Home » Facebook » Skupinski nakupi VS. Facebook Offers

Skupinski nakupi VS. Facebook Offers

V naši državi smo navdušenci nad kuponi in ponudniki kuponov. Kupone nam dajejo prodajalci, portali za skupinske nakupe, klubi zvestobe, … Dobivamo jih po elektronski pošti, v poštne nabiralnike, na družabnih omrežjih, na ulicah in kakšen se najde tudi za brisalci naših jeklenih konjičkov. Obenem je obdobje finančno ekonomske krize, ravnopravšnje za kupone, saj vsi nenehno iščemo načine kako privarčevati težko prislužen denar. Besedi AKCIJA in POPUST se pojavljata vsepovsod okrog nas in občutek imam, da smo potrošniki že imuni na ti dve besedi. Prodajalci iščejo različne načine kako prodati več in več. Pri tem se poslužujejo različnih kanalov in orodij.

V tem zapisu se bomo dotaknili portalov za skupinske nakupe in orodja Facebook offers.

To področje očitno (še vedno) cveti, saj na našem trgu deluje nekaj 10 ponudnikov kuponov. Eni so uveljavljeni ponudniki, ki ponujajo širok nabor različnih kuponov za storitve in izdelke, medtem ko so drugi bolj nišno specializirani za določeno skupino ponudb (npr. turizem, potovanja, oblačila). V zadnjih letih so nekateri prenehali delovati, eni pa nenehno rastejo, pojavljajo se številni novi. Pogled končnega potrošnika, kupca kupona je dokaj jasen. S ciljem varčevanja išče izdelke in storitve za čim manj denarja. Denar privarčuje z nakupom kupona, ki izdelku ali storitvi zniža vrednost za čim več procentov. V praksi se velikokrat dogaja, da je rezultat ravno nasproten, saj kupujemo kupone za stvari, katere v danem trenutku ne potrebujemo ali pa kupimo kupon, ki ga potem ne izkoristimo. Ampak to je že popolnoma druga zgodba.

Po poglejmo še vidik podjetij in podjetnikov, ki svoje izdelke in storitve ponujajo preko portalov za skupinsko nakupovanje. Poslovni modeli in splošni pogoji se med seboj razlikujejo od ponudnika do ponudnika, vendar jih ima večina osnovne značilnosti dokaj podobne. Trgovec ima izdelek X, katerega redna cena je 100 enot. Odloči se ga ponuditi preko portala XY. Da lahko svoj izdelek uvrsti v ponudbo mora za začetek v veliki večini ceno znižati za vsaj 50% vrednosti. Ponudnik mu poleg še obračuna pavšalni znesek za izdelavo oglasa in uvrstitev njegovega kupona v njihovo ponudbo. Portal nato prodaja kupone. Potem pa je potrebno še plačati provizijo za vsak prodan kupon, ki je v višini nekaj % od prodajne vrednosti ponudbe. Potrebno je tudi spremljanje števila prodanih in izkoriščenih kuponov in urejati administracijske zadeve med ponudnikom kupona. Podjetniki upajo, da bodo tako povečali prodajo in izboljšali poslovni rezultat. Skupinski nakupi so tako lahko uporaben kanal za pospeševanje prodaje, le pozorni moramo biti pri kreiranju ponudbe in izbiri ponudnika skupinskih nakupov.

FACEBOOK OFFERS

Na zadnjem izobraževanju v sklopu Spletnik Akademije na temo uporabe Facebooka v poslovne namene, smo z udeleženci naredili primerjavo med skupinskimi nakupi in orodjem Facebook Offers.

Facebook Offers je orodje v skupini številnih orodij, ki so na razpolago vsem, ki Facebook uporabljate za posel in imate ustvarjeno Facebook stran. Ustvarite lahko ponudbo, ki jo ponudite uporabnikom Facebooka, in sami postavljate pogoje ponudbe. Popust, pogoje, ciljno skupino definirate sami in sami določite budget, ki ga želite nameniti tej ponudbi. Facebook Offer ustvarite v treh korakih:

1. korak

V 90 znakih opišete vašo ponudbo in dodate fotografijo (priporočljive dimenzije 1200 x 627 px),

2. korak

Določite trajanje ponudbe,  vpišete pogoje za uporabo kupona (1500 znakov). Po želji uporabite še napredne nastavitve kjer dodate način za identifikacijo ponudbe (promo koda, QR koda, EAN koda,…) in omejite koliko ponudb lahko Facebook uporabniki pridobijo. Po nadaljevanju na 3. korak boste na vaš e-mail dobili v predogled vašo ponudbo.

3.korak

Določite obseg Facebook uporabnikov, ki jih želite doseči z vašo ponudbo in s tem tudi višino investicije v vašo ponudbo. Minimalni znesek je 45€ za doseg med 28.000-73.000 uporabnikov. Sami določite demografske značilnosti Facebook uporabnikov, za katere želite, da jim Facebook v “news feedu” pokaže vašo ponudbo. Določite lahko mesta, spol, starost ter dan in uro, kdaj želite da se jim vaša ponudba prikaže.

Facebook bo ciljni javnosti umeščal vašo ponudbo v news feed in jim ponudil možnost, da ponudbo zahtevajo. Ti ponudbo pridobijo preprosto z enim klikom. S klikom dobijo ponudbo na e-pošto, ki jo uporabljajo za dostop do Facebooka in v skladu s pogoji, ki ste jih navedli, izkoristijo ponudbo. Facebook uporabnikom ni potrebno plačevati ponudbe, saj vsa nakupna izkušnja poteka pri vas, v vaši trgovini.Velja omeniti še nezanemarljiv učinek Facebook viralnega dosega:- vsakič, ko kateri od Facebook uporabnikov zahteva ponudbo, je to vidno tudi na njegovem osebnem zidu, kar vidijo tudi njegovi prijatelji. Tako obstaja velika možnost, da pridejo v stik z vašo ponudbo tudi oni- uporabniki imajo možnost všečkati in/ali deliti ponudbo s svojimi Facebook prijatelji- ponudba se prikaže na zidu vaše Facebook strani, kjer vaši oboževalci lahko tudi komentirajo ponudbo.

Kratek pregled obeh rešitev pokaže tako prednosti kot tudi pomanjkljivosti obeh. Na vas je, da se odločite kaj je po vašem mnenju boljše za vaš posel. Sam sem pristaš druge rešitve, saj imam na takšen način popoln nadzor tako nad ponudbo in pogoji, kot tudi nad ciljno skupino. Druga rešitev je lahko tudi del marketinga, saj s tem promoviram moje podjetje, mojo Facebook stran. Kupci pa ves nakup opravijo neposredno pri mojem podjetju. Če se poslužujete takšnih prijemov ali razmišljate o njih, velja razmisliti in testirati kaj je za vaš posel najboljše.

Dejan Davidović

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*