Home » Izdelava spletnih strani » Google Analytics » Kako nastaviti Nadzorno ploščo v Google Analytics orodju, ki je prilagojena vašemu poslu?

Kako nastaviti Nadzorno ploščo v Google Analytics orodju, ki je prilagojena vašemu poslu?

Google Analytics orodje je brezplačno analitično orodje, ki omogoča vpogled v različne statistike vaše spletne strani, kot na primer koliko obiskovalcev je obiskalo vašo spletno stran, od kje so ti obiskovalci in celo koliko časa obiskovalci ostanejo na spletni strani. Če si želite naučiti več o tem orodju in kaj lahko stori za vas, potem berite dalje.

Nadzorna plošča je prostor, kjer so zbrani vsi vam in vašemu poslu pomembni podatki. Omogoča vam, da so najpomembnejši podatki zbrani na enem mestu in to v obliki, ki jo takoj zaznate in uporabite.

Vsak račun v Google Analytics statistiki ima že prednastavljeno nadzorno ploščo, imenovano “Moja nadzorna plošča” (My Dashboard). Nadzorna plošča je že delno izpolnjena z večino podatkov, ki jih boste potrebovali na tedenski ravni. Ampak še vedno obstaja veliko razlogov, da si vašo nadzorno ploščo prilagodite vašim potrebam. Morda si želite, da je en del namenjen le statistiki o stopnji obiska ene strani (Bounce rate) ter drugega, ki je posvečen le pregledu dejanj obiskovalcev na vaši spletni strani?

Prilagoditev nadzorne plošče vam omogoča vpogled v različne tipe statističnih podatkov, ki vam pomagajo k boljšemu razumevanju kako deluje vaša spletna stran, kaj je potrebno izboljšati oziroma odstraniti, da bodo obiskovalci na spletni strani ostali dlje.

Preverimo kako ustvariti prilagojeno nadzorno ploščo v Google Analytics orodju.

Ustvari prilagojeno Google Analytics nadzorno ploščo

Pojdite na sekcijo Poročanje (Reporting) v vašem Google Analytics računu in poiščite sekcijo Nadzorna plošča (Dashboard) v meniju na levi strani zaslona. Kliknite na +Nova nadzorna plošča (New Dashboard).

google analytics, nadzorna plošča, napredna statistika, merjenje spletne strani, statistika spletne strani, analiza spletne strani

Za začetek ustvarite novo nadzorno ploščo. Bodite pozorni, da imate izbrano Prazno platno (Blank Canvas) in nadzorno ploščo še poimenujte. Kliknite na Ustvari nadzorno ploščo.

Nova nadzorna plosca

Zdaj, ko ste ustvarili novo nadzorno ploščo, bomo dodali Pripomoček (Widget). Nadzorne plošče vsebujejo enega ali več pripomočkov (do 12 na nadzorno ploščo), ki vam zagotavljajo pregled razsežnosti in meritev, ki so za vas najpomembnejše.  Prej pa še preverimo kaj vsak posamezen pripomoček nudi:

  • Meritev (Metric): Prikazuje se kot posamezna številka z ali brez decimalk – odvisno od meritve.
  • Časovna os (Timeline): Z uporabo grafa prikaže kako se meritev spreminja skozi čas. Uporabite ga lahko tako, da primerjate dva različna časovna obdobja med seboj.
  • Geomap: Prikazuje navaden bel atlas sveta in z uporabo različnih odtenkov modre barve pokaže v kateri državi se je vsaka metrika zgodila.
  • Tabela (Table): Prikazuje navadno tabelo, ki prikazuje do 2 meritvi, ki opisujeta izbrano razsežnost ter 10 vrstic podatkov.
  • Torta (Pie): Prikazuje navadno tortno grafiko za izbrano meritev, pri čemer so podatki razvrščeni v skupine glede na razsežnost.
  • Palični grafikon (Bar): Prikazuje tipičen palični grafikon za izbrano meritev, pri čemer so podatki razvrščeni v skupine glede na največ 2 razsežnosti.

Dodajanje pripomocka

Naj omenim še, da Google Analytics omogoča vpogled v podatke: v živo in standardne. Standardni prikazujejo podatke skozi čas. Podatki v živo nam kažejo trenutno situacijo, kot na primer koliko obiskovalcev je v tem trenutku na spletni strani.

Vrnimo se nazaj k dodajanju prvega pripomočka. Poimenujte ga »Stopnja obiskov ene strani« in kliknite Torta.

Pri Ustvari tortni grafikon, na katerem bo prikazano izberite metriko Stopnja obiskov ene strani (Bounce Rate) in pri razvrščeno po skupinah glede na: metriko Brskalnik (Browser). Ko ste to naredili kliknite Shrani (Save).

In ustvarili smo Stopnjo obiskov ene strani (Bounce Rate) metriko na vaši lastni nadzorni plošči, ki vam pove iz katerega brskalnika imate največjo stopnjo obiska ene strani (Bounce rate).

Spletne strani delujejo različno na različnih brskalnikih. Zato vam bo ta podatek, ki smo ga ustvarili v nadzorni plošči, prišel še kako prav. Pove nam, da naj preverimo, če je slučajno kakšna ovira v sami kodi spletne strani, ki onemogoča dobro uporabniško izkušnjo. Na kaj vse vpliva Bounce rate in kaj to je, si osvežite spomin z člankom Izboljšajte bounce rate strani za višje uvrstitve v iskalnikih. Imeti moramo v mislih, da nimajo po celotnem svetu na razpolago hitri internet. Geomap pripomoček vam pomaga določiti v katerih delih sveta, se vaša spletna stran nalaga dlje. Zelo uporabno, kajne?

Po istih korakih zdaj ustvarite pripomoček po vaših željah in potrebah.

Konfigurirajte razsežnosti, meritve in druge možnosti za pripomoček. Te so odvisne od vrste pripomočka. S pomikanjem ali iskalnim poljem poiščite želeno meritev ali razsežnost.

Naj vam na koncu podam še nekaj nasvetov za različne pripomočke, ki jih dodajte v vašo nadzorno ploščo:

Pripomoček Meritev lahko uporabite za prikaz števila vseh obiskovalcev v določenem obdobju, stopnjo obiskov ene strani, povprečni čas uporabnika na strani, število kontaktov.

Pripomoček Časovna os lahko uporabite za prikaz obiskovalcev v določenem obdobju.

Pripomoček Tabela lahko uporabite za prikaz podatkov o najbolj obiskanih straneh, številu kontaktov po virih, številu obiskovalcev po virih obiska, krajev iz katerih obiskovalci prihajajo in v kateri uri v dnevu na spletno stran prihaja največ obiskovalcev?

Pripomoček Torta lahko uporabite za prikaz kot smo že omenili stopnje obiskov ene strani, lahko pa tudi prikažete iz katerih naprav so prihajali obiskovalci.

Ko dodate vse pripomočke, bo vaša nadzorna plošča videti tako:

Nadzorna plosca koncna

Kot vidite je Google Analytics zelo močno orodje, ki vam servira ogromno količino podatkov v taki obliki, ki je uporabna za vaše poslovanje in izboljša prisotnost na internetu. Če tega orodja še ne uporabljate, je danes odličen dan, da ga začnete!:)

V primeru, da bi želeli izvedeti še več informacij, nam pišite na info@spletnik.si, pokličite na 080 33 39 ali izpolnite kontaktni obrazec.

Želim vam veliko uspeha,
Urška Ujc