Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Optimizirajte vašo spletno stran za iskalnike

Optimizirajte vašo spletno stran za iskalnike

O optimizaciji spletne strani govorijo vsi, a le malo je takih, ki jih ve o čem govorijo. Vsak dan se še vedno srečujem s stranmi, ki nimajo ustrezne tehnične niti vsebinske optimizacije. Največkrat je to zato, ker si podjetja sama izdelujejo spletne strani ali pa izdelovalci spletnih strani ne poznajo glavnih zakonitosti prodajne spletne strani.

Dejstvo je, da mora biti čisto vsaka spletna stran (ne glede na to kaj prodajate), prodajno naravnana. Poleg tega je pomembna tudi uporabniška izkušnja in pa samo uvrščanje spletne strani med naravnimi rezultati. Poleg tega pa je optimizirana spletna stran tudi temelj za ugodno in učinkovito oglaševanje na iskalniku Google, ki ga vsak mesec v Sloveniji obiščemo kar 33 milijon krat! V primerjavi s slovenskim iskalnikom Najdi.si, ki ima mesečni obisk 1.3 milijona.

 

google.si, najdi.si, primerjava obiska

Vir: www.similarweb.com

Optimizacija spletne strani pomeni, da je spletna stran prilagojena iskalnikom tako, da se le ta pojavlja višje med naravnimi rezultati. In te prilagoditve se kažejo na večnih nivojih in sicer:

1. Osnovna tehnična optimizacija spletne strani

Osnovna tehnična optimizacija je osnova, ki bi jo moral poznati tako vsak imetnik spletne strani kot vsak izdelovalec spletne strani. Na kaj morate biti pri osnovni tehnični optimizaciji pozorni:

a.) Pravilno poimenovani URL naslovi
URL naslov je naslov vsake podstrani, ki obstaja v sklopu vaše spletne strani. Primer: na podstrani cenik, naj bo vaš URL naslov sestavljen tako: www.vašadomena.si/cenik, in tako za vse ostarele strani v sklopu celotne strani.

b.) Poimenovane slike
Ker Google pajki ne znajo prebrati vsebine slike je pomembno, da vsako sliko, še preden jo naložite na spletno stran, poimenujete s ključno besedo oziroma z opisom slike. Najbolj učinkovito poimenovanje slik je ravno s ključnimi besedami, saj to vpliva na višje pozicije med naravnimi rezultati in nižjo ceno na klik v kolikor za oglaševanje uporabljate Google oglaševanje (oglaševanje na prvi strani Google iskalnika).

c.) Meta opis
Meta opis je HTML element, ki opisuje vašo spletno stran, je povzetek spletne strani, ki ga Google prebere ob prvem obisku vaše spletne strani. Ta opis se nato prikazuje ob vsakemu prikazu vaše spletne strani med naravnimi rezultati.

meta opis, meta opis spletne strani

Vir: Google.si

d.) Domena s ključno besedo
Domena je naslov vaše spletne strani. Je kot hišna številka vašega doma, podjetja. Ključno pri domeni je, da ni predolga in če je le možno, da vsebuje ključno besedo, ki je pomembna za vaš posel. Smiselno je, da že samo ime domena izraža s čim se ukvarjate in kaj počnete.

  • www.google-oglaševanje.si
  • www.optimizacija-strani.si

2. Optimizirana vsebina na spletni strani

Kljub temu, da se je na področju interneta marsikaj spremenilo, da se trendi menjajo hitreje kot v modi, je nekaj ostalo isto. Da je vsebina še vedno kraljica na spletni strani. In zato je ključno, da sledite naslednjim navodilom vsakič, ko dodajate novo vsebino na spletno strani ali pa ste v fazi, ko vsebino za spletno stran pripravljate prvič.

a.) Ključne besede v tekstu – ključne besede, ki so pomembne za vaš posel naj se čim večkrat, a smiselno pojavljajo v vaših tekstih. Naj jih ne bo preveč in naj bodo le te omenjene smiselno, da ne izpade tekst preveč zmeden in težak za brat.

