Home » Izdelava spletnih trgovin » Edina dilema – Spletna stran ali spletna trgovina?

Edina dilema – Spletna stran ali spletna trgovina?

Če danes želite nekaj kupiti ali pa vsaj preveriti ponudbo, boste najverjetneje iskali informacije kot so cena, razpoložljivost, hitrost nakupa in dostave ter predvsem (če gre kaj narobe), če lahko računamo na takojšnjo pomoč strokovnjaka, ki nam lahko poda še več navodil in nasvetov za uporabo stvari ali storitve, ki nas zanima. Pri tem se zavedate, da če teh informacij ne boste kaj hitro našli, obstaja konkurent, ki te informacije zagotovo ima.
Četudi je cena morda malo višja, vas bo v nakup prepičala avtoriteta ponudnika in spletna stran, ki dejansko privablja tudi s svojim grafičnim dizajnom.

Zanimivo je, da zato da lahko primerjate različne ponudbe med seboj, ni potrebno narediti niti koraka. Če v iskalnik google.com ali Najdi.si vpišete ključno besedo za izdelek ali storitev, ki jo iščete, se bo v nekaj milisekundah prikazalo prvih deset spletnih strani podjetij, ki so v iskalniku uvrščena najvišje. Ponavadi boste med temi desetimi rezultati našli vse informacije, ki jih potrebujete, kar pomeni, da ponudbe podjetij, ki jih tam ni, niti ne boste preverjali. Če se motim me popravite.
Torej je enkrat ena, da 90% kupcev poberejo podjetja, ki se nahajajo na prvih dveh straneh v iskalnikih.
Recept za to je seveda dobro optimizirana spletna stran ali izdelava spletne trgovine, ki se tja tudi uvrsti.

Seveda to leti na vsa podjetja in njihove lastnike, ki si želijo čimvečjega kosa pogače. Danes druge poti enostavno NI!

Edina dilema, ko se kot podjetje odločate za prisotnost na internetu je torej:
Ali imeti spletno trgovino ali spletno stran?

Svoje prednosti ima tako spletna trgovina, kot tudi spletna stran. Toda ali ni to isto?
Ne….Spletno trgovino priporočam podjetjem – trgovinam, ki  imajo pestro izbiro artiklov, ki so razporejeni po kategorijah in se kot taki lahko primerjajo med seboj. Spletna trgovina omogoča hiter in varen nakup s pomočjo košarice, katere vsebino lahko kupci plačajo na več načinov in ob tem izberejo tudi med večimi načini dostave. Največji poudarek je tukaj potrebno dati na ozadje spletne trgovine – administracijski vmesnik, ki omogoča vpogled v seznam kupcev, seznam artiklov, seznam želja kupcev, itd. Poleg tega se lahko kupci registrirajo in imajo tudi sami vpogled v pretekle nakupe, vi pa jim lahko kadarkoli z nekaj kliki izdate račun.

Najlepše pri tem je ( predvsem za tržnike), da lahko merimo zadovoljstvo kupcev in predvsem, kateri artikli so najbolj prodajani, najbolj zaželeni in kot taki, če so še na zalogi.

Spletna trgovina, ki je podprta v takem obsegu se lahko izdela zelo hitro in enostavno, kupcem pa kot taka ponuja zadovoljstvo ob njihovem nakupu, kar navsezadnje skoraj vedno privede do vedno novih nakupov.
Pri spletni strani ne gre toliko za prodajo artiklov kot za trženje storitev, ali znamke podjetja. Spletni strani lahko dodamo neomejeno število podstrani, kar je najbolj primerno za veliko količino informacij, ki jih želimo predstaviti, blog, novice, nasvete, navodila, itd.  Če ne gre za kataloško prodajo in če ne gre za takojšnje plačilo, potem je spletna stran bolj primerna kot spletna trgovina.

Če gledamo z vidika trženja in optimizacije za iskalnike, med spletno trgovino in spletno stranjo ni večjih razlik, saj je spletna trgovina z nekaj 1000 artikli lahko optimizirana tako kot spletna stran, ki obsega nekaj 10 podstrani. Seveda je vse to zelo relativno, a pravtako kot v ekonomiji tudi tukaj obstajajo definicije, ki opredeljujejo idealno okolje in tako so morebitna odstopanja glede na izbrano dejavnost, seveda možna.

Uroš Bogdanović

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*