Home » Google oglaševanje » Zaključite prodajo takoj! s pomočjo prilagojene vhodne strani (Landing page)

Zaključite prodajo takoj! s pomočjo prilagojene vhodne strani (Landing page)

Če ste kdaj na internetu iskali neko storitev ali izdelek v angleškem jeziku, potem je zelo verjetno, da ste kdaj naleteli tudi na t.i. squeeze page ali landing page, ki jo v slovenščini imenujemo kar „prilagojena vhodna stran“. Pri nas takšnega načina spletnega marketinga podjetja še ne prakticirajo prav pogosto in ravno s tem namenom sem se podal v manjšo raziskavo. V Google sem  vpisal dve ključni besedi, ki sta v zadnjem času zelo dobro zastopani s strani Google oglasov. To sta besedi „prevajanje“ in „oglaševanje na Googlu“. Skupaj je bilo nekje okoli 35 oglaševalcev, ki so svoje storzitve oglaševali s pomočjo adwords oglaševanja in ko sem klikal na njihove oglase, me niti eden ni pripeljal na t.i. prilagojeno vhodno stran – landing page. Pri drugi ključni besedi gre celo za oglaševalska podjetja, ki naj bi oglasne kampanje organizirala drugim podjetjem. Vendar,  po tem kar sem videl, ne hvala lepa.
Moj namen analize ni bil iskati lukenj pri konkurentih ali jih kritizirati, temveč analizirati koliko „zavednih“ marketingarjev se dejansko usmerja v pristop, ki ga zelo spletnomarketinško zavedna Amerika koristi že kar nekaj let. Morda vam na pogled dooolge strani niso všeč, so pa te prodajno prilagojene vhodne strani dokazano lahko ekstremno učinkovite.

vir slike: topsecretfatlosssecret.com

vir slike: topsecretfatlosssecret.com

Kaj je sploh razlika med prilagojeno vhodno spletno stranjo in domačo, prvo stranjo?

Več o tem boste sicer izvedeli iz 10 nasvetov, ki jih navajam spodaj, kljub temu pa naj vam omenim, da je glavna razlika predvsem ta, da je prilagojena vhodna spletna stran (landing page), v nasprotju z domačo oz. prvo stranjo, predvsem skoncentrirana na funkcijo zbiranja naročil, povpraševanj ali e-mail naslovov, torej je izključno prodajna in povrhu tega na strani ne vsebuje ničesar, kar bi interesentu preusmerilo ali zmotilo njegovo željo po izdelku ali storitvi ali ga usmerilo drugam.

Torej je cilj prilagojene vhodne strani ta, da na njo prihajajo kvalificirani kupci, ki imajo dve možnosti: Oddaja obrazca ali pobeg s spletne strani. Če je druga možnost, potem tako ali tako to niso bili pravi kupci. Takšna stran ponavadi v URL naslovu nosi ime storitve ali izdelka oz. ključno besedo, ki opisuje ponudbo, ki se tam nahaja.

Prva stran spletne strani, ki ponavadi v URL naslovu nosi ime index.html je stran, ki se odpre najprej, predvsem ko vpišemo domeno neke spletne strani ali do nje pridemo preko „naravnih“ rezultatov v Googlu. Ta vsebuje tudi informacije, kako dostopati do ostalih informacij oz. drugih strani, tako notranjih kot tudi zunanjih in ob tem prepričuje obiskovalca v čim daljši in večkratni obisk spletne strani, pridobivanje zaupanja ter seveda končno naročilo ali najmanj oddajo nekega obrazca.

Kako se torej izdela prilagojena vhodna stran, ki ima samo en in edini cilj, prejeti izpolnjen kontaktni obrazec oz. oddano naročilo?

Takšna podstran je idealna za Google oglaševanje, oglaševanje preko bannerjev (pasic) ali pošiljanje tedenskih oz. mesečnih e-novic, s katerih nato na „landing page“ usmerjate prejemnike. To so načini preko katerih se uporabniki interneta (ki so se ali se bodo zanimali za vašo ponudbo) preusmerijo na vašo spletno stran, vendar tja, kjer so zbrane vse najbolj pomembne informacije samo z enim ciljem: pridobiti kontakt potencialnega ali „že pečenega“ kupca.

