Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Slovar spletne optimizacije

Slovar spletne optimizacije

V svetu digitalnega marketinga obstaja kar nekaj izrazov, ki se na pogled zdijo smešni. Ko slišim izraz “piškotek”,  kot web marketing specialist, ne pomislim na kozarec mleka in na skledo sladkih babičinih piškotov, ampak se udarim po glavi in se spomnim: jao, kako so nam otežili vpogled v spletni promet v začetku lanskega poletja, ko se je usidral zakon o piškotkih. Poklicna deformacija, nimam kaj.

Kako si marketing izraze interpretira nekdo, ki se z njimi ne srečuje vsak dan?! Izbral sem nekaj bolj pogostih in jih “zapakiral” v priročen slovarček terminov:

A/B testiranje

je najbolj učinkovita metoda za izvajanje izmerljivih izboljšav na vašemu spletnemu mestu. V praksi se ustvari dve verziji vsebine, kot je naprimer klic k akciji, ti vsebini pa se prikazuje približno enakemu vzorcu ljudi. Na koncu testiranja ugotovimo katera vsebina proži boljši odziv.

Above the fold

“Above the fold” označuje tisti del spletne vsebine, ki je viden takoj ob vstopu na spletno mesto. Prednost tega je, da jo obiskovalec zagleda takoj in ne potrebuje premikati z drsnikom, da pride do nje: vsebina za katero želite da jo bodo obiskovalci opazili takoj, naj bo “above the fold”.

Dinamična vsebina

Imenovana tudi “pametna vsebina” se nanaša na del spletnega mesta, oglase ali e-pošte, ki se spreminjajo glede na preteklo obnašanje obiskovalca. Na ta način je vsebina ekstremno ciljana in poosebljena. Spletni trgovski giganti kot sta eBay in Amazon delujeta po temu principu.

Klic k akciji (Call to action)

Je lahko tekstovna povezava, gumb ali slika, ki obiskovalca nagovarja k želeni akciji. Želena akcija je lahko obisk pristajalne strani, ogled videa ali prenos spletnega kataloga.

Kontakt (Lead)

Je vsak kontakt, ki ste ga pridobili preko spleta. Obiskovalec je oddal kontakt zato, ker izraža določeno stopnjo zanimanja za produkt ali storitev.

Kontaktni obrazec

Je del spletne strani, kjer obiskovalci podajo lastne informacije, običajno v zameno za brezplačno gradivo. S pomočjo kontaktnega obrazca lahko potencialne kupce spremenimo v realne kupce, seveda če jih znamo obdelati primerno 🙂

Konverzija

Do konverzije pride takrat, ko obiskovalec spletnega mesta napravi cilj, ki ga imate na spletni strani zastavljenega. Cilj je lahko zgolj klik gumba, na katerem je klic k akciji in ki cilja na neko pristajalno stran. Lahko pa je cilj tudi dokončani nakup na spletni trgovini.

Konverzijska pot

Je serija klikov, korak za korakom, skozi katere gre obiskovalec vašega spletnega mesta, da doseže nek cilj. Ta cilj se imenuje konverzija.

Long tail ključne besede

Je zelo ciljana fraza, ki je sestavljena iz treh ali več ključnih besed. Long tail ključne besede so bolj specifične, kar pomeni, da so tisti ki iščejo po teh frazah bližje nakupnemu procesu.

Mobilna optimizacija

Je proces oblikovanja spletne strani na način, da je premikanje in branje na različnih mobilnih napravah napravam prilagojeno. To dosežemo tako, da postavimo več ločenih strani, ki so prilagojene mobilnim napravam ali tako, da se spletne postavitve lotimo s pomočjo “responsive” dizajna.

Piškotek

Je podatkovna datoteka ki jo spletna stran shrani ob vašemu obisku, na vašem brskalniku. Piškotek pomaga meriti tudi zgodovino brskanja. Je tudi ključni element, ki za vas pooseblja spletno brskalno izkušnjo.

Stopnja odboja

Izražena v odstotkih, prikazuje kolikšen odstotek ljudi, je vašo spletno stran zapustilo takoj po ogledu strani (oz. koliko ljudi je pristalo na spletni strani in se odločilo, da ne bo nadaljevalo z brskanjem na le tej). Visoka stopnja odboja je opozorilo, da je spletna stran slabo zasnovana in ne služi namenu.

Stopnja odzivnosti (click through rate)

Izraz oglaševanja na klik. Podatek prikaže delež (v odstotku) uporabnikov, ki je kliknilo na prikazan oglas. 5% stopnja odzivnosti pomeni, da je pri 100 prikazov oglasa, 5 ljudi na njega kliknilo.

Vstopna stran

Stran, na katero “vstopijo” potencialni kupci. Običajno poda koristne podatke o produktu ali storitvi in je naravnana tako, da obiskovalce vodi k želenemu cilju: izpolnitev kontaktnega obrazca in oddaje povpraševanja.

Tako. Nekaj marketing izrazoslovja, ki ga uporabljamo dnevno sem vam uspel približati. Zagotovo bomo seznam sproti še dopolnjevali.

Potrebujete profesionalno pomoč pri spletnemu nastopu? Od rešitve vas loči klic na brezplačno številko 080 3339 ali kontaktni obrazec, za neobvezujoče povpraševanje. Stopite z nami v stik še danes!

Za vas sem pisal,

Damjan Avsec

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*