Home » Email marketing » Bo tudi vaš spletni marketing tako uspešen v letu 2016?

Bo tudi vaš spletni marketing tako uspešen v letu 2016?

Spletni marketing se razvija tako hitro kot se še ni nobena druga industrija nikoli! V njega smo vpleteni čisto vsi. Tako ponudniki, potrošniki kot tudi »zgolj« iskalci informacij.

Tisti, ki smo vanj vpleteni še malo bolj, kot recimo neke vrste pospeševalci prodaje preko interneta, pa moramo dejansko tudi nato slediti vsem tem trendom, novostim, zahtevam in se hkrati izobraževati še o tem, kako se z razvojem interneta spreminja in napreduje tudi uporabniška izkušnja.

businessman-agreement-cartoon_23-2147508090Včasih smo bili čisto zadovoljni že s spletno stranjo, ki je ponudila vsaj nekaj informacij in kakšno ceno, ne glede na to, koliko časa se je odpirala. Pa četudi smo morali iskati kontaktne informacije kot nori in čakati, da so se počasi naložile slike. Danes je seveda vse to čisto drugače. Ponudnikov na spletu je vsak dan več in s tem ko se na internetu povečuje količina vsebine (članki, videi, pdf dokumenti), se povečuje tudi stopnja relevantnosti informacije, ki jo Google ciljnemu občinstvu servira skozi iskalnik v obliki iskalnega rezultata. Z vsako novo spletno stranjo, njeno vsebino in neko novo »Out of the box« uporabniško izkušnjo, pridobi Google (z bogatejšo vsebino v svojem indexu) in pridobimo mi, kot iskalci kakovostnih informacij.

Slednji smo iz dneva v dan zahtevnejši, saj z uporabo interneta in iskanjem informacij, spoznavamo nove prakse serviranja informacij in se med iskanjem že v podzavesti nekako odločamo, kdo izmed ponudnikov je lahko »vsiljiv« in kdo ima »pravi pristop«. Vsekakor sta prva in druga stvar, ki sta pri tem pomembni, uporabniška izkušnja in občutki, ki nam ostanejo po obisku spletne strani. Ti so lahko slabi in se za to nikoli več ne vrnemo na spletno stran in lahko so dobri, kar pomeni, da s tem povečamo možnost, da bo ta ponudnik tudi nekaj prodal. Nam ali komurkoli.

Časi počasnih povezav so mimo. Zato je danes na spletni strani dovoljeno imeti kakršnokoli vsebino. Seveda le pod dvema pogojema: Spletna stran se mora odpreti v vsaj nekje 3 do 5 sekundah. In pa … spletna stran mora biti odzivna. Da, odzivna! Da jo lahko odpre vsakdo, ne glede na vrsto in velikost naprave. Biti mora torej prilagojena mobilnim napravam in povsod nuditi enako kakovostno uporabniško izkušnjo. Temu sledi čas, ki je potreben, da uporabnik pride do pravih informacij, vlivanje občutka zaupanja skozi unikatno vsebino in pa zmožnost te iste spletne strani, da tak uporabnik tudi potem opravi nakup ali pusti vsaj svoj kontakt. Tako preko »namizne« kot tudi preko »mobilne« različice.

Za najbolj učinkovito prodajo preko interneta v letu 2016 bi kot najbolj pomembni področji izpostavil:

– grafični dizajn spletne strani
– in pridobivanje obiskovalcev.

Kaj se bo torej na teh dveh področjih zgodilo v letu 2016?

 

1. Še več spletnih strani se bo spremenilo v »odzivne«.

odzivni dizjan, odzivna spletna stranGlede na to, da se ukvarjam z izdelavo spletnih strani in imam veliko stika z našimi naročniki, vam lahko iz prve roke povem, da je pogost izgovor pri prenovi spletne strani, da jo bodo tako ali tako morali ponovno prenavljati že čez 1 leto in da se je ne izplača že sedaj. Po svoje imajo prav. S tem ko se namreč iz dneva v dan spreminja uporabniška izkušnja, se spreminjajo tudi pričakovanja nas internetnih uporabnikov. Menjajo se naprave, menja se dizajn, vse se menja. »Bom raje počakal s prenovo, morda pa mi tega čez eno leto ne bo treba.« Morda. Hm. Potem se vprašam, ali ni to potem nekaj takšnega kot da bi rekel: Zakaj bi jedel danes, če bom tako ali tako spet jedel jutri? Razvoj gre namreč naprej in ne nazaj. Kupci bodo našli alternativo že danes in ne šele čez eno leto.