Oglejmo si 10 ključnih elementov, ki bi jih bilo zelo priporočljivo vključiti v dizajniranje in pisanje vaše  prilagojene vhodne strani:

Kako sestaviti in napisati prilagojeno vhodno stran?

1. Prepričajte se, da se vaš naslov nanaša direktno na lokacijo, s katere je prišel obiskovalec oz. na oglas iz iskalnika Google, ki naj bi ga kliknil vaš potencialni kupec.
Sporočilo mora biti čimbolj podobno, če ne celo enako. (podobno je dobro, enako je odlično!). Na tak način boste obiskovalca, ki točno ve kaj išče, z lahkoto vodili po vaših vsebinah. To je ena najbolj pomembnih stvari, ki se tiče učinkovite prilagojene vhodne strani na vaši spletni strani.

2. Izpostavite jasno sporočilo – Klic k akciji!
Ne glede na to, ali uporabljate grafične gumbe, ali z rdečo označen tekst (ali oboje), dajte svojim obiskovalcem vedeti, kaj morajo narediti. Pri izdelavi krajše vhodne strani, ponavadi uporabim vsaj 2 klica k akciji, medtem ko ga za malo daljšo prilagojeno vhodno stran uporabim tudi do 5krat! Preizkusite obe varianti oz. preizkušajte kaj dejansko bolje deluje pri vas.

3. Pišite v drugi osebi – Vi in vaše
Malo bo takšnih obiskovalcev, ki jih bodo zanimale izključno informacije o vašem podjetju ali celo o izdelku ali storitvi. Bolj jih bo zanimalo, kaj imajo ONI ali ONA od tega, torej prednosti!

4. Pišite tako, da lahko obiskovalcem takoj prenesete prepričljivo sporočilo.
Tukaj ni potrebno biti preveč kreativen ali ponosen na dejstvo, da znate obračati besede. To je posel in ne osebno umetniško izražanje.

5. Naredite selekcijo vsebin in elementov. Odstranite nepotrebno!
Ko pišem tekste za prilagojene vhodne strani, vedno raje najprej napišem oz. dodam čimveč vsebine, ki jo šele nato klezstim. To je vsekakor veliko bolje od dodajanja. Vedno je bolje narediti selekcijo in izbrati najboljše, kot pa da selekcije sploh ni. Vaš bralec bo bral tekst toliko časa, kolikor časa bo pri branju oz. dojemanju ostal skoncentriran in motiviran. To še ne pomeni, da mora vsaka vhodna prodajna stran vsebovati vse kar naj bi vsebovala takšna stran, kajti izdelki in storitve se med seboj razlikujejo. Je pa res, da če zaključujete prodajo, da je bolje dodati še kakšne dodatne trditve, izjave, rešitve, torej več teksta in nasprotno, če želite pridobiti samo kontakt oz. e-mail nekega obiskovalca, je vedno bolje imeti krajšo prilagojeno vhodno stran, saj bo o dodatnih informacijah obiskovalec še obveščen v samem procesu nadaljne komunikacije.

6. Bodite kristalno jasni pri definiranju vaših ciljev
Od naslova, podnaslova, prednosti, ponudbe do končnega naročila. Naj bo tekst takšen, da bo bralca vodil proti dnu, kjer bo ta želel le še izpolniti obrazec. V tem trenutku kaj drugega niti ni pomembno. Namreč, če bi želeli poenostaviti jezik, ter uporabiti medmete ali besede, ki izražajo navdušenje oz. želijo vnesti komičnost , bi vas kaj hitro lahko zaneslo. Vse kar ni v kontekstu zgoraj povedanega, je enostavno preveč. Še vedno bo obstajal nek odstotek ljudi, ki jih bo to odneslo s spletne strani ali zamotilo pri končnem naročilu. S tem si boste dejansko „pljunili v lastno skledo“.
vir: seoservicesgroup.com

vir slike: seoservicesgroup.com

7. Najbolj pomembne točke izpostavite takoj na začetku
Večina obiskovalcev bo vašo prilagojeno vhodno stran le preletela. Naj tudi oni ujamejo nekaj tistih glavnih prednosti, pa čeprav samo z levim kotičkom očesa.

