Home » Google oglaševanje » Določite vaš budžet za leto 2012

Določite vaš budžet za leto 2012

Konec leta je tik pred nami in čas je, da določite vaš budžet za marketing v letu 2012.
Eden od virov vaših potencialnih kupcev bo zagotovo tudi PPC oglaševanje, pri katerem pa je načrtovanje investicije za celo leto vnaprej v praksi lahko kar kompleksna stvar.
Kako lahko v naslednjem letu iz budžeta za PPC oglaševanje iztržite največ?

Najprej ugotovite, kako je lahko PPC oglaševanje učinkovito za vašo spletno stran in kakšno ceno na klik pri posameznem viru bi lahko dosegli v naslednjem letu. Če je spletna stran pri konverziji obiskovalcev v kupce uspešna že preko organskega obiska, potem lahko že vnaprej v grobem določite budžet. Če spletna stran obiska nima, potem bi bilo priporočljivo najprej izvesti testno oglasno kampanjo, skozi optimizacijo katere bi dokaj hitro lahko prišli do teh podatkov. Za določanje celoletnega budžeta torej najprej potrebujete kakovostne informacije.

Največja napaka večine podjetij, ko denar investirajo v eno od oblik PPC oglaševanja, je, da ne vedo natančno, kateri vir ali kanal je prodajno najbolj učinkovit. Glede na podatek o konverzijah lahko zelo hitro ugotovite, koliko vas stane kupec, ki je prišel preko Facebooka, Googla, iskalnika Najdi.si ali pa recimo portala 24ur.com. S porabo denarja tam, od koder obiskovalcev ne konvertirate dobro, sproti zmanjšujete budžet ostalim virom, kjer bi lahko dejansko povečevali dobiček. Ugotovite, kateri viri so najbolj učinkoviti, ostale pa odrežite.

Kdaj je vaša sezona? So to zimski ali poletni meseci, morda celo leto? Pri določanju budžeta se definitivno ozirajte tudi na čas, ko vaše produkte išče največ ljudi. Če ste v preteklosti že oglaševali ali pa imate podatke obiskanosti vaše spletne strani tudi za leto ali dve nazaj, potem že imate kar nekaj informacij. Drugače pa za določanje trenda iskanj obstajajo tudi določena spletna orodja, s katerimi si lahko pomagate. Eno takšnih je Google Traffic Estimator. Pozanimajte se, v katerih mesecih vaši kupci vaš produkt iščejo najbolj pogosto.

Če raznašate pice, jih verjetno ne raznašate po celi Sloveniji. Če imate frizerstvo, bi bilo malo manj verjetno, da se bo kdo pripeljal iz Maribora v Koper ali obratno. Skratka ni vedno najbolje, če trošite budžet tudi za obiskovalce, za katere je že takoj jasno, da bodo prišli na napačno spletno stran. Pri PPC oglaševanju lahko budžet razpršite glede na geografsko in demografsko komponento, torej glede na lokacijo in starost obiskovalca, oblikujete lahko tudi različne oglasne skupine glede na vrsto produkta, pri tem pa določite tudi, ali naj bodo oglasi vidni preko drugih elektronskih naprav. Do prave kombinacije nastavitev za najbolj učinkovito ciljno skupino lahko torej pridete tudi s pomočjo testiranja večih različnih segmentov vaših obiskovalcev, ki jim oglase servirate na več različnih načinov. Potrebno je izvedeti, kateri obiskovalci vaš produkt najbolj kupujejo, da lahko budžet v celoti nato namenite samo njim.

Tudi tukaj seveda ne moremo mimo merjenja konverzij s pomočjo orodja, kot je Google Analytics, in pomena kakovosti spletne strani za boljšo porabo budžeta za PPC oglaševanje. Jasno je, da bo nekdo, čigar spletna stran preslabo konvertira, za učinkovito prodajo potreboval veliko več obiskovalcev. Več obiskovalcev pomeni tudi več denarja in veliko večji strošek na kupca. Torej ne glede na vir in budžet, ki ga zanj namenimo, je to lahko račun brez krčmarja, če spletna stran ni ustrezno prodajno učinkovito naravnana. Naj bo torej v budžet za naslednje leto vračunan tudi kakšen popravek na spletni strani.

Škoda bi bilo, da bi budžet za marketing za leto 2012 načrtovali na pamet in si s tem že vnaprej zavestno zmanjšali število potencialnih kupcev. Načrtujte ga raje s pomočjo podatkov, ki jih imate tako rekoč na dlani.

Uroš Bogdanović

 

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*