Home » Izdelava spletnih strani » Spletni marketing v letu 2012

Spletni marketing v letu 2012

Ali je že prišel čas avtomatizacije spletnega marketinga? Ste že nastavili vaš “LIJAK”?

 

Spletni strokovnjaki zelo dobro poznajo termin »lijak« in vse bolj pogosto se ga zavedajo tudi v sklopu svojega posla. Lijak je sestavljen iz štirih faz, skozi katere naj bi se obiskovalci spletne strani pretvorili v stalne kupce.

Najprej je na spletno stran potrebno privabiti obiskovalce, z njimi vzpostaviti stik in pridobiti kontakt, negovati te dragocene kontakte in jih na koncu konvertirati v kupce. Pri vsakem koraku lahko merimo »pretočnost«, kar pomeni, da to lahko stalno tudi izboljšujemo. Kako torej vzpostaviti učinkovit lijak?

Najprej bo torej na spletno stran potrebno privabiti čim več obiskovalcev. Obiskovalec, ki na primer pride na našo spletno stran preko e-mail kampanje, nas ponavadi stane manj, kot pa obiskovalec, ki pride preko Google oglaševanja. Kontakt, ki ga pridobimo preko klicnega centra, nas ponavadi stane veliko manj, kot pa oglas na televiziji ali v časopisu. Vse to se da enostavno izmeriti.

Druga faza je zelo pomembna, ker je potrebno z obiskovalci vzpostaviti odnos, poslovno razmerje, torej jih je potrebno navdušiti z informacijami, nasveti, vse seveda v lepi harmoniji z nenapadalno in profesionalno ponudbo. Pokazati jim je potrebno, kdo je avtoriteta in strokovnjak na področju, in v njih vzbuditi zaupanje. Glavno vlogo ima seveda spletna stran, ki mora biti sposobna zbirati kontakte. Tukaj se rado zgodi, da ima lijak t.i. luknje, kar pomeni, da spletna stran sicer zbira naročila in kontakte obiskovalcev, ki so naročilo izvedli, ne zbira pa kontaktov obiskovalcev, pri katerih sicer smo že vzpostavili stik, vendar pa ta trenutek še ne razmišljajo o nakupu. Tem luknjam rečemo tudi oportunitetni strošek, saj večina takšnih obiskovalcev kasneje poišče ponudbo drugje. V tej fazi je pomembno zbirati kontakte preko prijave na e-novice, preko prenosa e-priročnika ali pa tako, da obiskovalec izpolni vprašalnik. V lijaku je potrebno zapolniti luknje, ki puščajo. Vsak obiskovalec, ki odda svoj kontakt je zelo velik potencial, kljub temu da nič ne kupi!

Nato nastopi tretja faza, ko je potrebno pridobljene kontakte negovati. V tej fazi se s pomočjo t.i. avtoresponderjev (e-mail sporočil, ki si avtomatsko sledijo v razmaku nekaj dni) potencialnim kupcem pokaže, da so izbrali pravega ponudnika. Poudarek je na vsebini, ki za potencialne kupce lahko pomeni veliko dodano vrednost. Prednosti produkta, navodila za uporabo, izkušnje drugih, ki so produkt kupili, podatki, kako je izdelan produkt, kakšno vlogo ima produkt v socialni sferi, ankete itd. Z vsemi temi informacijami se ti kontakti lahko »negujejo« in pripravljajo na trenutek, ko se bodo obiskovalci odločili za nakup. Če kljub temu, na koncu nekdo ne opravi nakupa, se ga uvrsti v seznam kontaktov, ki se jim nato tedensko ali mesečno pošilja e-novice.

V zadnji fazi, ko je pridobljeni kontakt potrebno pretvoriti v kupca, se z oddanim naročilom oz. povpraševanjem zaključek nakupa ponavadi šele zares prične. S pomočjo naprednega avtoresponderja se kupcem pošlje še en sveženj e-mail sporočil z dodatnimi navodili za uporabo produkta, predlogi za vzdrževanje produkta, anketo o zadovoljstvu in vprašanjem, če bi radi produkt komu priporočili. Vse to pa spremlja tudi ponudba sorodnih produktov, ki se jim ekskluzivno samo za takšne primere doda poseben popust. In tako kupec zopet lahko postane kupec ali pa ponovni prejemnik tedenskih ali mesečnih e-novic.

Smisel t.i. cikla idealnega kupca je v tem, da ga je možno popolnoma avtomatizirati, čas in denar pa lahko porabimo na virih, ki prinašajo največ kupcev.

Veliko uspeha!

Uroš Bogdanović

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*