Home » Marketing in prodaja » Rojstvo strank 2.0 in smrt marketinga, kot ga poznamo

Rojstvo strank 2.0 in smrt marketinga, kot ga poznamo

… ali prilagajanje marketinga vedenju kupcev in njihovih zahtevam. Spletni marketing in družbeni mediji so dramatično spremenili okolje trženja. Iz sejnih sob, garažnih podjetij, iz predavalnic na univerzah, sedaj odmeva vprašanje za milijardo eurov …

“Ali je marketing, kot ga poznamo, res mrtev?” Odgovor: “Več stvari se spremeni in več stvari je ostalo enakih. Marketing še vedno temelji na poznavanju lastnega občinstva. Vendar so se orodja in taktike, ki jih uporabimo, da spoznamo naše ciljne stranke, spremenili.”

Družbeni mediji vplivajo na vedenje in pričakovanja kupcev ter ustvarjajo novo vrsto informiranega družbeno odgovornega ter angažiranega kupca, t.i. stranke 2.0. Te nove stranke se bolj zanašajo na družbene medije in veliko manj na oglaševanje. Več milijonov vredna prizadevanja za znamčenja (branding) so uničena s pogovori in izmenjavo mnenj med strankami na družbenih medijih. Usoda znamke in ugleda podjetja je odvisna od tranzicije korporativnih marketinških oddelkov v poste, spletne kritike, bloge in tvite strank 2.0. Blagovne znamke se oblikujejo ali razblinijo v družbenih medijih, zato podjetja nimajo druge izbire, kot da se pridružijo zabavi in sprejmejo novo vrsto znamčenja.

Kako izgleda model?
Najprej poslušajte, nato pa sodelujte in se angažirajte. S prihodom orodij za spremljanje družbenih medijev in opravljanje analiz imajo marketingaši sedaj veliko več demografskih podatkov o ciljnem občinstvu. To je podlaga za oblikovanje učinkovitih odgovorov, ki bodo vplivali na kupca, tako za dolgoročno upravljanje blagovnih znamk in v primeru kriznih situacij.

Vpliv web 2.0 na direktni marketing
Obstajata dve glavni značilnosti, ki ločita neposredno trženje in trženje blagovne znamke. Prva je, da pošljete svoje sporočilo neposredno potrošnikom, brez uporabe posrednih komercialnih medijev komunikacije. Druga značilnost je temeljno načelo »klic k akciji.”

E-mail marketing zamenjuje neposredno trženje, ki temelji na tisku, saj je bolj personaliziran, cenovno učinkovit in je obenem zelena alternativa. Tržnikom daje možnost preizkusiti različne zadeve e-mailov za boljši odstotek klika za pregled vsebine maila (click-through rate), testiranje različnih ponudb ali oblikovanje različnih idej. Skratka e-mail marketing je lažji za optimizacijo, hitrejši in cenejši kot tisk.

• Vedenjsko targetiranje omogoča podjetjem, da predstavijo personalizirano in s tem bolj ustrezno izkušnjo svoje spletne strani za obiskovalce. Ne glede na to ali gre za podjetje, ki se osredotoča na e-trgovanje, ali poslovanje z opekami in malto, poskušajo ujeti na spletu potencialne stranke, ki bi se odločile za ne-spletni nakup. Podjetjem se izboljšajo njihove konverzije, kot tudi ocena zadovoljstva strank z oblikovanjem in uporabo personaliziranih vsebin, popustov, ki so oblikovani na podlagi predhodnih želja strank.

• Web analytics daje tržnikom podatke, s katerimi ugotovi, ali so obiskovalci spletne strani iz različnih programov ali akcij (npr. banner oglaševanje, Google adwords, LinkedIn, SEO, itd), bolj ali manj nagnjeni k sodelovanju na spletni strani (npr. nakup, izpolnite vodi obrazec, preberite članek … karkoli predstavlja angažiranost na spletni strani).

Vhodni (Inbound) marketing
Vhodni marketing je nov pristop k trženju, ki optimizira postopek, da vas kupci najdejo in obenem privablja kvalificirane kupce. Udejstvovanje na družbenih medijih, optimizacija (SEO) in izgradnja povratnih povezav so vsi primeri učinkovitih vhodnih-marketinških aktivnosti. Vhodno trženje ne samo koristi podjetju z izboljšanjem dostopnosti spletne strani za kvalificirane kupce, ampak tudi koristi obiskovalcu z izboljšano relevantnostjo vsebine in povezanih virov.

Ustvarjanje bogate vsebine spletne strani, vzpostavitev ustreznih povezav, bloganje, komentiranje drugih blogov, tvitanje in oblikovanje razprav na Facebooku in LinkedInu. Za vse to je potreben čas, vendar ne veliko denarja.

Nimate časa, energije, kreativnosti in idej za vodenje vaše strani na Facebooku? Spletnik Facebook strani omogoča vodenje vaše strani z širokim dosegom vaših fanov.

Helena Felc
Spletnik marketing

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*