Home » Izdelava spletnih strani » Monetizacija spletnih strani

Monetizacija spletnih strani

V zadnjem času se mnogo uporabnikov interneta odloča za vzpostavitev spletnih strani in blogov z informativnimi vsebinami s področja njihovih hobijev in interesov. Motiv je seveda ljubezen do interesne dejavnosti, a nič ne bi bilo narobe, če bi s pomočjo »zabave« tudi nekoliko povečali svoj mesečni dohodek.

Monetizacija spletnih straniIzdelava preprostih spletnih strani je dandanes resnično preprosta, zato ni nič nenavadnega, da se njihovo število iz dneva v dan močno povečuje. Na udaru so predvsem blogi, kjer uporabniki zapisujejo svoja mnenja, njihove aktivnosti, zanimivosti s področja interesnih dejavnosti… Od tod tudi izvira beseda »blog«, ki je izpeljanka iz angleške besedne zveze Web log (Spletni dnevnik). Take strani lahko s pomočjo zanimivih objav pridobijo veliko količino obiskovalcev, ki imajo podobne interese in iščejo koristne informacije. Zakaj ne bi z njihovo pomočjo tudi nekaj zaslužili?

Verjamem, da večina lastnikov blogov ni nikoli pomislila na to možnost, po drugi strani pa se nekateri odločajo za načrtno izdelavo spletnih strani izključno z namenom ustvarjanja zaslužka. Monetizacija spletne strani je dokaj preprosta, izbrati moramo le najbolj primerne načine, ki so pogojeni z vrsto obiskovalcev vaše strani. Najtežji del je v bistvu pridobivanje kvalitetnega obiska, za kar poskrbite z optimizacijo spletnih strani in kvalitetnimi vsebinami.

Oglejmo si nekaj najpopularnejših možnosti monetizacije spletne strani:

1. Oddaja oglasnega prostora

Na spletni strani lahko pripravite prostor kjer se bodo nahajali oglasi in nato ta prostor ponudite potencialnim oglaševalcem. Navadno so to slikovni oglasi, preko katerih lahko obiskovalci dostopajo do spletne strani oglaševalca. Fiksna vrednost oglasa se lahko izračuna na podlagi števila obiska, bolj popularni možnosti pa sta plačilo na klik in plačilo na prikaz. V ta sklop oglaševanja lahko štejemo tudi objavo PR člankov. V tem primeru vam oglaševalec dostavi vsebino v kateri trži svojo storitev ali produkt, vi pa članek objavite na vaši spletni strani.

2. Oglaševalske mreže

Podobno kot pri oddaji oglasnega prostora, tudi pri oglaševanju s pomočjo oglaševalskih mrež pripravite prostor namenjen oglasom. Oglase vam nudijo oglaševalske mreže, ki pa se z načinom oglaševanja delijo na dva sklopa. Prvi sklop zajemajo mreže, ki oglase prilagajajo vsebini vaše spletne strani, nad vsebino oglasov pa imate navadno zelo malo kontrole. Do plačila ste upravičeni v primeru, da obiskovalec vaše strani klikne na objavljeni oglas. V ta sklop štejemo naslednje mreže: Google Adsense, Chitika, Bidvertiser, Adbrite, Clicksor… Drugi sklop predstvaljajo CPA mreže, ki ponujajo raznovrstno paleto oglasov, ki jih izberete sami. Do plačila ste navadno upravičeni ob izvedeni akciji. Te se med sabo lahko zelo razlikujejo, od klika na oglas, izpolnjevanja anket, pridobitve email naslova obiskovalca… Naštevanje CPA mrež je nesmiselno, saj jih je mnogo, njihove ponudbe pa se vseskozi spreminjajo. Izpostavil bi le zanimivo spletno stran Offervault.com, ki ima v svoji bazi več tisoč ponudb mnogih CPA mrež.

3.    Affiliate prodaja

Na spletni strani lahko oglašujete produkte kakega podjetja, vi pa za plačilo dobite odstotke od prodaje. To so lahko fizični produkti, informacijski produkti ali storitve, ki niso v vaši lasti. Oglaševalce lahko poiščete sami, lahko pa se obrnete na kakšno affiliate (posredniško) mrežo, kjer nudijo kopico produktov, med katerimi boste zagotovo našli tiste, ki bodo ustrezali vaši spletni strani. Seveda boste preko mrež upravičeni do manjših odstotkov prodaje, po drugi strani pa imate hiter in lahek dostop do velikega števila produktov, ki jih z lahkoto implementirate v vašo spletno stran. Tukaj bi izpostavil dve veliki mreži: Amazon – Mreža ponuja veliko fizičnih in informativnih produktov, poleg tega tudi glasbo in filme. Druga mreža se imenuje Clickbank, ki nudi velike količine informativnih produktov in storitve.

4.    Vaš produkt ali storitev

V primeru, da imate veliko obiskovalcev in si ne želite dobivati le nekaj odstotkov od prodaje tujih produktov ali storitev, se lahko odločite za izdelavo svojega produkta. Tukaj se večina odloča za izdelavo informativnega produkta, ki ga lahko izdelamo z malo ali nič vložka in ga obiskovalcem nudimo po ugodni ceni. V tem primeru je dobro, če ste vi oziroma vaša spletna stran, izpostavljeni kot avtoriteta na danem področju, saj boste tako lažje prodali večje količine produkta.

5.    Prodaja spletne strani

Konec koncev lahko stran tudi prodate. Seveda, če niste čustveno navezani nanjo :). Verjamem, da večina spletne strani ne izdeluje za prodajo, ampak jo vodijo kot hobi in radi delijo informacije s preostalimi obiskovalci. Lahko pa se zgodi, da se bodo vaši interesi spremenili, mogoče bo prišla finančna stiska in še kakšen razlog bi lahko našli, ki bi pripomogel k prodaji spletne strani. Na spletu lahko najdete mnogo strani, kjer lahko objavite vašo stran za prodajo, ena najpopularnejših je Flippa.com.

Mislim, da smo obdelali vse pomembnejše vidike s področja monetizacije spletnih strani, odločitev o implementaciji katere izmed možnosti pa stoji na vaših plečih.

Srečno do prihodnjič

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*