Home » Google oglaševanje » Strategije ključnih besed – 1. del

Strategije ključnih besed – 1. del

Ključne besede so srce velike večine AdWords kampanj. So tiste, ki prožijo prikaz vaših oglasov, zato je potrebna pazljivost pri izbiri. Ni tako enostavno, kot si mislijo manj izkušeni poznavalci in konec koncev nekteri  naročniki: neskončen seznam ključnih besed, ki z njihovim produktom ali storitvijo nimajo nobene veze. Na dolgi rok, taki seznami in razmišljanje kampanji celo škodijo in po nepotrebnem “molzejo” oglaševalski denar.

ključne besedeKljučni so tudi tisti dejavniki, ki vplivajo na oceno kakovosti, kar na dolgi rok znižuje ceno na klik. Primer: ključne besede, ki imajo višji CTR (stopnjo klikanosti) in ki so bolj relevantne (na pristajalnih straneh in v samih oglasih) bodo imele tudi boljšo oceno kakovosti. Zakaj? Relevantnost. Pri izbiri ključnih besed zagotovo ne gre pretiravati. Vodilo naj bo kvaliteta in ta ne sme biti pogojena s kvantiteto. Pomislite kako potencialni kupci iščejo na Googlu, ko želijo vaš produkt. Presenečeni boste, da so iskalni vzorci v osnovi podobni, v podrobnostih pa raznoliki. Povezava med iskalnimi poizvedbami in ključnimi besedami naj bo temelj kampanje.

Spoznajte vaše ključne besede

Obstaja kar nekaj virov, ki vam pri raziskavi pomagajo. Ne glede na to, kaj vam viri ponujajo, pa imejte v mislih potencialne kupce in njihov način iskanja. Prva logična izbira so ključne besede na vaši spletni strani. Preglejte vašo vsebino: produkte, storitve in njihova imena. Nadaljujete lahko z bolj specifičnimi ključnimi besedami, kot so naprimer specifični modeli produktov. Kupci, ki so bolj odločni za nakup, iščejo bolj specifično. Po modelih. Pri tem ne pretiravajte z serijskimi detajli in izpustite tiste zares specifične modelske oznake. Ne pozabite vključiti imena vaše blagovne znamke. Tiste zares uspešne ključne besede bodo vsebovale blagovno znamko in model, v eni poizvedbi!

Ko smo nabrali “osnove”, je čas da pričnemo razmišljati kot potencialni kupec. Vključite izraze kot so “prodaja”, “kupim”, “naročam”. Seveda ne samostojno, ampak v povezavi z storitvijo ali izdelkom. Ste že kdaj vnesli v iskalnik “kupim kolo” ali “nakup športnega kolesa”? Zagotovo niste edini, ki tako razmišlja oz. išče.

Ko boste iskali nove ključne besede in nove možnosti za ključne besede, bodite pazljivi pri “long tail ključnimi besedami“. Te so zares lahko poceni, ker so manj konkurenčne. Naj pa te ne bodo preobsežne oz. predolge. Če je ključna beseda sestavljena iz več kot 5 besed, je že malo verjetno, da bodo sprožila veliko iskanj.

Organizacija ključnih besed

Organiziranje ključnih besed v specifične, smiselne kategorije je ključ do uspeha! Tak proces je seveda zelo zamuden in zahteva nekaj predhodnega načrtovanja, je pa zelo dobrodošel. Pozabite na oglasne skupine, ki vsebujejo desetine in desetine ključnih besed. Kako pa bodo vse sploh prišle do izraza? Sploh, če pomislimo, da je dnevni proračun običajno omejen! Ključne besede lahko grupirate ne več načinov, odvisno od strategije: lahko imate oglasne skupine z bolj uspešnimi ključnimi besedami in oglasne skupine z manj uspešnimi ključnimi besedami. Lahko imate oglasne skupine z bolj splošnimi ključnimi besedami in oglasne skupine z bolj specifičnimi ključnimi besedami. Možnosti je na pretek. Pomislite na cilje.

Odstranite ključne besede po katerih ni veliko iskanj

Ključne besede, ki so redek predmet iskanja v večini primerov škodijo vaši kampanji. To so tiste ključne besede po katerih že več časa ni bilo prav nobenega iskanja in prikazov. Vaš račun bo tako bolj pregleden, statistični podatki pa bodo bolj verodostojni.

S strategijo ključnih besed še nisem tako hitro zaključil 🙂 V kratkem bo sledilo nadaljevanje, zato ostanite na “preži”.

Za vas sem pisal,

Damjan Avsec

E-priročnik: Google AdWords za začetnike