Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Podvojena vsebina – dvojna osebnost spletne strani

Podvojena vsebina – dvojna osebnost spletne strani

Se vam je že zgodilo, da ste na iskalniku našli dvojno vsebino? Identični stavki, odstavki ali kar celi članki vas lahko zmedejo, všeč pa niso niti iskalnim pajkom. Enako kot moti dvojna morala posameznikov ali dvojnost osebnosti, je tudi podvojena vsebina lastnost strani, ki jo je potrebno spremeniti.

Kaj je podvojena vsebina?
Izraz »podvojena vsebina« se navadno nanaša na dele vsebine znotraj ene ali več domen, ki se popolnoma ujemajo ali pa so si izredno podobni. Podvojena vsebina lahko pomeni dvojno tekstovno vsebino, prav tako pa tudi repliko spletne strani ali podstrani – dizajn, koda, ključne besede, povezave na strani in podobno.

Zakaj je dvojna vsebina slaba?
V resnici je podvojena vsebina velik problem, saj zmede iskalne pajke, za katere velja, da je najboljše, če se v okolju vaše spletne strani počutijo kot doma. Pajki pri podvojeni vsebini namreč ne vedo, katero spletno stran naj prikažejo med rezultate iskanj. V nekaterih primerih je vsebina namenoma podvojena v več domenah izključno zaradi zavajanja iskalnikov, da mesto uvrstijo višje v rezultatih iskanja ali povečajo obiskanost. Rezultat tovrstnih zavajajočih dejanj je nezadovoljstvo uporabnika, saj vidi ta skorajda identično vsebino v več rezultatih iskanja.

Kako veste, če imate podvojeno vsebino na strani?

Kopiranje v iskalnik
Preprosto skopirajte stavek ali več z vaše spletne strani in ga vnesite v iskalno okno Googla. Če se med naravnimi rezultati pojavi več spletnih strani z isto vsebino, je vaša spletna stran žrtev podvojene vsebine.

Webmaster Tool
Brezplačno Googlovo orodje Webmaster Tool je vaš zvest partner, ko se pojavi vprašanje glede vaše spletne strani. Preverite lahko, ali imate podvojene naslove strani. Če temu pritrdite, najprej poskrbite, da ima vsaka podstran svoj unikaten naslov strani, nato preverite URL naslove. Če le-ti niso pravilno povezani, ste si morda nevede skopali jamo – zaradi podvojenih URL naslovov namreč nastopi kanibalizacija strani, kar pomeni, da podstrani tekmujejo med seboj, katero bodo pajki uvrstili med naravne rezultate.

Kaj lahko naredite?
Blokiranje indeksacije spletnih strani: če na primer ne želite, da Google uvrsti v kazalo različice vaših člankov na spletnem mestu za tiskanje, onemogočite te imenike ali uporabite navadne izraze v svoji datoteki robots.txt.

Bodite dosledni: Skušajte biti dosledni pri povezovanju znotraj spletne strani. Na primer: ne povezujte na http://www.primer.si/stran/ in http://www.primer.si/stran in http://www.primer.si/stran/domov.htm.

Uporabljajte domene na najvišji ravni: Za ravnanje z vsebino, prirejeno za določeno državo, uporabljajte domene na najvišji ravni, kadarkoli je to mogoče. S tem boste pomagali objaviti najbolj ustrezno različico dokumenta.

Bodite previdni pri objavi: Če objavljate svojo vsebino na drugih spletnih mestih, bo iskalnik Google za posamezno poizvedbo vedno prikazal različico, za katero meni, da je najbolj primerna za uporabnike. To pa morda ne bo različica, ki bi jo objavili vi. Prepričajte se, da je na vsaki spletni strani, na kateri je objavljena vaša vsebina, vključena povezava nazaj na izvirni članek. Lastnike spletnih strnai, ki objavljajo vašo vsebino, prosite, da blokirajo različico članka na svojih spletnih mestih z datoteko robots.txt.

Zmanjšajte standardne ponovitve: Namesto da na dnu vsake spletne strani vključite obsežno besedilo za zaščito avtorskih pravic, objavite le kratek povzetek in vključite povezavo na spletno stran z več podrobnostmi.

Ne objavljajte slepih procedur: Uporabniki neradi vidijo »prazne« strani, zato se izogibajte ogradam, kjer koli je to mogoče. Na primer ne objavljajte spletnih strani, če za njih še nimate pripravljene vsebine. Če ustvarite spletne strani z ogradami, uporabite datoteko robots.txt, s katero boste pajkom preprečili dostop do teh strani.

Seznanite se s sistemom urejanja vsebine: Prepričajte se, da ste dobro seznanjeni z načinom, kako je vsebina prikazana na spletni strani. Blogi, forumi in sorodni sistemi pogosto prikažejo isto vsebino v različnih oblikah. Vnos v blog je lahko na primer prikazan na domači strani bloga, na arhivirani strani in na strani drugih vnosov z isto oznako.

Zmanjšajte število podobnih vsebin: Če imate veliko podobnih spletnih strani, razmislite o tem, da bi posamezne strani razširili ali pa jih združili v eno. Če imate na primer spletno stran o potovanjih, na njem pa imate dve spletni strani za dve destinaciji z istimi informacijami, strani združite v eno, ki se nato nanaša na obe destinaciji.

Podvojena vsebina vam lahko povzroči veliko glavobola. Problem predstavlja tudi zato, ker se je veliko ljudi ne zaveda oz. je ne razumejo. Na spletu mrgoli spletnih strani z dvojnim karakterjem, naj vaša ne bo med njimi.

Če imate težave, nam pišite, z veseljem se bomo spoprijeli s karakterjem dvojčkov in poskrbeli za optimizacijo strani.

Lep dan želim!

Spletnik marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*