Home » Google oglaševanje » Google iskalnik umaknil desni stolpec z oglasi. Kaj zdaj?

Google iskalnik umaknil desni stolpec z oglasi. Kaj zdaj?

Kaj to sedaj pomeni za podjetja, ki želijo biti na prvih pozicijah?

Kot ste verjetno že zasledili, je Google iz iskalnika umaknil oglase, ki so se prej pojavljali na desni strani. Ti se sedaj, po novem, pojavljajo samo še nad organskimi rezultati in pod organskimi rezultati na koncu strani. S to razliko, da so trem TOP oglasom sedaj dodali še četrtega in tako naredili manjšo kompenzacijo.

Vse to predstavlja zaključek testa, ki se je začel leta 2010 je bil objavljen že nekajkrat v letih od takrat. Ta sprememba bo vplivala na uporabnike po vsem svetu, v vseh jezikih in bo namizno izkušnjo pripeljala bližje mobilni izkušnji, čeprav še ni bilo potrjeno, če se bo število oglasov, ki so prikazani mobilnim uporabnikom, povečalo.

Število oglasov, ki se bodo prikazali naenkrat, je sedaj iz prejšnjih 11 zmanjšano na zgolj 7.

Prva stran Google iskalnika sedaj izgleda takole:

google oglasi, oglasi na googlu, prva stran googla

Oglasi zgoraj

google oglasi, google oglasi, oglasi na googlu, oglasi na prvi strani googla

Oglasi spodaj

Na račun tega, je pozicija organskih rezultatov sedaj še slabša. Že tako ali tako se ti redko pojavijo “v vidnem polju”, torej “above the fold”.

Ker pa so vedno izjeme, tudi tokrat lahko pričakujemo, da bo namesto desnih oglasov sedaj Google prikazoval rezultate v sklopu Knowledge Graph-a oz. grafa znanja, ali v sklopu Product Listing Ads, način oglaševanja izdelkov, ki pa na žalost v Sloveniji za zdaj še ni prisotno.

Da razjasnimo, odprava desnih oglasov vpliva na vse namizne poizvedbe po vsem svetu; dodajanje četrtega oglasa nad rezultati iskanja se bo zgodilo za pomembne komercialne poizvedbe. To bo vključevalo iskanja za hotele, avtomobilska zavarovanja in podobno.

Če potegnemo črto, kaj ta sprememba dejansko pomeni za podjetja in uporabnike?

Za podjetja to pomeni, da je organski prostor še toliko bolj dragocen, kar bo vodilo še k večjemu poudarku na optimizaciji. Za plačljive rezultate pa bo sprememba zagotovo dvignila povprečne cene na klik, saj se bo tekmovanje za prva mesta povečalo.

Tukaj je nekaj predlogov, ugotovitev, …

  • večji razlog za zakup plačljivih oglasov
  • oglaševanje na Googlu bo postalo dražje za tiste, ki oglašujejo na konkurenčne besede
  • optimizacijo za  konkurenčne besede bo še težje izvajati kot do zdaj.
  • dolgorepe besede bodo prišle bolj do izraza.
  • pomembna je stopnja konverzije strani, da se na ta način prej povrne naložba v oglaševanje.

Nedvomno bo ta sprememba imela velike posledice za oglaševalce. Povprečna cena na klik (CPC) se bo skoraj zagotovo zvišala, saj bodo vsi želeli zasesti najvišje položaje, saj raziskava kaže, da uporabniki večinoma gledajo in klikajo zgornje rezultate iskanja in pri tem zanemarjajo spodnje. En od možnih razlogov za zmanjšanje oglaševalcev na iskalniku je mogoče v tem, da je Google z leti ugotovil, da je povprečni CTR za oglase na desni strani slab in da bo pričakovan dvig cene na klik pomaga pri donosnosti na dolgi rok.

Za več vprašanj in pomoč pri ustvarjanju uspešne Google kampanje nam pišite preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas pokličite na 080 33 39.

Veliko uspeha vam želim,

Tina Capuder