Naj dodam še nekaj primerov tega, v kakšnem odstotku informacije na spletnih straneh danes iščemo preko mobilnih naprav:

  • Prehranski dodatki – 49% mobilnih uporabnikov
  • Izleti in vstopnice – 49% mobilnih uporabnikov
  • Pohištvo – 36% mobilnih uporabnikov
  • Toplotne črpalke – 25% mobilnih uporabnikov
  • Smučarske karte – 33% mobilnih uporabnikov
  • Nepremičnine – 32% mobilnih uporabnikov
  • Mesni izdelki – 32% mobilnih uporabnikov

Si lahko v letu 2016 dovolite, da se takšen odstotek vaših potencialnih kupcev raje odloči za obisk spletne strani vaše konkurence? Ker imajo oni pač odzivni dizajn?

 

2. Optimizacija strani bo prerasla v vsebinski marketing

Optimizacija-spletnih-straniOptimizacija strani je seveda nadaljevalni proces, ki se nikoli ne neha. Vendar, če se je nekoč še dalo spletno stran na prva mesta poriniti zgolj z maso povratnih povezav ali danes nedovoljenih (black hat) prijemov, ima danes pri tem veliko večjo vlogo tudi kakovost vsebine spletne strani. Iskalniški algoritmi so se v zadnjih letih izpopolnili do te mere, da ima sveža vsebina danes veliko večji pomen. Vsebina je namreč tista, ki privleče uporabnika, mu ponudi relevantne informacije (ki jih zaradi tega ne rabi iskati drugje) in ga zadrži oziroma celo ponovno vrne na spletno stran. Če se k temu prišteje še pozitivna uporabniška izkušnja (dobri občutki ob branju in lahkotnost navigiranja med vsebino) je to za iskalnike dovolj dober signal, da je spletna stran vredna dobre uvrstitve med iskalnimi rezultati. Kakovostna vsebina se namreč danes lahko širi že ćisto sama. Bolj kot za število povratnih povezav, nas bo v letu 2016 skrbelo za stopnjo konverzije strani, kar je tesno povezano ravno z vašim vsebinskim marketingom.

3. Video bo postal kralj!

youtube-videoZ dominacijo YouTuba, platforme za ogled in deljenje video posnetkov, se je v zadnjem letu 2015 raba videa drastično povečala. Če smo se včasih bali, da bomo »pokurili« veliko denarja, ko si bomo ogledovali video preko mobilne naprave, je danes drugače. Zahvaljujoč hitrejši pretočnosti in odzivnim spletnim stranem si lahko ogledujemo videe kjerkoli. Torej, nikogar od nas ne bi motilo, če bi si lahko vaš predstavitveni video ogledali tudi na vaši spletni strani. Po zadnjih raziskavah, se je na spletnih straneh, ki imajo video, čas obiska v povprečju povečal za kar dve minuti. Izdelava videa. Zagotovo ena od stvari, ki jo nujno uvrstite v vaš marketinški koledar.

4. Enostavnost, hitrost in preglednost bodo bolj pomembni kot pa da se sveti

prodaja preko spleta, spletna trgovina, spletne trgovineS tem ko spremljamo, kako internet »odrašča«, spletne strani, ki so na vrhu, niso tam samo in zgolj zaradi dobre vsebine, temveč zaradi vsebine, ki je prodajno učinkovita. To, da neko podjetje vsak dan objavi nov članek, je lahko izguba časa, če ti članki ne služijo svojemu pravemu namenu. Da torej vodijo uporabnike proti nekemu cilju. Posredno ali neposredno. Namen sleherne vsebine mora konec koncev biti, da dodaja vrednost, da podaja prave informacije (brez balasta) in da pomaga pri nakupni odločitvi (če govorimo o prodaji preko interneta). Z drugimi besedami, da uporabnika pripelje do roba vašega prodajnega lijaka, ki naj nato opravi svoj del. Pri tem bo igral odločilno vlogo tudi grafični dizajn strani, njegova struktura in navigacija, ki uporabnika z odgovori na njegova vprašanja pripelje do trenutka, ko ima ta vse informacije in se samo še odloča o barvi izdelka ali obsegu neke storitve. Lepota grafičnega dizajna, svetlikanje, velike slike, to vse je fajn, vse dokler so ti »zgolj v drugem planu«. Takoj za prodajno učinkovito uporabniško izkušnjo.

