Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Kaj določa, da je povezava kakovostna?

Kaj določa, da je povezava kakovostna?

Veliko ustvarjalcev spletnih strani in tistih, ki se ukvarjajo z optimizacijo strani, prepogosto razmišljajo absolutno. Black hat ali white hat, to deluje ali ne deluje, povezava je kakovostna ali ne … Takšno razumevanje stvari je lahko nevarno, saj nobena stvar, niti pri optimizaciji strani, ni črno-bela. To se močno kaže tudi pri link buildingu.

Ustvarjalci povratnih povezav lahko delimo v dve skupini – tisti, ki uporabljajo vsak možen link iz kjerkoli ter takšni, ki raziskujejo in pregledajo vsako priložnost za kakovostno povezavo. V tokratnem članku vam bom prestavila, kako ovrednotiti povezavo.

Anatomija povezave
Posamezno povezavo gradi 5 elementov: anchor besedilo, zaupanje, relevantnost, pozicija ter zunanje povezave. Vsak od teh delov povezave sestavljajo popolno celoto, ki jo prikazujemo v grafu.

Če redno prebirate naše članke v blogu, zagotovo pogrešate dejavnik avtoritete. Pet elemenov, ki jo bomo še podrobneje opisali, ustvarjajo »pito«, avtoriteta povezave pa določa velikost te »pite«. Z drugimi besedami, če je vaša povezava na visoko kakovostni in avtoritativni spletni strani, ji bodo iskalniki posvetili več pozornosti kot pa tistim, ki so na spamerskih straneh.

5    elementov, ki določajo povezavo

1.    Avtoriteta – kakor smo že omenili, avtoriteta opredeljuje velikost celotne anatomije povezave. Več kot ima domena avtoritete, več teže dajejo iskalniki posameznim delom povezave.

2.    Anchor besedilo – v zadnjem času je anchor besedilo najpomembnejši dejavnik povezave. Komentarji na blogu so prav tako neposredno povezani s pomembnostjo anchor besedila. Na tem mestu opozorilo, da skrbno brisati komentarje na blogu škodljivih spamerjev. Pa še nasvet – v anchor besedilu vedno uporabite ključno besedo.

3.    Zaupanje – če želite visoke pozicije na iskalnikih, morate pridobiti zaupanje s strani iskalnikov. To pa dosežete s pridobivanjem povezav, ki že imajo zgrajeno zaupanje. Pisanje medijskih objav na blogu, socialnih medijih ali novičarskih portalih je izvrsten način, da pridobite iskalnike na svojo stran.

4.    Relevantnost – to je merilo, kako je vaša vsebina na stran, ki povezuje na vašo. Primer: naš blog o spletnem marketingu nekako ne sodi na spletno stran o nebesnih pojavih. Težje pa je določiti, kako relevantna je druga spletna stran glede na vašo. Naš nasvet pa je, da pridobite povezave s spletnih strani, ki imajo sorodno vsebino.

5.    Pozicija – včasih je Google vse povezave na spletu obravnaval enakopravno, vsakemu je dal enako količino PageRank-a. Danes  so iskalniki mnogo bolj sofisticirani in občutljivi na lastnosti povezave. Link v nogi spletne strani vam ne pomaga veliko. Vsebinsko relevantna povezava na vrhu strani med besedilom bo zagotovo bolj klikana, zato pa tudi pridobila več PageRank-a.

6.    Odhodne povezave – če bi imeli vsi linki enako PageRank, bi več odhodnih povezav pomenilo manj PageRanka na povezavo. Vsaka povezava na podstrani za malenkost razvrednoti posamezno povezavo. To je razlog, zakaj so direktoriji včasih neuporabni. Če imate 100 povezav na strani, kakšno razliko naredi stoprvi?

Na začetku smo dejali, da je pri optimizaciji strani nesmiselno na stvari gledati črno-belo. Tudi v spletnem marketingu so stvari v večinoma sive, zato so povezave, ki imajo dobro pozicijo,  zaupanje in ustrezno anchor besedilo, vsekakor pomembne. Pa čeprav morda niso na najbolj ustrezni poziciji na strani.

Vsekakor ne trdim, da se morate zadovoljiti z vsako povezavo, toda pikolovstvo iskati 5 od 5 ni na mestu, saj lahko izgubimo veliko priložnosti za izgradnjo povezav. Poiskati morate kompromis med kakovostjo in praktičnostjo.

Ne veste, kje začrtati mejo? Pišite nam in skupaj bomo našli pravo pot do kakovostnih povezav.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*