Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Uporaba besedila v povezavah (anchor tekst) za učinkovito optimizacijo spletne strani

Uporaba besedila v povezavah (anchor tekst) za učinkovito optimizacijo spletne strani

Ob vsakdanjem spreminjanju algoritmov največjih spletnih iskalnikov, postaja določanje pomembnih parametrov za namen optimizacije spletnih strani vse težje. Konec koncev je to tudi namen iskalnikov, saj želijo s tem preprečiti manipuliranje s spletnimi stranmi in njihovem uvrščanju za določene, visoko iskane, ključne besede. Še večji problem od določanja pomembnih parametrov, pa nam predstavlja določanje moči le teh.


Besedilo v povezaviNavkljub številnim spremembam pa lahko izpostavimo parameter, ki bo vedno aktualen – število kvalitetnih povezav. Mogoče se izjava o “evergreen” parametru zdi pretirana, vendar nam pogled v preteklost dobro ponazarja resničnost izjave. Konec koncev je bil trenutno najbolj priljubljen iskalnik (Google) zasnovan na podlagi števila referenc. Seveda je v preteklih letih prišlo do korenitih sprememb tudi na področju ocenjevanja povezav. Na začetku je bilo pomembno le njihovo število, vendar so upravljavci iskalnikov kmalu uvideli, da je potrebno povezavam dodati različne vrednosti, saj je peščica kvalitetnih povezav koristnješa od plejade nekvalitetnih povezav.

Enega izmeg glavnih aspektov kreiranja povezav predstavlja besedilo v povezavah ali drugače rečeno “anchor text”. To je besedilo, ki predstavlja vidni del povezave in preko katerega lahko s klikom dostopamo do ciljne strani. Omenjeno besedilo iskalniku in uporabnikom ponazarja kakšno vsebino nosi ciljna stran. Posledično povezava cilnji strani doda vrednost za frazo, ki je bila uporabljena v anchor tekstu.

Pri kreiranju povezav z anchor tekstu, pa je potrebno upoštevati nekaj navodil:

1. Uporaba enih in istih anchor tekstov meji na uporabo “grey” in “black hat” tehnik optimizacije strani.  To so tehnike namenjene manipulaciji iskalnikov, ki jih le te kaznujejo. V očeh iskalnikov morajo povezave izgledati čim bolj naravno. Ali bi vi verjeli, da so vsi ljudje, ki so kreirali povezavo do neke spletne strani, za besedilo v povezavi uporabili isto frazo?

2. Nekateri ustvarijo več povezav iz ene na drugo stran in pri tem uporabijo različna besedila v povezavi. Tako razmišljanje je zmotno, iskalniki namreč v kalkulacije vzamejo le prvo povezavo v HTML kodi, kar so dokazali opravljeni testi priznanih SEO podjetij. Naknadno je rezultate raziskav potrdil tudi Matt Cutts, ki je zaposlen v podjetju Goolgle in deluje na področju optimizacije za iskalnike. Če več povezav iz ene strani na drugo stran ne doprinese nobenih bonusov, pa je s tem nekoliko drugače pri kreiranju povezav do ene strani iz večih strani iste domene. Zadeva ni pretirano “močna”, vendar iskalnikom nazorno pokaže, katera stran vsebuje informacije za uporabljen anchor tekst.

3. Veliko bolje kot pri prejšnji točki, se odrežejo povezave z istim besedilom v povezavah, ki prihajajo iz več različnih domen, v zadnjem času celo različnih IP naslovov. Zadeva je čisto logična in jo lahko preprosto ponazorimo.

Prvi primer:
Prijatelj vam 10x pove, da morate kupiti in probati novo pijačo, ker je odličnega okusa.

Drugi primer:
Deset različnih prijateljev vam 1x pove, da morate kupiti in probati novo pijačo, ker je odličnega okusa.

Kateri od navedenih primerov ima za vas večjo težo? Verjamem, da je to drugi primer in po enakem principu delujejo tudi iskalniki. Več povezav iz razlčnih domen in IP-jev pomeni večjo vrednost.

4. Nekateri “optimizatorji” so mnenja, da je potrebno anchor tekste menjati, saj tako povečajo moč optimizacije za določeno ključno besedo. To prepričanje ni čisto pravilno. Menjavanje anchor tekstov se uporablja izključno zaradi želje po različnosti le teh, saj se s tem izognemo kazni iskalnikov zaradi uporabe black hat tehnik optimizacije. Seveda je v tem primeru kot besedilo v povezavi dobro uporabiti sorodne fraze.

5. Notranje linkanje z anchor tekstom je učinkovtio, vendar le v majhni količini. Zato ne priporočam zamudnega opravila kreiranja točno določenih besedil v povezavah in prilagajanje teksta le tem. Besedilo naj izlgeda čim bolj naravno, v primeru, da se ponudi možnost uporabe želenega anchor teksta, pa ni nobenega razloga, da ga ne bi uporabili.

6. V primeru, da za povezavo uporabite sliko, besedila v povezavi ni možno zapisati. V tem primeru morate vpisati alt atribut. Iskalniki lahko ta atribut nato tretirajo kot anhor tekst.

7. Rezultati nekaterih testiranj so privedli do naslednjega spoznanja. Tekst okoli slikovnih povezav in povezav brez anchor teksta JE pomemben. Pomemben je tudi pri povezavah z anchor tekstom vendar ima še večjo težo pri predhodno omenjenih primerih. Iskalniki namreč preverjajo tekst okoli slike in povezave, ter na podlagi besedila določijo njegovo moč. Zato se pogosto dogaja, da imajo nekatere visoko rangirane strani iz naše perspektive slabo stopnjo optimizacije povezav.

Nasvete s pridom izkoristite pri nadaljnjih prizadevanjih kreiranja povezav.

Srečno!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*