Home » Google oglaševanje » Merjenje konverzije na neizmerljivih medijih

Merjenje konverzije na neizmerljivih medijih

Vas je vedno zanimalo koliko kupcev na spletno stran pride preko letaka, plakata ali televizijskega oglasa?

Nemogoče je mogoče, pravijo. Tudi kar se tiče do sedaj neizmerljivih medijev, kot so letaki, plakati, brošure, vizitke, TV oglasi, radijski oglasi itd. Če se pri izvajanju marketinga vašega podjetja sprašujete, kako bi lahko izmerili, kaj je bolj učinkovito – na primer oglas na jumbo plakatu ali oglas na Googlu, ali pa na primer 5-sekundni televizijski oglas, ali pa članek na vašem blogu, potem lahko sedaj takšno napredno merjenje zelo hitro vgradite tudi v vašo zmagovalno marketinško strategijo.

Se vam je že zgodilo, da ste natisnili recimo 1000 letakov in pa 500 plakatov ter pričakovali nek učinek, morda povečanje prodaje? Potem pa ste na svojo bazo e-naslovov poslali e-mail sporočilo, prejemniki so v njem kliknili na povezavo, ta pa jih je preusmerila na kontaktni obrazec in točno ste vedeli, kdo so ti kupci in kaj jih je v e-mail sporočilu prepričalo, da so naročili izdelek ali storitev, oziroma oddali povpraševanje. Želim reči, da se pri tiskanih medijih na primer veliko težje izmeri učinek in določi, kolikšna investicija se vam je povrnila, a se vseeno da! Če ugotovimo število kupcev, ki so prišli na spletno stran »preko letaka«, lahko ocenimo tudi, če so nas ti stali preveč ali pa, če se nam je investicija povrnila.

Recimo, da natisnete letak, pri neki časopisni hiši zakupite oglasni prostor ali pa oglas postavite na 20 reklamnih panojev ob cesti, povsod lahko objavite naslov spletne strani, torej vašo domeno. In ker gre za branding, mora ta vsekakor biti vidna. Kaj pa pripona domene? Če si lahko ljudje zapomnimo tudi najbolj bizarne internetne naslove, si lahko tudi pripono. Pa recimo, da za domeno www.povecajobisk.si postavimo še besedo »akcija«. Internetni naslov na tiskanem oglasu bi izgledal takole: www.povecajobisk.si/akcija. Tako kot pri Google oglaševanju, kjer lahko prikazni URL napišemo drugače, kot dejansko obstaja, ker tako dvigujemo kakovost oglasa, lahko ta način torej uporabimo tudi v tiskanih medijih, le-tem konec koncev s tem dvigujemo vrednost. Za domeno lahko dodamo karkoli, tudi, če tak URL sploh ne obstaja. Na primer /naroči, /pokličite, /rezervirajtermin itd.

Kaj pa se zgodi, ko nekdo tak internetni naslov vpiše v brskalnik? Kaj je v ozadju?

Kako vzpostaviti merjenje konverzij preko tiskanih medijev?
Vsaka spletna stran mora imeti omogočeno, da na njej po potrebi ustvarjamo preusmeritve, torej t.i. 301 redirekte, s katerimi tisti »neobstoječi« internetni naslov v skladu z white hat metodami optimizacije preusmerimo na obstoječe, ki se dejansko nahajajo na spletni strani.

Tudi v našem primeru je »www.povecajobisk.si/akcija« preusmerjena na spletno stran z akcijo, ki nosi drugačen URL naslov, in je bolj primeren za iskalnike ter merjenje. Saj veste, spletni pajki ne berejo letakov in plakatov, zato je tukaj vseeno, ali je celoten URL naslov takšen, kot ga oglašujemo recimo v tiskanih medijih. Vprašanje pa je tudi, ali bi ga lahko v celoti uvrstili na en letak. Važno je, da obiskovalec pride na pravo podstran na spletni strani – po navadi tja, kjer se nahaja pristajalna stran z izdelkom, nagradno igro ali pa obrazcem za naročilo. S tem ne le omejimo število klikov do samega naročila, izvemo tudi, kolikšno število obiskovalcev je prišlo na spletno stran na primer preko televizijskega oglasa ali jumbo plakata.

V primeru, da je vaša spletna stran povezana z analitičnim orodjem Google Analytics, lahko na obstoječo povezavo, kamor preusmerjate tisto neobstoječo, prilepite še »utm kodo«, katere vir poimenujete po vrsti medija, preko katerega je oglaševan tisti neobstoječi internetni naslov. Ni tako zapleteno, kot se sliši.

Jasno je, da oglaševanje na radiu, televiziji in v tiskanih medijih veliko stane, če je to izmerljivo, toliko bolje. V vsakem primeru pa se pri podjetju Spletnik, d.o.o. še vedno nagibamo k dejstvu, da je pridobivanje obiska preko interneta za enkrat najbolj učinkovit način. Obiščite nas na spletni strani za izdelavo spletnih strani ali Google oglaševanje!

 

Lep dan!

Uroš Bogdanović

 

* Članek je bil objavljen tudi v Računalniških novicah.

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*