5. Vsebina bo postala bolj interaktivna

cupGlede na dejstvo, da so stari obiskovalci (tisti, ki se vrnejo na spletno stran) najbolj hvaležni kupci in je stopnja konverzije v njihovem primeru tudi dvakrat višja kot pri novih obiskovalcih, veliko vlogo igra tukaj vaš smisel za interakcijo z obiskovalcem. Četudi določeni obiskovalci pri vas ničesar ne kupijo, bodo dobro in zanimivo vsebino vedno z veseljem delili naprej. Še posebej, če je brezplačna. Če imate idejo, naredite kviz, nagradno igro, e-priročnik, torej nekaj, s čimer boste pri obiskovalcih pustili občutek, da so imeli z vami unikatno osebno izkušnjo in so vam v zameno pustili svoj kontakt. V letu 2016 bodo tovrstne vsebine prišle še zelo do izraza.

6. Skrb za vaše kontakte, ki jih boste dobili preko spletne strani

skrb za strankeNe morem pa mimo tega, da je vse zgoraj našteto bore malo vredno, če obiskovalcev spletne strani nato ne uspete pripeljati do tega, da pustijo svoj kontakt ali nakupijo kaj iz vašega asortimana, oziroma, da jih na koncu ne znate zrealizirati. Takrat ne igra vloge tudi to, da ste za določene ključne besede prvi v iskalniku Google, ali pa da je vaša spletna stran »lepa kot slika«.

Če rečemo, da je 5% obiskovalcev vedno pripravljeno narediti kakršnokoli interakcijo (pustiti kontakt, oddati naročilo), bi lahko rekli tudi, da bi ob 1000 obiskovalcih bilo tudi 50 takšnih, ki bi nekaj želeli od vas. Pa je res tako tudi v realnosti? Kaj pa ostalih 95%?

Vedno bolj pogosto se dogaja, da kot potrošniki veliko primerjamo. Ker pač to lahko počnemo. Odpremo eno stran, pa drugo, pa tretjo, … pa potem oddamo eno povpraševanje, pa drugo, pa tretje … pa potem čakamo na odziv. V tem primeru velikokrat odloča hitrost odgovora in pa način, na katerega nekdo poda svoje prednosti ponudbe. Četudi, ne mislimo resno z nakupom ta trenutek, bomo pa vsaj vedeli na koga se obrniti, ko bomo resnično nekaj potrebovali. Če nas bodo nanje spomnile še konsistentne e-novice, oglasi, ki se bodo pojavljali v pravem trenutku, ali prijazen klic, je to potem to.

No in ravno tukaj je tisto, s čimer lahko zabijete žebljico na glavico.

 

Spletna stran, ki ima bogato in svežo vsebino, jasne informacije, kakšen video, nekaj interaktivnega (da pridobi kontakte tistih, ki ta moment ne bodo kupovali), odzivnost na mobilne naprave, visoka stopnjo konverzije, možnost enostavne oddaje naročila ali kontakta, nevsiljivost, dober okus in timing (ko je obiskovalec »najbolj ranljiv«), mora imeti samo še dober sistem obravnave teh kontaktov in definiran prodajni lijak (ki ni zamašen) in ne bo ga junaka, ki bi lahko podvomil o uspešnosti te zgodbe.

Boste v letu 2016 tudi vi spisali uspešno zgodbo?
Če vam podam še zadnji nasvet …
V kontekstu zgornjega članka so tudi naši vedno zanimivi e-priročniki, ki smo jih izdelali v letu 2015 in jih lahko zelo dobro izkoristite ob vašem načrtovanju vašega zmagovitega spletnega marketinga:

Vi pa imejte v mislih, da z našo pomočjo lahko dvignete tako raven vašega spletnega marketinga kot tudi raven realizacije vaših kontaktov in tako povečate vašo prodajo.

V letošnjem letu vam želim veliko uspehov!

Uroš Bogdanović