Home » Izdelava spletnih strani » Preverite, kaj počne vaša konkurenca! – v 7 korakih

Preverite, kaj počne vaša konkurenca! – v 7 korakih

Odličen način, da izboljšate svoje poslovanje je lahko že spremljanje konkurence, da veste kdo vaši tekmeci so. Četudi ste vodilno podjetje v vaši panogi, je vedno dobro poznati obnašanje vaših konkurenčnih podjetij, ki vam odžirajo posel. Katera so torej tista podjetja?

Prepričan sem, da jih lahko v enem dahu naštejete najmanj 3. Vendar, kako pa so dejavni na spletu? Kako pogosto objavljajo novosti na spletno stran? Oglašujejo na Googlu? Izvajajo optimizacijo? Od kje dobivajo povpraševanja?

konkurenca
Ker je danes težko biti na tekočem z vsemi novostmi pri vaši konkurenci, vam bom danes predstavil nekaj načinov, kako izredno preprosto spremljate obnašanje konkurenčnih podjetij na spletu.

Poglejmo si najprej osnove – kdo sploh je vaša konkurenca na spletu?

1. Vpišite ključne besede v Google

Pojdite na iskalnik Google in vpišite vse ključne besede, po katerih želite, da vas potencialne stranke najdejo. Če npr. prodajate toplotne črpalke, potem v Google vpišite: “toplotna črpalka, toplotne črpalke, toplotna črpalka zrak voda, …”. Vsa podjetja, ki se pojavijo med rezultati (razen medijski portali ipd.), so vaša konkurenca. Od prvega plačljivega oglasa, pa do zadnjega rezultata na prvi strani. Ste vi med njimi? Če vas ni, je tukaj vaša konkurenca boljša.

Na ta način lahko opazite tudi, ali vaša konkurenca na Googlu oglašuje. Če danes opazite neko konkurenco med plačljivimi rezultati in čez 3 mesece prav tako, lahko po vsej verjetnosti pomeni, da so našli način, tisto nišo za učinkovito pridobivanje povpraševanj, nakupov – saj veste, malo je verjetnosti, da bi kdo mesece in mesece vlagal v oglaševanje, če se jim to nebi splačalo.

2. Preiščite njihovo spletno stran

Čas je, da odprete njihove spletne strani in ugotovite, kako so dejansko dejavni na spletu. V kolikor so med plačljivimi rezultati podjetja s slabimi spletnimi stranmi (malo vsebine, nepregledna spletna stran, neprilagojena tablicam in telefonom, brez blog-a in brez obrazca za povpraševanje, …), potem POZOR! Za oglaševanje plačujejo več, kot bi sicer lahko! Pomeni velik signal za vas, da si uredite spletno stran, začnete dodajati svežo vsebino na spletno stran, jo prenovite in začnete z oglaševanjem. Cena za oglaševanje bo za vas dosti cenejša in del konkurence boste tako že lahko pustili za seboj (vsaj na Googlu ;)).

Kaj pa, če ste našli spletne strani z obilo kvalitetne in pregledne vsebine?

Potem ste našli podjetje, ki vam preko spleta “odžira” posel. Pozorno poglejte spletno stran in bodite pozorni na:

  • obrazce za povpraševanje,
  • hitrost odpiranja spletne strani,
  • ali je spletna stran odzivna,
  • preglejte, če konkurenca pripravlja e-priročnike,
  • ali imajo obrazec za prijavo na e-novice,
  • kakšno sliko imajo na vstopni strani,
  • kako jasno je izpostavljena telefonska številka,
  • kako hitro lahko najdete vsebino, ki bi vas morebiti zanimala,
  • katere so njihove prednosti,
  • katere produkte še dodatno ponujajo … itd.

Katero koli stvar iz seznama se vam zdi dobro predstavljena na spletni strani, potem na podoben način pristopite tudi do svoje spletne predstavitve. So na kakšno od teh točk pozabili? Čas je, da vi stopite korak naprej in to naredite bolje od njih.

