Home » Google oglaševanje » Oglašujete s fiksno ceno na klik? Napaka!

Oglašujete s fiksno ceno na klik? Napaka!

Oglaševanje na Googlu s fiksno ceno na klik (CNK) na prvi pogled zgleda privlačno, saj je investicija za zakup ključnih besed znana že vnaprej. Vendar pa na dolgi rok takšno oglaševanje najverjetneje ne bo prineslo rezultatov.

V Sloveniji je kar nekaj agencij, ki vam znajo ponuditi fiksno ceno na klik, z izgovorom, da boste tako do dobrih rezultatov prišli prej in da vas bodo kliki stali manj. Obstajajo pa tudi takšne agencije, ki vedo, da je bolj kot cena na klik pomembno, da s pomočjo tovrstnega oglaševanja prodate čim več.

Razlog zaradi katerega ne moremo trditi, da model s fiksno ceno deluje, tiči v dejstvu, da se cena na klik stalno spreminja. Ta je namreč tista, ki določa kje se bo, na prvi strani, prikazoval vaš oglas. Ob predpostavki, da je vaša spletna stran enako kakovostna kot stran vašega neposrednega tekmeca, vi pa želite biti pred njim in on pred vami, bo končna uvrstitev vašega oglasa odvisna predvsem od tega ali bo vaša cena na klik v tem primeru konkurenčna in ali jo boste tudi pripravljeni dvigniti oziroma ponuditi več, ko bo to za boljšo umestitev potrebno.

Za oglaševanje s fiksno ceno na klik, agencija ponavadi izbere seznam besed, ki niso tako kakovostne, da bi bile na dolgi rok lahko tudi prodajno učinkovite. Izbira besed je torej bolj prilagojena ceni in ne temu, kdo in koliko ljudi jo dejansko išče.

Ključna beseda, ki je bolj splošna in zaradi tega tudi bolj iskana, lahko stane več od povprečja, kar pomeni, da ji bo enkrat potrebno znižati pozicijo na minimum. Torej na pozicijo, kjer na oglas ljudje kliknejo redkeje. V ospredje lahko pridejo tiste ključne besede, ki so pogosto iskane, imajo nizko ceno na klik, vendar pa na spletno stran ne privabljajo kupce, temveč zgolj obiskovalce, ki takoj odidejo (visoka stopnja odboja). Ob takšni kombinaciji, je s fiksno ceno sicer možno doseči dogovorjeno število klikov in to je prednost takšnega zaračunavanja, saj je cena na obiskovalca znana vnaprej. Prodajno gledano, takšna oglasna kampanja seveda nikakor ne more biti učinkovita.

Agencija, ki ponuja take vrste oglaševanje si svojo razliko, torej maržo, gradi na razliki v ceni med zakupljenim in prodanim klikom. Naročnik v takšnem primeru lahko dobi le podpovprečno oglasno kampanjo, medtem ko si agencija vseeno zagotovi svoj delež, ne glede na to ali je kampanja bila učinkovita ali ne.

Pri vodenju in optimizaciji oglasne kampanje se je velikokrat potrebno odločati tudi strateško in dejansko tvegati za večjo donosnost. Pogoj je, da je seveda ta merljiva in da obstaja tudi možnost izboljšave prodajne učinkovitosti na spletni strani. Če vam agencija pri tem ne zna svetovati, potem je za njih model »fiksne cene na klik« najboljša obramba.

Poanta oglasne kampanje je, da skozi čas postane prodajno učinkovita in da se investicija povrne čim večkrat. Če veste samo koliko je vaša oglasna kampanja prejela klikov, ne veste pa koliko ljudi je zaradi določene ključne besede in oglasa tudi nekaj naročilo, potem ne veste niti tega, če se vam je investicija v oglaševanje dejansko povrnila in kaj naj bi bil temu vzrok.

Ko izbirate med strokovnjaki, ki naj bi namesto vas izvajali oglasno kampanjo na Googlu, naj vas torej ne zavede izraz »fiksna cena na klik«, ki naj bi prinašala hitre rezultate. Nihče namreč ne more vnaprej napovedati kakšna bo konkurenca in kakšna bo izhodiščna cena na klik, ki jo konec koncev v navezavi z vašo spletno stranjo določi Google. Če je namen oglasne kampanje na Googlu, da pridobite čim več kvalificiranih kupcev, ki bodo naročili vaš produkt, potem iščite takšnega izvajalca, ki vam bo poleg izbire ključnih besed svetoval tudi pri prodajno-uporabniški izkušnji na vaši spletni strani in vse to znal tudi izmeriti.

Za več informacij o oglasni kampanji na Googlu nas lahko povprašate na strani www.povecajobisk.si Mi smo za svoje naročnike do sedaj izvedli že preko 1000 kakovostnih oglasnih kampanj.

Uroš Bogdanović

E-priročnik: Google AdWords za začetnike