8. Ljudje radi najprej preberejo začetek in konec, šele nato se spravijo na osrednji del strani.
Naj se na teh mestih torej nahajajo tudi najbolj prepričljivi argumenti.

9. Naj bo prvi odstavek kratek, ne več kot 2 vrstici
Za prilagojeno vhodno stran s ponudbo in naročilom je lahko odločilno tudi tvorjenje vsebine. Namreč nikoli ni priporočljivo vključevati odstavkov, ki bi imeli več kot 4 do 5 vrstic, kar se tiče osrednjega dela in 1 do 2 vrstici, kar se tiče uvoda in zaključka.

10. Pišite kar na vašem zaslonu
Vzemite kos papirja in na njem označite, kako naj bi izgledala vaša prilagojena vhodna stran. Kje bo stal naslov, kje se bodo nahajale prednosti, kje bodo stale izjave zadovoljnih kupcev in kam boste postavili tista dva, tri ali štiri klice k akciji? Razmislite o tem, da bo zgornji del obiskovalcem viden takoj, medtem ko se bodo do morebitnega spodnjega dela (ob daljših tekstih), obiskovalci morali navzdol premakniti s pomočjo kolesca na miški. Če je temu tako, je prednosti in klice k akciji potrebno ponoviti tudi na „spodnjem delu“ prilagojene vhodne strani.
Prvo pravilo je: gumb za klic k akciji mora biti viden v vsakem položaju, neglede na to ali ste na vrhu ali na dnu strani.

Še 3 bonus nasveti…

11. Odstranite vse možne „moteče“ vsebine in elemente
To naj bi vključevalo navigacijske menije, vizualne efekte in predvsem povezave na druge strani. Namen prilagojene vhodne strani je, da se obiskovalci skoncentrirajo samo in izključno na tekst, podporne elemente in ponudbo, do katere morajo priti sami, saj za kaj drugega niti nimajo razlogov oz. možnosti. Edini dve možnosti za odhod s prilagojene vhodne strani je, da obiskovalci ali izpolnijo obrazec, ali pa da izklopijo spletno stran. Torej ne sme biti povezav do pogostih vprašanj, do partnerskih strani ali celo do konkurenčnih strani, kjer naj bi se nahajalo še več informacij.

12. Ne iščite nekaj, česar niti ne potrebujete
Vaše obiskovalce oz. potencialne kupce morate povprašati po informaciji o njih. Toda, kaj naj takšen obiskovalec v bistvu sploh vpiše v obrazec za naročilo oz. oddajo povpraševanja?

Zavedajte se, da to ni anketa ali nek on-line intervju. Vsako dodatno vprašanje, ki ga zastavite obiskovalcem, bo odgnalo nek odstotek interesentov. Bodite torej razsodni in vnaprej pomislite, koliko ljudi bi dejansko sploh izpolnilo kontaktni obrazec oz. obrazec za oddajo povpraševanja/naročila. Priporočam Ime, E-mail, Telefon, komentar in morebitni naziv artikla oz storitve, vendar le v primeru, če gre za izbiro med večimi možnostmi.

13. Ne predvidevajte ničesar. Testirajte vse!
S pomočjo teh nasvetov in trikov, boste zlahka pričeli ustvarjati prodajno prilagojeno vhodno stran (Landing page) za svoj posel. Vendar, tukaj ne smemo pozabiti še na grafične elemente, ki pa so nekako razred zase. Namreč malo težje je ustvariti video, avdio ali animacijo s katerimi bi še pospešili proces konverzije potencialnega kupca v končnega kupca. Če pa imate kaj takšnega že na spletni strani, pa to seveda s pridom uporabite.

Vse to kar sem omenil se navezuje na merjenje, testiranje, skratka preizkušanje katera verzija vhodne strani bolj učinkovito prideluje kupce. Več kot boste merili, bolj se vam bo to poznalo pri končni prodaji.

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*