Home » Google oglaševanje » Neveljavni kliki na Google oglase

Neveljavni kliki na Google oglase

Oglaševalci na Googlu včasih podvomijo v varnostne sisteme iskalnika proti zlorabi klikov na oglase. Morda bi pomislili, da je vsak nenameren klik zlonameren, toda naj vas umirim. Ni vsak neveljaven klik (ang. invalid click) škodoželjan, takšne pa Google prepozna, oglaševalci pa jih ne plačajo.

Kaj so neveljavni kliki?

Invalidni kliki so tisti, ki jih Google ne obračuna zaradi njihove majhne ali nične vrednosti za oglaševalca. Vseh teh klikov ne moremo okarakterizirati kot zlonamerne, saj se lahko zgodijo popolnoma nenamerno. Če vzamemo primer: veliko uporabnikov spleta je vajenih, da z miško dvokliknejo na povezave, spletne pasice, maile in Google oglase. Google ob dvokliku na oglas računa le en klik, drugega ne obravnava kot zlonamernega, pa vendar kot neveljavnega.

Katere vrste klikov Google obravnava kot neveljavne?
–    ročne klike, ki so namenjeni zvišanju stroškov oglaševanja;
–    klike, ki jih povzročijo orodja za samodejno klikanje, roboti in druga lažna programska oprema;
–    nepomembne klike, ki za oglaševalca nimajo vrednosti, na primer drugi klik pri dvokliku;

Kako Google obravnava neveljavne prikaze?

Googlova tehnologija analizira vse prikaze in poskuša ugotoviti, ali sledijo vzorcu, oblikovanemu za umetno znižanje oglaševalčevega razmerja med prikazi in kliki (CTR). Sistem poskuša samodejno razločevati med prikazi, ki jih sprožijo uporabniki na običajen način, ter prikazi, ki jih sprožijo nemoralni uporabniki ali se sprožijo z uporabo avtomatskih sredstev. Prikazi, ki jih Googlova tehnologija označi za sumljive, ne bodo vplivali na CTR, uporabljen za določanje ocene kakovosti ključne besede.

Kako Google zazna neveljavne klike?

Varnost oglaševalcev je za Google zelo pomembna, zato zaščiti pred neveljavnimi dejavnostmi namenja veliko pozornosti.

Tehnike zaznavanja in filtriranja

Sistem preveri vsak klik oglasa, pri vsakem kliku preuči številne podatke, vključno z naslovom IP, časom klika, morebitnim podvojenim klikom in drugimi vzorci klikanja. Sistem nato te dejavnike analizira, da bi lahko osamil in izločil neveljavne klike.

Odkrivanje in filtriranje se odvija na številnih ravneh, vključno z naslednjimi:
–    sistemi v realnem času izločijo dejavnost, ki ustreza neveljavnemu vedenju (npr. prekomerno ponavljajoči se kliki);
–    kliki in prikazi z neveljavno dejavnostjo iz znanih virov so samodejno izločeni.

Napredne tehnike za nadzor

Na vsaki stopnji postopka filtriranja se uporabljajo različne edinstvene in inovativne metode ter tako povečujejo dejavno odkrivanje neveljavnih dejavnosti. Tehniki tudi nenehno izboljšujejo tehnologijo spremljanja in filtre ter pregledujejo naraščajoče nize signalov.

Skupina Google

Poleg tehnik za samodejno zaščito klikov obstaja tudi skupina, ki uporablja posebna orodja in tehnike za pregledovanje posameznih primerov neveljavnih klikov. Ko sistem zazna potencialno neveljavne klike, član te skupine pregleda prizadetega oglaševalca, da razbere pomembne podatke o viru potencialno neveljavnih klikov. Naloga skupine je nemoralnim uporabnikom čim bolj otežiti neveljavno dejavnost in poskrbeti, da je čim bolj nekoristna, ter tako zmanjšati njihovo možnost za uspeh.

Ali večkratni kliki z istega naslova IP pomenijo neveljavno dejavnost?
Večkratni kliki z istega naslova IP ne pomenijo nujno neveljavne dejavnosti. Obstaja več razlogov, zakaj pride do tega:
–    ponovljeni kliki: posamezni uporabniki lahko veljavno kliknejo vaš oglas več kot enkrat, ko primerjajo nakupe ali se vračajo na spletno stran po dodatne informacije;
–    naslovi IP v skupni rabi: večkratni kliki iz enega vira se lahko pojavijo tudi zato, ker ponudnik internetnih storitev dodeli iste naslove IP več uporabnikom, zato lahko več uporabnikov dostopa do vašega spletnega mesta z istega naslova IP, kar daje vtis, da en obiskovalec večkrat klikne oglas;
–    dnevniki spletnih strežnikov: vaši dnevniki spletnih strežnikov vsebujejo podatke o vseh obiskovalcih vašega spletne strani, ne le tistih, ki so prišli po kliku Google oglasa;
–    programska oprema tretjih oseb: nekatera programska oprema za poročanje zabeleži klike pri pomikanju  med stranmi, ko uporabnik krmari po vaši spletni strani. Posledično je lahko videti, da ste v kratkem časovnem obdobju prejeli veliko klikov od enega uporabnika.

Upoštevajte, da sistem pregleda vsak klik, ki ga prejme vaš oglas, pri čemer preveri naslov internetnega protokola (IP), čas klika in številne druge podatke. Kliki, ki jih prepozna kot neveljavne, so samodejno izločeni iz kampanje.

Neveljavni kliki so podobni spamu, absolutna količina spama na spletu niha, toda za vas je pomemben le tisti, ki prileti v vaš Inbox. Realni odstotek neveljavnih klikov je manj kot 0,02%, pa še teh tako malo klikov ne plačate in ne vplivajo na končno poročilo o oglaševalski kampanji.

Prva obrambna linija pred dejavnostjo neveljavnih klikov je optimizacija kampanje, tako da oglasi prejemajo samo najbolj ciljane klike in prikaze. Upoštevajte, da je najboljši pokazatelj uspešnega oglaševanja pogosto stopnja konverzije. Če v svojem računu odkrijete in popravite območja z nizko stopnjo konverzije, ste korak bližje k odkrivanju potencialnih območij z neveljavno dejavnostjo.

Če mislite, da na vaše oglase zlonamerno klika konkurenca, pozabite na sumničavost in zaupajte Googlu.

Kakovostno in učinkovito oglaševalsko kampanjo na Googlu pa zaupajte podjetju Spletnik.

Lep dan!

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*