Home » Google oglaševanje » Izračun ROI pri oglaševanju na Googlu

Izračun ROI pri oglaševanju na Googlu

Veliko oglaševalcev ne izračunava kolikšen je ROI (return on investment, slo – dobiček na investicijo), pa čeprav je to temeljni kazalec smiselnosti investicije v oglaševanje.

Napredni Google oglaševalec kampanjo optimizira glede na stopnjo konverzije in strošek na konverzijo, tisti manj napredni pa glede na stopnjo CTR, ali pa je sploh ne optimizirajo.

ROIOptimizacija glede na strošek na konverzijo je morda dovolj dobra v primeru, ko je cilj spletne strani zbiranje povpraševanj in se ne ukvarjate z direktno internetno prodajo.  Na ta način, (seveda če optimizirate pravilno) boste verjetno dobili več  povpraševanj za manj denarja. Vendar morate tudi v tem primeru računati vaš ROI.

ROI lahko izračunate na več načinov, vendar si najprej poglejmo kakšna sploh je definicija ROI. ROI – angleško return on investment ali  donosnost investicije, je razmerje med dobičkom in vloženimi sredstvi v oglasno kampanjo. Izračunamo ga po formuli: (dobiček – stroški) / stroški.

Return on ad spend – donosnost investicije v oglaševanje

Ko večina  oglaševalcev govori o ROI, imajo pravzaprav v mislih ROAS ali donosnost investicije v oglaševanje. ROAS je prihodek iz oglaševanja na Googlu – stroški oglaševanja / stroški oglaševanja in je navadno prikazan kot odstotek.

Primer: Če imate pri oglaševanju na Googlu 1000€ prihodka in ste za kampanjo plačali 500€, bi bil vaš ROAS 100%.

1000€ prihodek  – 500€ strošek  = 500€ / 500€ strošek  = 1.0 = 100%

Ob predpostavki, da ima vaš campaing manager  vse potrebne podatke, (kot je npr.  povprečna vrednost produkta, povprečna marža produkta itd.) lahko vašo kampanjo prilagodi in optimizira na način, da se doseže čimvečji ROAS.

Return on investment – donosnost investicije

Če pogledate definicijo ROI je na las podobna  definiciji za ROAS:  dobiček – stroški / stroški. Razlika je le v tem kako se računajo stroški.

Stroški za klike pri oglaševanju na Googlu niso edini strošek v oglasni kampanji. Obstaja namreč še strošek vodenja, optimizacije in poročanja o kampanji. Prav tako imate npr. pri spletni trgovini neke stroške, da se izdelek izdela in odpremi.  Potem so tu še stroški pri plačilu s kreditno kartico in stroški za vračilo izdelka. Prav tako je potrebno upoštevati stroške za plače zaposlenim, ki nudijo tehnično in strokovno pomoč ter odgovarjajo na vprašanja.

Celo, ko je cilj spletne strani pridobivanje povpraševanj in  ne prodajate fizičnih produktov obstajajo podobni stroški. To so stroški delovanja in gostovanja spletne strani, opreme in plače prodajne ekipe, ki odgovori na povpraševanja z ustrezno ponudbo itd.  Tukaj je potrebno za natančen strošek oglaševanja upoštevati vse naštete stroške in ne samo klike.  Seveda pa če kampanjo v vodenje zaupate agenciji  se z njo ukvarjajo strokovnjaki, ki vam jo bodo vodili profesionalno in dosegli zastavljene cilje ter vam dokazali, da je bil vaš strošek pravzaprav investicija.

Ker vsi vemo, da je čas denar, nas v primeru, da nimate časa za pripravo, vodenje in optimizacijo oglasne kampanje na Googlu kar najhitreje kontaktirajte in z veseljem vam bomo pomagali.

Lep pozdrav do prihodnjič,

E-priročnik: Google AdWords za začetnike

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*