Home » Izdelava spletnih trgovin » Optimizacija nakupne poti v e-trgovini – 3. del

Optimizacija nakupne poti v e-trgovini – 3. del

Pa smo prispeli do zadnjega dela serije člankov, s katerimi sem vam podrobneje opisal na katere dele nakupnega procesa, pri e-poslovanju, morate biti pozorni, da boste vašim kupcem v spletni trgovini zagotovili prijetno nakupno izkušnjo, ki bo enostavna, hitra, intuitivna in ne bo zavirala nakupnega procesa. Spletni nakupi imajo veliko prednosti, med drugim tudi to, da je spletni nakup časovno varčen, ker se ne rabite odpeljati v trgovino in čakati v vrsti. optimizacija e-košariceČe boste poskrbeli, da bo “check out” (pot nakupa) čim krajši in enostaven, bo s tem zagotovljena še boljša uporabniška izkušnja. Tako boste tudi zmanjšali tveganje, da bodo spletni kupci zapustili e-trgovino tam, kjer je najmanj potrebno: med samo nakupno potjo.

V prvem prispevku, ki ga tukaj preberete sem razdelal idealen nakupni voziček. V drugem delu, ki ga preberete tukaj, pa sem opisal katere možnosti lahko ponudite kupcu na poti do blagajne, da bo nakupni postopek opravil kar čim hitreje.

Prijava in registracija v e-trgovini

V zadnjem delu bom razdelal zelo zanimivo vprašanje, o katerem ste zagotovo že razmišljali: ali naj se uporabniki prijavijo oz. registrirajo v e-trgovino, preden opravijo nakup. Veliko spletnih  trgovin nakup pogojuje z registracijo ali prijavo uporabnika. Moje mnenje in izkušnje: ne počnite tega, ker slabo vpliva na konverzije. Presenetljivo veliko kupcev e-trgovino zapusti zaradi predolgega postopka registracije.

Nekateri trgovci imajo napačno predstavo: ko bo kupec registriran, bo kupoval samo pri meni. Take ozkoglednosti si raje ne privoščite. Registracijo ne moremo pogojevati z lojalnostjo nakupov. Veliko več dejavnikov vpliva na to, kje bomo kupovali produkt ali storitev.

Spletna trgovina mora ponuditi možnost blagajne za gosta (guest check out). Če se poslužujete registracijskega postopka, potem pri nagovarjanju kupcev bodite izvirni: ni potrebe, da sploh uporabite prežvečen izraz “registracija uporabnika”. Kaj pa enostavno: novi kupec?

Osebne podatke mora kupec tako ali tako vnesti med nakupom, če želi prejeti izdelek. Zakaj bi se moral še pod prisilo registrirati? Naj bo to kupčeva odločitev, ki jo lahko ponudite čisto na koncu, ko je nakup že opravljen.

Če potegnem črto:

Slabo: pogojevanje možnosti spletnega nakupa z registracijo uporabnika.

Boljše: dve izbiri: vzporedni prijavi, z čim manj polji: za nove stranke, za obstoječe stranke.

Kaj se zgodi, ko se prijavi nova stranka? Zahtevajte osnovne podatke: ime, priimek, e-poštni naslov. V osnovi so tudi to registracijski podatki – vprašanje je le, kako so “zapakirani”. Nadaljevalni koraki naj bodo podatki o dostavi in načinu plačila. Tako kupec ne dobi občutek, da zahtevate registracijo, saj so vsi zahtevani podatki tisti podatki, ki jih mora vsak kupec vnesti, če želi nekaj kupiti.

Alternativa je, da preskočite prijavo na način, nove stranke/obstoječe stranke. Obstoječim uporabnikom omogočite prijavo preko povezave (pred nakupom, poudarita pa, da sledenje povezavi omogoča hitrejši nakup), novim strankam pa ponudite možnost ustvariti račun po opravljenem nakupu – tako ali tako, večino prijavnih podatkov posredujejo ob nakupu. Ostane samo še vprašanje izbire gesla, za kar pa lahko stranko prosite, da stori po tem, ko je izdelek kupil in jo s tem ne obremenjujete pred nakupom. Stranki, ki je že večkrat opravil nakup kot gost (brez prijave in z enakimi podatki) omogočite shranjevanje podatkov tako, da takrat, ko se bo odločila za prijavo (v osnovi samo izbiro gesla) ne bo rabila podatkov vnašati ponovno, ampak bodo ti samodejno vneseni.

Izkoristite zahvalno nakupno stran

Po opravljenem nakupu, običajno naročnika preusmerite na zahvalno stran. Ste pomislili, da bi zahvalno stran izkoristili tako, da bi ponudili popust ob naslednjem nakupu, če se sedaj, ko so nakup opravili, prijavijo? Že majhna spodbuda lahko motivira kupce.

S to mislijo sem zaključil serijo prispevkov na temo idealne nakupne poti. Ekipa Shop123 ima nepogrešljive izkušnje pri spletni prodaji in za sabo zelo lep portfelj spletnih trgovin, ki uspešno širijo svoje poslovanje na spletu. Želite tudi vi prodajati čim več na spletu? Z našimi izkušnjami in pomočjo boste naredili velik korak v to smer. Kontaktirajte nas popolnoma brez obveznosti in naši strokovnjaki vam bodo pomagali uresničiti cilje! Stopite v stik z nami tukaj!

 

Za vas sem pisal,

Damjan Avsec

spletnik-blog-izdelava-spletnih-trgovin

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*