Home » Izdelava spletnih strani » Google Analytics » Ciljno občinstvo zahteva vašo nemoteno pozornost!

Ciljno občinstvo zahteva vašo nemoteno pozornost!

Ker je narava mojega poklica, da stranke velikokrat vprašam: »Kdo je vaše ciljno občinstvo?« sem se že navadila na dobršen del cvetk, ki mi jih ponudijo v odgovor. Nobena pa ni lepša od naslednje: »Vsi.« Na moj namrgoden obraz se nekateri le popravijo: »Vsi, ki bi radi kupili moj izdelek/storitev.« Bolje. Še vedno pa daleč, daleč, daleč od česarkoli uporabnega.

ciljno obcinstvoV tem kratkem prispevku se vam bom potrudila orisati zakaj je potrebno poznati svoje ciljno občinstvo, kako identificiramo idealnega obiskovalca in zakaj se nam vanj splača vložiti ves svoj dragoceni čas, denar in pozornost. Vaša spletna stran je lahko sama sebi v namen, lahko pa vam z vašim preudarnim krmarjenjem po digitalnih tokovih pomaga ustvarjati zelo donosen dobiček.

Zakaj moramo poznati svoje ciljno občinstvo?

Poznate pregovor: »Ciljaj v luno. Tudi če zgrešiš, boš pristal med zvezdami!« No, to se v marketingu ne bo zgodilo. V resnici boste pristali v črni, gluhi praznini neskončno velikega vesolja, kjer ni nikogar.

Marketinške kampanje, ki jih izvajate na spletu, so izguba časa in denarja, če priletijo na gluha ušesa. S tem ko poznamo svoje ciljno občinstvo, mu lahko ponudimo svojo storitev ali produkt.

idealni obiskovalecKdo je idealni obiskovalec?

Idealni obiskovalec je po definiciji tisti obiskovalec vaše spletne strani, od katerega imate največ koristi, pri čemer ste v to najmanj vložili. In to definicijo si je pomembno zapomniti. Idealni obiskovalec ni tisti, ki vam prinese zaslužek, ker kupi vaše storitve. Morda ste v kampanjo, ki je tega kupca pridobila, vložili toliko denarja in časa, da se vam je investicija komajda povrnila. Idealni obiskovalec je za vas tisti, ki vam prinese največji dobiček! Vanj vložimo najmanj sredstev, on pa nas nagradi z večkratnim nakupom tega, kar ponujamo.

To seveda ne pomeni, da ga zanemarjamo z nizko investicijo. Seveda ne! Pomeni le, da smo prej naredili domačo nalogo, natančno preučili kje se ta obiskovalec nahaja, kdo je, kaj počne, kako razmišlja, kje živi, kdaj brska po spletu in kje brska po spletu. Merili smo njegove navade, preučili smo njegove potrebe in ga natančno targetirali. Tako smo porabili za marketinško kampanjo najmanj sredstev in ga hkrati najbolj zadovoljili.

Ne pozabite, da za vsako storitev ali produkt obstajajo idealni obiskovalci vaše spletne strani. Vi morate samo odmisliti preostale in jim prenehati posvečati svojo pozornost. Idealni obiskovalec še vedno potrpežljivo čaka, da ga boste aktivirali.

Kako identificiramo idealnega obiskovalca?

Merimo, merimo, merimo… Brez tega ne bo šlo. Po dolgem in počez izmerimo dogajanje na naši spletni strani. V ta namen se poslužite Google Analytics. Je brezplačno in nadvse zmogljivo orodje. Veliko smo že pisali o njem in naj vas na tem mestu zopet vzpodbudim, da se ga poslužite.

Naj nanizam le nekaj idej kaj vse lahko merite s pomočjo Google Analytics, kar vam bo pomagalo najti vašega idealnega obiskovalca:

  • Obisk po urah v dnevu: kdaj je na vaši spletni strani največ akcije? Kdaj ljudje po njej brskajo in kdaj jih vaša vsebina sploh ne zanima?
  • Obisk po dnevih v tednu: ali vas imajo ob ponedeljkih raje kot ob petkih? Vikende raje preživijo zunaj kot z raziskovanjem po vaši spletni strani?
  • Obisk glede na kraj: iz kod sploh prihajajo vaši obiskovalci? Ali Ljubljančanov sploh ne zanimate, medtem ko so Koprčani čisto navdušeni nad vami?
  • Obisk glede na brskalnik in operacijski sistem: ali ste bolj všeč Windows ali Apple uporabnikom? Bi morali vložiti več v to, da se bo vaša spletna stran pravilno prikazovala na Internet Explorerju ali v Safariju?
  • Obisk glede na državo in jezik: ali vas mika tujina? Ali tujino mikate vi?
  • Obisk glede na napravo: ali obiskovalci vaše vsebine raje pregledujejo na svojem mobilniku kot za računalnikom? Je vaša ponudba tako še vedno dovolj vidna?

Če boste merili vse te dejavnike, boste hitro dobili jasno sliko o tem kdo se najbolj zanima za vas. Vzpodbujam pa vas tudi k temu, da sami razmislite katere dejavnike vse bi še lahko merili, ki bi vam pomagali zbistriti sliko o tem, kdo so vaši obiskovalci. Povežite to miselnost z vašim poslom.

Upam, da se sedaj razumemo, da ne ciljajte več na vsakogar. Če boste poskušali ugoditi vsem na isto (marketinško) vižo, boste izgubili več kot polovico svojega občinstva preprosto zato, ker se vaše sporočilo ne bo nanašalo na njih. Ciljajte na tiste, ki so za vas pomembni, in z merjenjem boste izvedeli kako jih najenostavneje doseči. Ne bo vam potrebno več toliko vlagati v svoj marketing, da bi dobili želene rezultate.

Bolj boste osredotočeni in bolj učinkoviti pri vaših marketinških strategijah in donosnost na vašo investicijo bo neprimerno višja.

Lep dan še naprej,

Maja Ptičar