Home » Izdelava spletnih strani » Google Analytics » Kako izmerimo prodajni lijak spletne trgovine s pomočjo orodja Google Analytics?

Kako izmerimo prodajni lijak spletne trgovine s pomočjo orodja Google Analytics?

Ko poskušamo ugotoviti, kako izboljšati konverzijo spletne trgovine, uporabimo Google Analytics, da vidimo, kaj se dogaja. Vsaka spletna stran ali spletna trgovina ima korake, ki jih morajo ljudje opraviti, da postanejo stranke. Ne glede na to ali se ljudje želijo prijaviti na vašo spletno storitev ali želijo kupiti izdelek, za to obstaja določeno število korakov, ki jih bodo morali opraviti, da boste vi prejeli denar.

Lijaki pomagajo določiti ta proces (ali procese) brez težav, tako da nam dajo vizualno predstavitev podatkov o konverziji med posameznimi koraki. To omogoča, da:

  • ugotovite, kateri koraki povzročajo obiskovalcem zmedo ali težave;
  • ugotovite, kateri nagovor ali podstran vpliva na čustveno vedenje obiskovalca v spletni košarici ali pri prijavi;
  • da se zavedate napak, težav pri določenih brskalnikih in drugih tehničnih motnjah;

V tem članku vam bom predstavila poglobljen pogled v to, kako vzpostaviti in uporabljati prodajni lijak v storitvi Google Analytics.

Lijaki zagotavljajo večji vpogled od ciljev

Google Analytics cilj je lahko vsaka akcija, ki jo lahko obiskovalec stori v času obiska na vaši spletni strani oz. trgovini. Značilno je, da se cilj definira glede na vaše poslovne cilje. Na primer lahko določite kot cilj, ciljno stran, ki naj jo vaše stranke dosežejo, kot je na primer zadnja stran nakupa pri spletni trgovini. Ko vaše stranke pristanejo na tej strani, to pomeni, da so nekaj kupili. Vsakič, ko obiskovalec na vaši spletni strani izpolni en vaš cilj, se zabeleži kot konverzija v Analytics računu.

Google Analytics lijak definira pot, po kateri gredo obiskovalci do določenega cilja. Lijak določite kot niz URL-jev, ki označujejo zaporedje strani, ki pričakujete, da bodo obiskane na poti do cilja. Google Analytics sledi lijaku, tako, da lahko vidite, kako učinkovito je vaše spletno mesto in vam pomaga pri določanju poslovnih ciljev. Na primer lijak vam pomaga preveriti, kako pogosto obiskovalci opustijo določen cilj, kdaj se pridružijo poti do cilja ali kdaj preskočijo kakšen korak.

Kako določiti cilje in nastaviti prodajni lijak

KORAK 1: V Google Analytics računu izberite kartico “skrbnik” ter se pomaknite do želenega računa, znamke in pogleda. V stolpcu Pogled kliknite “cilji”.

google analytics, google analitika, google statistika

KORAK 2: Kliknite + NOV CILJ, da ustvarite nov cilj.

google analytics, google analitika, google statistika

KORAK 3:

  • Najprej določite ime vašega cilja. Če je vaš cilj končni nakup, lahko ta cilj poimenujete „Uspešen nakup“.
  • Google Analytics bo ponudil edinstven ID cilja.
  • Izberete lahko med 4 vrstami ciljev. Ker želimo določiti prodajni lijak, ki prikazuje korak, ki vodijo do uspešne prodaje, izberite vrsto Cilj. Cilj pomeni končni URL spletnega mesta, kjer obiskovalci opravijo nakup – npr. hvala.html, uspesen-nakup.html.

google analytics, google analitika, google statistika

KORAK 4: Po nastavljanju osnovnih nastavitev cilja, nadaljujete na naslednji korak „podrobnosti o cilju“.
Cilj: To je vaš končni URL naslov. To je ciljna stran, ki se pojavi kupcu ko konča nakup. Pri spletnih trgovinah je ta URL ponavadi: www.vasadomena.si/checkout/onepage/success
Vrednost: za spremljanje konverzij in vzpostavitev boljšega pregleda nad prihodki, nastavite vrednost vašega cilja. Ta vrednost šteje za vsako uspešno konverzijo. Sicer je to polje neobvezno, vendar je dobro, če nastavite saj lahko potem spremljate vse izdatke v primerjavi z prihodki.
Lijak (Tok): V tem koraku naredite konfiguracijo prodajnega lijaka. Glede na to katere korake želite meriti, dokler ni opravljena konverzija, naredite lijak po meri. Za klasični prodajni lijak znotraj spletne trgovine, vam priporočamo naslednje korake:
1. Prva stran za merjenje konverzije bo vaša domača stran. Torej, poimenujte korak „Domov“ in dodajte URL: www.vasadomena.si/domov.html
2. Druga stran je produktna stran, preden kupec klike na gumb Nakup ali Košarica. Poimenujte korak „Košarica“ in dodajte URL: www.vasadomena.si//checkout/cart
3. Na zadnji strani pred konverzijo, je stran za „Naročilo“ z naslednjim URL-jem: www.vasadomena.si/checkout/onepage

google analytics, google analitika, google statistika

In še primer tega kaj dobite, ko se podatki začnejo zbirati tako kot ste nastavili:

lijak-primer

 

 

Ko konfigurirate svoj prodajni lijak, se usedite in spremljajte odstotek kupcev, ki se bo pretvoril v naslednjih nekaj tednih. Bo to 20% ali celo 80%? Počakajte, da se podatki združijo in preverite vaš prodajni lijak v Google Analyticsu in primerjajte podatke.

Za več vprašanj in pomoč pri ustvarjanju vašega prodajnega lijaka nam pišite preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali nas pokličite na 080 33 39.

Veliko uspeha vam želim,

Tina Capuder