Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Kako slediti vašim kupcem?

Kako slediti vašim kupcem?

Če vaš posel temelji na spletni strani, mora vaša spletna stran temeljiti na informacijah o vaših kupcih, njihovem obnašanju in njihovih željah. Ali že merite vašo spletno stran?

Če izdelujete ali prenavljate vašo spletno stran, je najprej vedno dobro pomisliti, kako bodo vašo spletno stran videli vaši obiskovalci. Na tem mestu se morate vprašati, kaj je tisto, kar jih bo privabilo, da se bodo zanimali za nakup. Ko je spletna stran enkrat objavljena, je najbolje, da vašo teorijo najprej testirate in takoj vidite, kje je potrebno stran nadgraditi oziroma prilagoditi, da bo ta ustrezala vašim potencialnim kupcem. Najprej so potrebne prave informacije o kupcih.

Vsak uporabnik interneta pušča svojo sled.
Obstajajo različni načini za pridobivanje informacij o vaših kupcih. Eden od takšnih je recimo Google Analytics. Sicer lahko veliko izveste tudi že iz izpolnjenih obrazcev na vaši spletni strani, kjer obiskovalec pusti svoje osnovne informacije, vendar pa to seveda s pravo analitiko ni primerljivo, saj lahko marsikdo vpiše svoje neresnične podatke ali pa obrazca niti ne izpolni.

Najboljši način za pridobivanje resničnih in točnih podatkov je s pomočjo sledenja obiskovalcem.
Vsak uporabnik interneta namreč povsod pušča svoje sledi. Ob vsakem obiskovalcu, ki pride na določeno spletno stran, se ustvari t.i. web log ali nekakšen spletni zapis. Ta zapis po navadi že vsebuje informacije, ki jih želimo imeti o določenem obiskovalcu. Marsikdo se bo morda vprašal, ali je takšen način zbiranja podatkov sploh zakonit. Odgovor je da. Dokler se tam namreč ne zbirajo osebne informacije obiskovalcev, je to seveda dovoljeno in tukaj ni bojazni, da bi vas kdo zaradi tega gledal postrani.

Kako deluje zbiranje informacij o obiskovalcih?
S pomočjo kode za merjenje konverzij ali Google Analytics kode se na spletno stran vstavi tudi delček Java Scripta, ki na vsaki podstrani nato beleži informacije o obiskovalcih. Vsak obiskovalec na spletno stran torej pride že z nekimi informacijami, ki pa jih potem ta Java Script samo še zapisuje. Večina uporabnikov interneta ima ta zapis na voljo že privzet in če le ni izrecno tako označeno, bo sistem dovilil tudi shranitev piškotkov, ki vsebujejo unikatno zgodovino sledenja vsakega posameznika.

Kaj vsebuje »spletni zapis« obiskovalca?
• geografsko lokacijo ali domeno in kako je obiskovalec prišel na spletno stran (iz katere spletne strani, iskalnika, direktorija, …),
• datum, čas in dolžino obiska (ali je obiskovalec že bil na tej strani ali ne),
• na katero stran so obiskovalci prišli najprej in kako so se prehajali skozi navigacijo,
• katere ključne besede so vpisali v iskalnik, da se jim je izpisala vaša stran,
• kateri brskalnik, operacijski sistem, internetno povezavo in zaslon uporabljajo,
• kateri obiskovalci so opravili končni nakup in
• v kateri fazi nakupa se je za nakup premislilo največ ljudi.

S pomočjo še malo bolj podrobne analize pa je možno izvedeti še več, in sicer:
• od kod prihajajo vaši obiskovalci
• kateri trgi so lahko potencialni za vaš posel
• kdaj je tisti čas, ko v povprečju na spletno stran pride največ obiskovalcev
• katera vsebina na spletni strani je nabolj in katera je najmanj zanimiva
• in še veliko več …

Sledite tudi kupcem vaših konkurentov
Če je vaš posel odvisen izključno od vaše spletne strani, potem nikakor ne pozabite na vidik merjenja in sledenja vaših kupcev. Glede na to, da se trg stalno spreminja in glede na to, da tudi vaši konkurentje migajo, brez merjenja nikoli ne boste vedeli, kaj je potrebno spremeniti ali prilagoditi do te mere, da bo posel učinkovit. Zmotno je razmišljanje, da če so vam v nekem spletnem podjetju izdelali spletno stran, da pa ste zdaj lahko mirni naslednji dve leti. Nikakor. Če ne nameravate slediti vašim kupcem, dejansko nima smisla izdelovati ali prenavljati spletne strani, da bi z njo zaslužili.

Želite vzpostaviti učinkovit sistem sledenja vaših kupcev? Kontaktirajte nas ali pa nas pokličite in svetovali vam bomo.

 

Lep pozdrav!

Uroš Bogdanović

* Članek je bil objavljen tudi v Računalniških novicah.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*