Home » Izdelava spletnih strani » Kako enostavno do cenejših kupcev?

Kako enostavno do cenejših kupcev?

Cilj vsakega spletnega mesta je pridobiti čimveč kontaktov in jih konvertirati v čimveč kupcev. Že vrabci na veji čivkajo, da pri tem samo telefonska številka in e-mail naslov nista več dovolj. Uporabniki spleta smo že tako močno navajeni na spletne obrazce, da nam ti na spletnih straneh, ki tega nimajo, kar nekako manjkajo. Še več, če na nakupni poti, ki bi morala ponavadi trajati največ tri klike do naročila, obstaja kakšna ovira (npr. slabo viden gumb za naročilo ali preveč povezav, ki pritegnejo pozornost), se že nekako izgubimo ali pa nas vsaj želja po nakupu že malo mine. Zna se zgoditi, da bomo zaradi tega odšli na konkurenčno spletno stran.

Namen kontaktnega obrazca ni samo, da se “javijo” tisti najbolj zainteresirani kupci, ki želijo produkt kupiti nemudoma. Kontaktni obrazec ima funkcijo, da zbira tudi kontakte tistih, ki produkta ne bi kupili takoj, ampak morda šele enkrat v prihodnosti. Takšne je na vašo ponudbo seveda potrebno spomniti na vsake toliko časa, recimo s pomočjo e-mail marketinga. Pa pustimo to za sedaj, rad bi vam namreč odkril, kaj je potrebno narediti za vzpostavitev učinkovitega merjenja na vaši spletni strani ali v spletni trgovini. Še posebej če plačujete za vaš obisk.

Pogoj za vzpostavitev merjenja konverzije je kontaktni obrazec.
Merimo namreč, koliko obiskovalcev spletne strani, ki so prišli iz določenega kanala (Google oglasi, partnerske spletne strani, Facebook itd.) je oddalo povpraševanje, se prijavilo na prejemanje e-novic ali pa si preneslo kakšen brezplačni priročnik.

Če želimo izmeriti stopnjo konverzije oz. koliko nas stane določen kupec, ki na spletno stran pride preko Google oglaševanja, potem je praksa, da na zahvalno stran (kamor obiskovalec pride, ko izpolni obrazec) vstavimo kodo, ki jo pridobimo iz uporabniškega računa Google Adwords preko katerega izvajamo oglasno kampanjo.
To seveda lahko poenostavimo tudi tako, da spletno stran povežemo z orodjem Google Analytics, kjer nastavimo cilje (Goals). Cilj pa je ponavadi pravtako zahvalna stran kontaktnega obrazca. Brez slednjega očitno res ne moremo.
Razlika med obemi načini je, da preko Google Adwords sistema lahko ugotovimo preko katerih ključnih besed in preko katerih marketinških sporočil v oglasih je obrazec izpolnilo največ ljudi. Preko Google Analytics orodja pa lahko spremljamo tudi, kako so pri tem uspešni ostali viri obiskovalcev.

Če zakupujete ključne besede na Googlu ali pa se vaša pasica nahaja na nekem portalu (kjer plačujete na število prikazov), potem je pomembno, da veste, kako se vam bo iz tega naslova povrnila investicija.
Če je za enak denar preko Google oglasov prišlo 50 kupcev, preko pasice na portalu pa samo 4 kupci, potem je jasno, da boste v prihodnje denar raje naložili v oglaševanje na Googlu. Ko enkrat veste, preko katerega vira na spletno stran pride največ končnih kupcev, potem veste tudi koliko vas ta kupec stane. Izračunate si lahko ROI, ga primerjate z drugimi trženjskimi prijemi, skratka investicija v vaš spletni marketing ni več le “naložba v branding” ampak je lahko vaša delnica, ki ji vrednost nato samo še raste.

Recimo, da smo vzpostavili merjenje konverzije za vire obiskovalcev. Torej tistih, ki pridejo na spletno stran, izberejo kategorijo produktov, produkt, ki si ga želijo in oddajo povpraševanje. Od 1000 obiskovalcev je to storilo 10 ljudi, stopnja konverzije je 1%, strošek na kupca pa je recimo 40 €. V obisk smo vložili 400 €. Če je marža ravno okoli 40 €, se nam v tem primeru investicija ne izplača, saj ne zaslužimo nič. Kako torej izboljšati konverzijo pri istem številu obiskovalcev na spletni strani?
Z merjenjem spletne strani lahko izvajamo tudi test, s pomočjo katerega ugotovimo, kaj je tisto, kar na spletni strani povzroči takšen osip potencialnih kupcev.

Najprej testiramo prvo stran, kjer recimo še bolj izpostavimo kategorije produktov. Nato testiramo drugi korak, kjer pri predstavitvi produkta gumb za naročilo še povečamo, ga obarvamo z rdečo in ga postavimo na bolj vidno mesto. Na koncu, pri kontaktnem obrazcu, zmanjšamo število zahtevanih polj, dodamo izjave zadovoljnih kupcev, splošne pogoje, skratka še bolj poskušamo obiskovalca prepričati v to, da je nakup oz. naročilo varno in enostavno. Pri vsakem koraku na spletni strani lahko informacijam dodamo določeno vrednost.

S testiranjem lahko preizkusimo različne verzije strani in tisto, ki je pri tem najbolj uspešna seveda ohranimo. Rezultat takšnega testiranja in merjenja strani ter konverzije je da bo iz tistih 1000 obiskovalcev obrazec izpolnil vsaj še eden obiskovalec več. Že v tem primeru, bi namreč konverzijo na spletni strani izboljšali za celih 10%! Zelo dober primer smo predstavili v Spletnik webinarju (3 praktični koraki do povečanja konverzije in kvalificiranih kupcev) , katerega 4-minutni izseček lahko vidite spodaj.

YouTube Preview Image

Vsakdo izmed nas si želi vedeti, koliko nas stane kupec, ki pride npr. preko Facebooka ali iskalnikov kot je Google. Hočemo vedeti ali je naš marketing učinkovit ali ne in ali sploh investiramo na pravih mestih. Pravtako želimo vedeti ali je naša spletna stran sploh optimalna in ali je preko nje možno še več obiskovalcev konvertirati kupce. Vse to je seveda možno s pomočjo učinkovitega merjenja konverzije.

Če želite, da tudi za vas vzpostavimo učinkovito merjenje konverzije in tako za posamezen vir določimo vaš prag rentabilnosti, nas kontaktirajte.

Veliko uspeha!

Uroš Bogdanović

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*