, ki na mesečni bazi iščejo vaš produkt ali storitev. To je že prvi korak k natančnejši analizi. Pri tem je zelo uporabno to, da Google izpiše tudi besede, ki so si podobne ali v korenu, ali pa spadajo pod isti sklop, torej isto ali podobno dejavnost. Izbor ključnih besed se osvežuje na dnevni bazi. Potrebno je povedati še to, da je pri izboru besed dobro biti pazljiv, kajti že z eno napačno ključno besedo, lahko vaša kampanja privablja kupce, ki pa niso zainteresirani za vaš produkt, temveč bolj za sorodno storitev.
Pri izbiri ključnih besed podjetje za oddajo kombija za prevoz potnikov ni bilo pazljivo. Prepričani so bili namreč, da bosta ključni besedi “kombi” in “kombi za prevoz oseb” opravili svoje.
Če tukaj omenim najbolj pomembno taktiko pri izbiri pravih ključnih besed…Vedno raje priporočam izbor takšnih besed, ki opredeljujejo akcijo in ne objekt. Kombi je objekt, stvar, vozilo, torej je akcija “najem kombija”, “oddaja kombija”, “izposoja kombija”, itd. Namreč osebe, ki bodo v Google vpisale ključno besedo akcije, so potemtakem bolj zainteresirane (tusi po statistiki) za “akcijo”, torej bodo veliko prej najele kombi, kot tiste, ki bodo s pomočjo besede “kombi” iskale vozilo za prevoz pohištva oz. kombi za nakup. O tem kako slabo izbrane ključne besede lahko slabo vplivajo na posel, sem pisal že tudi v članku Ključne besede, ki ubijajo posel.

 

Razmišljajte “-negativno”

Naš naročnik se je torej osredotočil na napačno izbrane besede, nakar sem mu predlagal da naredi manjšo raziskavo. V iskalnik je moral vpisati ključne besede kot so: kombi za prevoz oseb, kombi, kombi za 8 oseb, tovorno vozilo,…torej ključne besede, ki jih je nevede vključil v svojo kampanjo, ker mu jih je pač predlagal Google. Pri vseh ključnih besedah se je seveda nahajal na prvi strani v iskalniku Google, toda, ugotovil je, da se je tam nahajal tudi med ponudniki za nakup kombija, ponudniki za selitve, ponudniki za popravilo kombija, itd…Klicali pa so ga celo za oglaševanje na kombiju, ker je slučajno izbral ključno besedno zvezo “kombi oglasi”. Kar je najhuje, celo plačeval je za tovrstne ljudi, da so ga ti lahko sploh našli preko Google Adwords oglasov!? Vsak klik je bil namreč zaračunan.

Negativne besede so besede, ki se dodajo oglaševalski kampanji in imajo funkcijo preprečiti vašemu oglasu, da se ta pojavlja v iskalnih rezultatih. Z dodajanjem minusa besedam, ki klestijo proračun, vendar na spletno stran vozijo napačne kupce, sem dosegel, da se to ne bo več dogajalo. Da bi torej popravil napako, ki jih je naredil naš naročnik, preden smo zanj začeli voditi kampanjo, sem naredil naslednje: -selitve, -oglasi, -oglaševanje, -nakup, -prodaja, -servis, itd….besede sem torej označil z minusom in zato jim sedaj pravimo “negativne ključne besede”.

 

Napačno Googlovo navodilo

Google je seveda monopolist, ima moč in lahko manipulira z raznoraznimi storitvami sebi v prid. Pri tem se je potrebno zavedati, da Google ne zavaja, temveč igra na karto, da pač velika večina uporabnikov njegovih storitev slabo pozna sistem in posledično ne zna organizirati oglaševalskih kampanj, ne da bi pri tem delalo večje ali manjše napake. Ena takšnih je, da Google ponavadi javi samo takrat, ko je ceno za posamezno ključno besedo potrebno zvišati, ne javi pa takrat, ko se iz sistema umakne kakšen od vaših konkurentov in s tem zniža ceno ostalim oglaševalcem. Namreč Googlu je že ok, da plačujete ceno, ki ste jo tudi predtem. Več kot je takšnih, več je denarja na Googlovem računu. Čisto enostavna matematika.

 

Vedno je pač potrebno razmišljati v to smer, da bo Google vedno razmišljal tudi v svojo.

Kakorkoli, zelo pomembno je, da preden se podate v avanturo samostojnega oglaševanja na Googlu, da se prej zelo dobro podučite o tem. Po drugi strani, nikoli ne boste tak strokovnjak, kot ste strokovnjak v vaši dejavnosti, torej priporočam, da zakup ključnih besed raje prepustite strokovnjakom.

 

Lep pozdrav,

Uroš Bogdanović

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*