Home » Izdelava spletnih strani » Qr koda in njena uporaba

Qr koda in njena uporaba

QR koda je preplavila tudi Slovenijo in svet. O QR kodi smo že pisali, predvsem o tem kaj je in zakaj se uporablja. Danes pa sem našla nekaj najbolj nenavadnih mest, kjer je možno QR kodo najti. A tu se pojavi vprašanje, jo je možno tudi povsod skenirati?

Koda je namenjena temu, da kjerkoli ste in kjerkoli kodo zaznate, se preko nje povežete na splet oziroma spletno stran oglaševalca. Glede na to, da uporaba pametnih telefonov narašča, je skoraj nemogoče, da med nami še najdete koga, ki ne uporablja operacijskega sistem android ali ios5. In ravno vsem tem uporabnikom je koda namenjena.

In kako se je iskanje QR kode na čudnih mestih začelo? Nekega jutra, ko sem pila jutranjo kavo je mojo pozornost pritegnila QR koda, ki se je nahajala na mestu, kjer je niti bilo možno skenirati. Bila je natiskana na tetrapaku od mleka! Ampak je bila tako majhna, da je skoraj ni bilo mogoče skenirati. Tako se mi je pojavila misel, da to najbrž ni najbolj čuden prostor, kjer je koda dobila svoje mesto.

Tukaj je le nekaj takih primerov. Bi jo kje lahko skenirali?

Koda ni sama po sebi namen, ampak je tam zato, da jo lahko uporabimo. Vseeno pa sem našla nekaj nemogočih mest, kjer kode nikakor ni možno skenirati in se povezati na splet. Pa vseeno, tudi te oglaševalci so dosegli svoj namen – dvignili so si prepoznavnost, saj se o njih govori.

Kaj mora dobra QR koda vsebovati:

  • URL naslov do spletne strani
  • Prejemnika sms sporočila
  • Prejemnika e-pošte
  • Vizitko podjetja
  • Prikaz določenega teksta na ekranu vašega pametnega telefona

Kako in kje NE uporabljati QR kode:

  • Koda ne vodi do spletne strani/spletnega mesta, prijazne vsebine na spletu
  • Pošiljanje QR kode po elektronksi pošti – namen kode se v tem primeru izgubi, saj ste že povezani na internet in z enim klikom lahko obiščete spletno stran oglaševalca
  • QR kode na jumbo plakatih – lahko poskenirate kodo, ki se nahaja na ogromnem jambo plakatu ob zelo prometni cesti?
  • V revijah, ki jih dobite na letalu – glede na to, da je na letalu uporaba telefonov prepovedana, QR kode ne boste mogli skenirati

Kljub pravilom uporabe in neuporabe pa se bo vedno našel kdo, ki bo kodo uporabil tudi tam, kjer to ni potrebno. Vi jo uporabite tam, kjer se nahaja največ ciljne publike. Le tako boste dosegli njen namen in si povečali obisk na vaši spletni strani. In če je vaša spletna ali mobilna stran zanimiva, se bodo obiskovalci vračali tudi drugič, tretjič… in bodo naslednjič najbrž uporabili kar računalnik za obisk.

Za boljše merjenje obiskanosti, pa QR kodi dodajte tudi UTM povezavo, da boste lahko izmerili koliko ljudi je dejansko izkoristilo QR kodo za obisk. In če bo ta obisk velik, lahko že razmišljate o naslednji strategiji, kje boste QR ponovno uporabili. Mi smo jo uporabili zraven članka v fizični izdaji revije in že beležimo lep obisk. Enako predlagam tudi vam. Če pa nimate ideje, kje bi kodo objavili, nas pokličite, nam pišite ali skenirajte QR kodo, ko jo zasledite.

Andreja Ogrinc

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*