Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Poceni ali učinkovito? Kakšno spletno stran si želite vi?

Poceni ali učinkovito? Kakšno spletno stran si želite vi?

Recimo, da ste se v vašo spletno stran odločili investirati nekaj denarja, zato sedaj primerjate različne ponudbe za izdelavo spletne strani. Kaj je tisto, kar odloča? Je to kakovost ali poceni izdelava spletne strani? Kaj bi dali na prvo mesto? Pravijo, da po navadi grenak okus slabe kakovosti ostane še dolgo po tem, ko je sladek okus nizke cene že zdavnaj pozabljen. Pa je ugodna spletna stran lahko tudi učinkovita?

Ko govorimo o kakovostni spletni strani, jo lahko razložimo tako, da primerjamo lastne uporabniške izkušnje na internetu. Zelo enostavno. Recimo, da želimo naročiti nek produkt. Prvi faktor odločanja je običajno uvrstitev spletne strani v iskalnikih. Pa recimo, da kliknemo na prvih pet zadetkov. Med njimi se štirje odprejo takoj, peti pa se odpira počasi. Malo se nam mudi, zato ga zapremo. Ostanejo nam štiri strani. Dve med njimi nimata niti cenika niti možnosti naročanja, zato ju prav tako zapremo. Ostaneta nam še dve spletni strani z enako ponudbo, enakimi cenami in možnostjo naročanja. Kaj mislite, katero izmed njiju bi za končni nakup enakega produkta izbralo največ ljudi? Verjetno tisto z jasnimi informacijami, lepim dizajnom ter hitrim, varnim in enostavnim naročilom produkta. Bi radi takšno uporabniško izkušnjo ponudili tudi vi svojim kupcem? Se strinjate, da bi moral biti prvi pogoj, poleg visoke uvrstitve v iskalnikih, prodajna učinkovitost spletne strani?

Kaj mora imeti prodajno učinkovita spletna stran?
Če je cilj spletne strani obiskovalce konvertirati v kupce ali pridobivanje njihovih kontaktov, potem jih je potrebno čim bolj usmerjati na strani, kjer se nahajajo obrazci za oddajo naročila ali kontakta. Torej spletna stran mora biti zasnovana tako, da obiskovalci hitro pridejo do želene informacije (o izdelku ali storitvi) in nato tudi hitro oddajo svoj kontakt. Več kot je vmesnih korakov, počasnih strani, povezav izven strani, skratka klikov, manj obiskovalcev bo na koncu prispelo do kontaktnega obrazca. Kakovostna in prodajno učinkovita spletna stran mora imeti enostavno nakupno pot. Pri tem pa ne smemo pozabiti še na lep, a ne prezahteven dizajn, kakovostno in prodajno naravnano vsebino in vsekakor (da ne pozabimo) tudi možnost samostojnega urejanja.

Kako doseči čim krajšo in čim bolj učinkovito nakupno pot?
Ste se kdaj spraševali, zakaj se morate na italijanskih bencinskih servisih vedno sprehoditi mimo vseh dobrot, ki se bohotijo s polic, pa četudi greste samo na stranišče? Drugega izhoda namreč sploh ni! Temu se reče učinkovita nakupna pot. Ugotovili so, da s takšnim usmerjanjem gostov v trgovini obstaja veliko večja verjetnost, da bodo nekaj kupili. Če bi takšno nakupno pot lahko implementirali v spletno stran, bi lahko dosegli podoben učinek. Ker so si spletne strani različne in vse po svoje unikatne, bi preslikava nakupne poti v tem primeru potrebovala tudi določene popravke. V takšnem primeru je spletno stran najprej potrebno izmeriti in jo testirati.

Sicer poznamo več načinov, med katerimi izstopata merjenje konverzij in A/B testiranje. S pomočjo orodij Google Analytics in Google Website Optimizer lahko hitro ugotovimo, katera nakupna pot na spletni strani je najbolj učinkovita. Ko pa pridemo do tega podatka, lahko najprej vse obiskovalce usmerimo tja, pot pa lahko nato še dodatno testiramo in dopolnjujemo z vsebinami. Pri posameznih korakih se ponavadi pripravi nekaj različic (drugačna struktura strani, gumbi v drugih barvah, drugačen naslov strani ipd.), med katerimi pridemo do tiste različice, pri katerih je bounce rate najmanjši in preko katerih kontakt odda največ potencialnih kupcev. Brez merjenja in testiranja torej ne moremo vedeti, ali je spletna stran prodajno učinkovita in jo kot tako seveda potem ni možno izboljševati.

Ko izbirate med ponudniki izdelave spletne strani, poleg visokih uvrstitev v iskalnikih zahtevajte tudi prodajno učinkovitost strani!
Spletnik Trojček je celovita rešitev za odpiranje prodajno učinkovitih kanalov, s katerimi boste zagotovo povečali vašo prodajo.

 

Lep pozdrav!

 

Uroš Bogdanović

 

* Članek je bil objavljen tudi v Računalniških novicah.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*