Home » Izdelava spletnih strani » Google Analytics » Google analytics – Analiza “not provided” iskanj

Google analytics – Analiza “not provided” iskanj

V zadnjih mesecih so nam pri podjetju Google nekoliko otežili analizo spletnih strani, saj so prenehali prikazovati ključne besede obiskovalcev, ki so bili v trenutku iskanja vpisani v Google uporabniški račun. Oglajte si preprost način, s katerim lahko dokaj natančno razberete prikrite informacije.

Pozdravljeni, v današnjem videu bomo govorili o preprosti analizi podatkov, ki so v orodju Google analytics prikazani kot »not provided«.

Proti koncu lanskega leta so pri podjetju Google objavili, da se podatki, ki jih v iskalnike vpisujejo uporabniki, ki so prijavljeni v Google račun, ne bodo prikazovali. Te podatki se sedaj prikazujejo kot »not provided«. S tem so v svetu spletnih marketerjev poskrbeli za kar nekaj nejevolje, saj so s tem dejanjem otežili natančne analize obiskovalcev spletnih strani in ključnih besed, ki so privedle obiskovalce na spletno stran. Na podlagi tega nam je tudi oteženo nadaljnje delo na optimizaciji spletne strani.

Matt Cutts je v tistem času predvideval, da zadeva ne bo imela velikega vpliva, saj je ocenjeval, da bodo omenjeni podatki zajemali manj kot 10% iskanj. Sedaj je jasno, da je bila ta ocena močno podcenjena, saj se pri večini spletnih straneh ta številka giblje med 20-30%, pri nekaterih tudi preko 50%. Poleg tega te številke močno nihajo, kar še dodatno otežuje vso zadevo.

Oglejmo si kaj lahko storimo.

Najprej bomo od naših podatkov ločili plačljiva iskanja. Omenjene ključne besede filtrirate tako, da izberete postavko »traffic sources« in nato postavko »keywords«. Nato med segmenti izberete non-paid traffic in v seznamu izberete »not provided« zadetke. Med filtri izberete možnost landing page in prikazale se vam bodo vstopne strani za vsa »not provided« iskanja. Glede na to, da ima verjetno vsaka od naštetih ciljnih strani neko ključno besedo, za katero je stran optimizirana, si lahko okvirno izračunate, koliko obiskovalcev ste preko nje pridobili.

V primeru, da ne veste točno katera ključna beseda je na določeni strani optimizirata, si lahko ogledate ime strani in ostale meta podatke, ter povezave, ki kažejo na omenjeno stran. Tako boste dobili dovolj dobro sliko, da določite ključno besedo. Na podlagi uvrstitve ključne besede v iskalnikih, pa si lahko tudi izračunate potencial ključne besede, ter preučite ali se vam izplača dodatno delo na optimizaciji le te.

V primeru, da dobljeni podatki za vas še niso dovolj dobri, lahko kopljete še nekoliko globlje. V tem primeru lahko naredite analizo posameznih vstopnih strani. To storite tako, da v navigaciji izberete možnost »content« in nato »top content«. Nato filtrirate zadetke na podlagi ključnih besed. V seznamu se vam bodo izpisale vse ključne besede preko katerih so obiskovalci prišli na ciljno stran. Med zadetki bodo tudi »not provided« ključne besede in njihovo število za dotično stran. Na podlagi vzorca preostalih ključnih besed si lahko izračunate koliko obiska je prišlo na ciljno stran za določeno ključno besedo.

Predstavljena metoda nikakor ni popolna, vendar vam omogoča izračun dobrih približkov, na podlagi katerih boste lahko sprejemali nadaljnje korake pri optimizaciji spletne strani.

Lep pozdrav do prihodnjič,

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*