b.) Poimenovane slike v galeriji – vsaka slika naj bo poimenovana s ključno besedo. Slike preimenujte še preden jih naložite na spletno stran. Če pa vam urejevalnik omogoča, da sliko poimenujete tudi znotraj urejevalnika, potem si le vzemite čas in to naredite.

c.) Zanimiva vsebina je tista vsebine, ki jo obiskovalci z veseljem preberejo in v najboljšem slučaju tudi delijo naprej, med svoje prijatelje, znance. Zanimiva vsebina je težja naloga kot optimizirana vsebina, a vseeno se vam splača vzeti čas in vsaj enkrat mesečno napisati en zanimiv prispevek, ki govori o vaši panogi.
Da pa si dodajanje vsebine še olajšate, lahko vsak mesec izpolnjujete rubriko pogosta vprašanja in odgovori.

d.) Pogosta vprašanja in odgovori
V tej rubriki lahko vsak teden, vsak mesec pišete odgovore na tista vprašanja, ki vam jih vape stranke najpogosteje postavljajo. To pa iz dveh razlogov in sicer prvič zato, da jim ne rabite vsakič znova pisati enakih odgovorov in zato, da na spletno stran redno lahko dodajate novo vsebino. Da pa bodo tudi ta vprašanja bolj zanimiva, jih lahko oblikujete malo drugače in sicer:

  • Google oglaševanje – 5 prednosti, ki jih prinaša Google oglaševanje
  • Zakaj je Google oglaševanje ključno za vaš posel
  • 7 načinov kako Google oglaševanje prispeva k izboljšanju spletne strani. V vsakem vprašanju se smiselno pojavi ključna beseda “google oglaševanje”, ki je pomembna za naš posel. In na enak način lahko vi oblikujete svoje vsebine.

3. Povezanost spletne strani

Da je spletna stran še bolj zanimiva za Google pajke, pa je zelo priporočljivo, da so podstrani znotraj spletne strani med seboj povezane. Povezane tako, da se med seboj prepletajo. Tak način povezovanja spletne strani imenujemo “interno povezovanje“, ki pretaka t.i.„link juice“ med različnimi podstranmi. Več o Link juicu si lahko preberete tukaj.

Zunanje povezave pa so tiste, z drugih spletnih strani pridejo na vašo spletno stran. Največkrat je to blog, ki se nahaja na drugi domeni ali spletne strani dobaviteljev oziroma podjetij s katerimi sodelujete. To, da vašo spletno stran „priporoča“ neka druga spletna stran ima velik pomen za samo relevantnost vaše spletne strani, zato je smiselno razmišlajti tudi o drugih straneh, ki vam lahko pomagajo pri doseganju višjih pozicij med naravnimi rezultati.

Da pa se bodo Google pajki lažje sprehajali po spletni strani, sploh če ima le ta široko razvejano strukturo, na spletno stran dodajte zemljevid strani. Tako boste tudi obiskovalcem vaše spletne strani omogočili, da se bodo lažje znašli in našli pot do informacij, ki jih zanimajo.

Ključno za vašo spletno stran je, da je le ta dober temelj na katerem lahko gradite. Spletne strani danes niso več samo zato, da so, ker jih moramo imeti in ker nam tako zapovedujejo trendi, ampak morajo biti:

  • uporabniku prijazne
  • prodajno naravnane
  • polne relevantne vsebine
  • take, ki prodajajo! Zato je ključno vprašanje kdo vam bo spletno stran naredil. Najbrž ste se tudi vi že naučili, da se kupovati poceni na splača in da za malo denarja ne bo veliko glasbe. Pomembno pa je tudi to, da veste kaj boste za svoj denar dobili.

Če imate še kakšno vaprašnje ali vas zanima več nam pišite na info@spletnik.si, nas pokličite na 01 600 99 30 ali pa izpolnite kontaktni obrazec!

Veliko uspeha vam želim,

Andreja Ogrinc