Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Zakaj spletne strani vpisane v DMOZ visoko rangirajo?

Zakaj spletne strani vpisane v DMOZ visoko rangirajo?

Ste tudi vi ob raziskavi trga in vaših konkurentov zasledili, da najvišje uvrstitve v iskalniku Google večinoma zasedajo spletne strani, ki so vpisane v imenik DMOZ? Iz tega lahko sklepamo, da je za visoko uvrstitev v iskalniku potrebno spletno stran le vpisati v imenik kajne? Na to temo je bilo odprtih že mnogo debat na svetovnem spletu, dilemo pa so razrešili kar zaposleni pri podjetju Google.

Optimizacija - DMOZKaj je DMOZ?

Večini uporabnikov spleta omenjena kratica ne pomeni ravno veliko, ravno obratno pa se kaže v svetu spletnega marketinga. DMOZ je spletni imenik, kamor lahko vpišete katerokoli objavljeno spletno stran. Drugo ime za imenik je ODP, kar predstavlja “Open Directory Project”, samo ime DMOZ pa izhaja iz prvotne domene imenika directory.mozilla.org. Imenik je zelo razvejan in vsebuje mnogo kategorij, poleg tega nudi vpise v mnogih jezikih. Tako je naprimer za slovenske spletne strani najprimernejši vpis v del imenika, ki podpira naš jezik.

V kakšne namene pri podjetju Google uporabljajo imenik DMOZ?

DMOZ v spletnem marketingu predstavlja sveti gral in vpis spletne strani v imenik lahko primerjamo z večnim življenjem. Vendar, ali je to spet le eden od “mitov”, ki krožijo po svetovnem spletu?

Najprej si oglejmo v kakšne namene pri podjetju Google uporabljajo podatke imenika DMOZ:

1. Baza spletnih strani za “Google open directory”

Ta imenik je bil eden izmed prvih produktov, ki so ga pri podjetju Google predstavili poleg samega iskalnika. Imenik je uporabljal bazo spletnih strani DMOZ imenika, jim določil page rank in jih na njegovi podlagi prikazoval javnosti. Ta imenik ni nikoli pridobil velike količine obiskovalcev, zato so ga za uporabnike večine držav izklopili in se uporablja le še v nekaterih azijskih državah.

2. Uporaba izsečkov

V primeru, da vaša spletna stran ne omogoča iskalniku Google dostopa do njenih vsebin, se v iskalniku ob vašem zadetku prikaže le URL naslov vaše strani, brez naslova in opisa le te. V tem primeru se v iskalniku prikažeta naslov in opis, ki jih za spletno stran prikazuje imenik DMOZ in smo ju sami vpisali vanj. Seveda je to možno le v primeru, da je spletna stran vpisana v imenik.

3. Iskanje povezav

Kakor vse druge spletne strani, pajki iskalnika Google pregledujejo tudi imenik DMOZ in označujejo povezave, ki kažejo na objavljene spletne strani.

Kako DMOZ deluje?

Kdorkoli lahko zaprosi za vpis katerekoli spletne strani v imenik DMOZ, pod pogojem, da stran vanj še ni vpisana. V zahtevku morate kar se da natančno določiti kategorijo spletne strani, navesti njen URL naslov ter napisati kratek opis in naslov spletne strani.

Vsak zahtevek za vpis spletne strani, tudi sama spletna stran, je ročno pregledan s strani prostovoljnih ocenjevalcev. Po pregledu strani se ocenjevalec odloči na podlagi mnogih faktorjev ali je spletna stran primerna za vpis v imenik. S tem zagotavljajo visoko kvaliteto imenika. Posledično to pomeni, da lahko za vpis vaše spletne strani v imenik preteče več mesecev, saj je število zahtevkov izjemno visoko.

Zakaj je vpis spletne strani v DMOZ tako pomemben?

Vrnimo se k mitu o DMOZ-u kot svetem gralu optimizacije spletne strani. Povezava iz imenika nosi veliko težo zaradi avtoritete in kakovosti samega imenika. Vendar ta teža ni nič večja, kot povezava iz kake druge avtoritativne spletne strani. Avotiteta DMOZ imenika je visoka zaradi ročnega pregledovanja vsakega vpisa in z vpisom samim ste praktično naredili le eno visokokakovostno povezavo. Nič kaj mitično ne?

Torej, zakaj so vodilne spletne strani v iskalniku Google navadno tiste, ki imajo povezavo iz imenika DMOZ? Preprosto zato, ker so odgovorni za optimizacijo spletne strani poskrbeli za višjo stopnjo optimizacije kot lastniki ostalih spletnih strani. Ta med drugim vključuje tudi vpis spletne strani v imenik DMOZ, preko katerega pridobimo LE eno izmed mnogih kakovostnih povezav.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*