Home » Izdelava spletnih strani » Test prvega vtisa

Test prvega vtisa

Obiskovalci spletno stran presodijo v nekaj sekundah. Si predstavljate da se ure in ure vloženega truda skoncentrira v tistih nekaj sekund, v tisto prvo srečanje z vašo spletno stran, na podlagi katerega se obiskovalci odločijo ali je spletna stran vredna njihovega časa? Obiskovalec vstopi na spletno stran, jo ovrednoti in se odloči ali bo na strani ostal ali jo bo zapustil. Na splošno velja, da se vse to zgodi v 3-5 sekundah! V tem času morate pritegniti pozornost, bralcu prenesti želeno sporočilo in v njem vzbuditi pozornost. Se sliši prevelik zalogaj? Pripravili smo 10 napotkov, da bo vaša spletna stran uspešno opravila test prvega vtisa.

1. Odziv na spletni stran

Vaša spletna stran se bo nalagala dalj časa, če bo imela veliko funkcionalnosti. V letu 2013 obiskovalci spletne strani pričakujejo hitro nalaganje vsebin na strani. So prezahtevni? Niso. Slike, skripte in multimedijske vsebine zavirajo nalaganje spletne strani, zato jih uporabljajte varčno. Slike poizkusite stisniti v bolj varčne formate:

  • Uporabite .PNG format za kvalitetne, transparentne slike, kot so logotipi.
  • Uporabite .JPG format za slike ki imajo veliko barv in podrobnosti.

2. Privlačen dizajn

Spletna stran mora biti privlačna. Očarajte obiskovalce s kvalitetno slikovno vsebino in domiselnim sporočanjem. Vsebina naj se nanaša na področje vaše dejavnosti. Izogibajte se odvečnemu polnjenju spletne strani. Držite se pravila: manj je več.

3. Informativen naslov

Če računate na to, da bodo obiskovalci najpomembnejše informacije pridno iskali po vaši spletni strani, se motite. Najkoristnejše podatke pričakujejo prebrati takoj ob vstopu na stran. Veliko je takih obiskovalcev, ki se na podlagi naslova na vstopni strani odločijo ali bodo brali dalje. Obiskovalcem predstavite koristi. Predstavite kako jim vaš posel lahko pomaga.

4. Uporabljajte enostavno navigacijo

Navigacija mora biti intuitivna in enostavna za uporabo. Glavna navigacija na strani naj vsebuje tiste kategorije, ki jih obiskovalec pričakuje in ki ga potencialno najbolj zanimajo. Pomislite kateri podatki so za potencialnega kupca najpomembnejši in jih vključite v glavno navigacijo. Opis vaše dejavnosti, cena, kontakt in kje se nahajate je osnovni nabor podatkov, ki bi jih potencialni kupci želeli imeti na dosegu roke oz. klika.

5. Slike naj služijo kot podpora pisni vsebini

To je samoumevno, boste pomislili. Kako pa boste to izvedli v praksi? Večina strani še zmeraj objavlja prežvečene fotomodele, ki si segajo v roke, ali slike skupine poslovnežev, ki sedijo v sejni sobi in imajo odločne izraze na obrazih. Tovrstne slike “perfektnih” fotomodelov, ki igrajo poslovni svet o vašem podjetju ne povedo ničesar. Slike morajo zares pomagati razjasniti namen vašega podjetja. Uporabljajte edinstvene, kvalitetne slike, ki predstavljajo vas in vaš posel. Se želite predstaviti? Objavite slike zaposlenih.

6. Zagotovite prebavljivo vsebino

Obiskovalec ni pristal na spletni strani zato, ker želi prebrati roman. V ta namen obstaja ogromno kvalitetnih knjig. Pisanje na spletu mora biti jasno in osredotočeno na bistvo. Vsebino optimizirajte tako, da se jo bo dalo preleteti in vsrkati čimveč informacij v čim krajšem času. Pišite za bralca razumljivo. Pri pisanju se osredotočite na bralca in pišite v tonu, ki je skladen z izdelano podobo vašega kupca.

7. Dokažite, da je spletna stran verodostojna

Povprečen uporabnik je še zmeraj precej zadržan na spletu. Če na vaši strani dobi občutek, da ga ta zavaja ali občutek o nepošteni nameri poslovanja, bo stran zapustil. Zaupanje boste pridobili tako, da na spletni strani objavite pričevanja preteklih kupcev ter žige zaupanja in kvalitete.

8. Vstavite pomembne informacije na vrh strani

Uporabniki spleta večino časa brskajo za informacijami v tistem delu spletne strani, ki je v vidnem polju (above the fold). Če se podatki na spletni strani izkažejo za primerne, se bodo šele po tem premaknili na spodnji del spletne strani. Večje možnosti da obdržite obiskovalce na spletni strani boste zagotovo imeli, če bodo ti takoj po vstopu na vašo spletno stran zagledali informacije, ki jih iščejo.

9. Omejite pozive k dejanju (call to action)

Predstavljajte si, da obiščete spletno stran in še preden se ta naloži vas pozdravi prikazno okno ki zahteva prijavo na novice, zraven prične utripati sporočilo, ki ponuja brezplačen preizkus izdelka, za nameček se prikrade še povezava preko katere si lahko prenesete e-knjižico. Pričeli so vas bombardirati z raznimi pozivi k dejanju še preden ste zares naložili spletno stran. Tovrstno vsiljevanje bo obiskovalca zagotovo odvrnilo od vaše spletne strani. Pozive k dejanju servirajte v majhnih, premišljenih dozah. Naj se vrtijo okoli ene ponudbe na enkrat, ki pa je za obiskovalca tisti trenutek najprimernejša.

10. Enostaven naslednji korak

Obiskovalcem omogočite jasno in logično sosledje dogodkov na vaši spletni strani. Ljudje smo zadovoljni kadar pri vsakodnevnih opravilih potrebujemo čim manj razmišljati. Naj bo podobna izkušnja na vaši spletni strani. Če boste obiskovalcem prihranili ekscesno potovanje in brskanje po vaši spletni strani vam bodo še kako hvaležni. Pozivi k dejanju naj bodo nameščeni v vidnem polju. Sporočilo mora biti očitno tako, da obiskovalci točno vedo kaj pričakovati. Poziv k dejanju na strani lahko izstopa tako, da okoli pustite nekaj praznega prostora.

Tako kot je pomemben prvi vtis pri sklepanju medsebojnih povezav, je pomemben tudi prvi vtis spletne strani na obiskovalca. Zgoraj opisane smernice upoštevajte in spletna stran bo zagotovo beležila več kvalitetnega obiska. Želite, da vam pri načrtovanju in izdelavi spletne strani pomagajo naši Obrnite se na nas in z veseljem vam pomagamo postaviti spletno stran, ki bo privlačna in koristna za obiskovalce.

Za vas sem pisal,

Damjan Avsec

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*