Home » Google oglaševanje » Merjenje uspešnosti oglaševanja

Merjenje uspešnosti oglaševanja

Za mnoge male podjetnike, je analitika oz. merjenje in sledenje uspešnosti, še zmeraj upoštevana kot „grda račka“ trženja. Sledenje povratka investicije oz. angleški izraz ROI (Return on investment) ni tako seksi kot merjenje spletnega prometa oz. spletnih konverzij, zato se o tem redko govori in pogosto prezre. V večini se boste spomnili spremljati vaš trud šele po začetku oglasne kampanje, ampak na tej točki je že skoraj prepozno.

Zakaj je merjenje oglasne kampanje pomembno?

Vsi pravijo, da je sledenje pomembno, toda ali ste se kdaj zares vprašali zakaj? Ali ne morete preprosto samo ustvariti več prometa in konverzij, da bi bila kampanja uspešna?

Resnica je: „Ne, ne moreš!“

Nikakor ne boste uspešni v spletnem trženju brez ustreznega sledenja na mestu. Preberite zakaj… 

Prvič, potrebujete slednje zato, da „porežete maščobe“ in se znebite vseh kampanj, ki samo odžirajo denar. Ne bo vsaka oglasna kampanja, ki jo zaženete uspešna. Torej, potrebujete način, da določite katera tržna prizadevanja zapravljajo vaš čas in denar.
Drugič, morate slediti tržnim prizadevanjem, tako da lahko naslednjič vložite več svojega proračuna v akcije, ki ustvarjajo pozitivno donosnost. Na primer, eni od strank je uspelo povečati dobiček za 50%, samo z izklopom nedonosne kampanje in ponovnim vložkom enakega proračuna v donosno kampanjo. Preprosta porazdelitev proračuna je izboljšala dobičkonosnost.

merjenje oglaševanja

5 načinov za uspešno merjenje uspešnosti oglaševanja

Upam, da ste zdaj prepričani, da je slednje bistveno – ampak kaj to pomeni v praksi? Tukaj je 5 načinov za slednje, ki jih lahko uporabljajo vsa mala podjetja za merjenje uspešnosti oglaševanja.

1. Google Analytics: Ta je najbolj očiten kot ostali. Pomembno je, da sledite prometu na spletni strani, ki ga dobite od vseh vaših trženjskih in oglaševalskih akcij. In koliko od teh obiskovalcev se pretvori v kupce oz. interesente preko spletnih obrazcev.

2. Sledenje telefonskih klicev: Vedno sem presenečena koliko podjetij nima urejenega merjenja telefonskih klicev. To je preprosta taktika spremljanja koliko telefonskih klicev je ustvarjenih preko vaše oglaševalske akcije. Na primer, lahko uporabite drugo številko za vsako od akcij in tako natančno veste koliko klicev je prišlo iz katere oglasne kampanje.

3. Sledenje prodaji preko CRM sistema: Sistem za upravljanje odnosov s strankami – CRM (Customer Relationship Management) je baza za shranjevanje interesentov, nakupov in drugih podatkov poslovnih strank. Lahko tudi uporabite Excel datoteko ali Google preglednico za začetek in nato uporabite kak CRM sistem. CRM sledenje je ključnega pomena za podjetja, ki nimajo e-poslovanja. Za podjetja, ki imajo e-poslovanje lahko spremljajo prodajo preko spletne analitike, saj pride do prodaje preko spleta.

4. A/B testiranje: To je taktika za optimiziranje konverzij. To testiranje je ničvredno, če ne sledite vsega pravilno. Na primer, če testirate spletno stran, morate meriti kako vpliva na število klicev (sledenje telefonskih klicev), število izpolnjenih obrazcev (Analytics) in število skupnih interesentov ter prodaje (CRM sledenje).

5. KPI sledenje: Štirje sistemi opisani zgoraj so vsi sistemi za sledenje, ki jih potrebujete za merjenje uspešnosti. Ključni kazalnik uspešnosti – KPI (Key Performance Indicator) – s tem združimo vse v en strnjen seznam metrik, ki vam bodo dale rentgenski vpogled v vse vaše oglasne kampanje. KPI je vsaka podatkovna točka, ki daje vpogled v vašo uspešnost trženja. Kot lastnik malega podjetja, je vaša naloga, da spremljate pravilne KPI-je in potem sklenete odločitev na podlagi podatkov usmerjenih k izboljšanju splošne učinkovitosti trženja kampanj.

V primeru, da bi želeli izvedeti še več informacij, nam pišite na info@spletnik.si, nas pokličite na 080 33 39 ali izpolnite kontaktni obrazec.

Tina Capuder

E-priročnik: Google AdWords za začetnike