3. Kako konkurenca pridobiva stranke?

Pomemben dejavniki na spletni strani konkurence so lead generatorji – perfekten način za pridobivanje kontaktov tistih obiskovalcev, ki ne oddajo povpraševanja ali ne oddajo naročila. To so obrazci, preko katerih lahko pridobite kontakte potencialnih strank, npr.:

  • obrazec za povpraševanje,
  • kontaktni obrazec,
  • obrazec za prijavo na e-novice,
  • obrazec za ogled e-priročnika,
  • obrazec ob nagradni igri.

To je 5 načinov, kako lahko vaša konkurenca (in seveda tudi vi) pridobiva kontaktne podatke strank. Že to, da vam obiskovalec ( v zameno za nekaj brezplačnega, kar pa zanj predstavlja določeno vrednost) zaupa svoje podatke, že to pomeni, da bi ga zadeva po vsej verjetnosti morala zanimati, če ne takoj, pa v prihodnje. Takšni kontakti so resnično neprecenljivi.

4. Prijavite se na njihove e-novice, oddajte povpraševanje

Pa imajo le primerno spletno stran, ali dejansko prodajajo preko spleta? To boste ugotovili tako, da oddate lažno povpraševanje, oddate kontaktni obrazec, pogledate e-priročnik ali se prijavite na e-novice. Na povpraševanje bi morali dobiti odgovor v roku 6h, na kontaktni obrazec v roku 12h, če pa ste se prijavili na e-novice pa vsaj eno e-novico na mesec.

Se to ni zgodilo? ODLIČNO! Spet imate priložnost, da stopite korak pred njih. Potrošniki naravnost obožujemo odzivnost in skrb za naše potrebe, zato tudi vi redno odgovarjajte na povpraševanja, redno pošiljajte e-novice, izkoristite vsak kontakt, ki ga pridobite preko spleta.

Veliko nas je takšnih, ki za eno stvar oddamo povpraševanje različnim ponudnikom. Tisti, ki je pri tem najbolj iznajdljiv, najhitrejši (z odzivom) in najbolj “nevsiljiv”, tak pri nas ponavadi dobi bonus točke. Razmišljajte torej, da ko nekdo odda povpraševanje, da je lahko to isto povpraševanje oddal tudi vašim konkurentom. V tistem trenutku razmislite, kaj je tisto, kar vas krasi in bodo zaradi tega vaši potencialni kupci izbrali vas.

5. Kam distribuirajo vsebino?

Spet se bomo vrnili na iskalnik Google in vanj vpisali ključne besede, da ugotovimo, kje vse je dejavna vaša konkurenca. Pišejo blog? Imajo še kakšno spletno stran? Recimo, da je vaša konkurenca podjetje Zmagovalec d.o.o., ki prodaja pohištvo. V tem primeru v Google vpišite: “Zmagovalec blog, Zmagovalec novice, zmagovalec.si, zmagovalec pohištvo, zmagovalec miza model xy …”. Odprite spletno stran, poglejte članke, preglejte produkte, preberite opise … Kako pogosto objavljajo vsebino, kje jo objavljajo, do katerih potencialnih kupcev imajo dostop, itd …

  1. Ste našli produkt vaše konkurence na neki tuji spletni strani? Primerjajte opis izdelka med seboj. Če je opis na strani vaše konkurence “škrbina”, potem dajejo (pre)majhen poudarek na direktni prodaji.
  2. Ste našli blog vaše konkurence? Iz zadnjega meseca bi morali najti vsaj 3 članke ali novosti iz vaše panoge. Če ne najdete nobenega članka, potem so nekonsistentni, skoraj zagotovo pa niti ne pišejo e-novic ali pa je le ta slabe kakovosti (saj bi bili sicer članki iz e-novic v blogu)
  3. Ste našli PR članek na drugem medijskem portalu? To pomeni, da vlagajo dosti denarja v oglaševanja in prepoznavnost oziroma branding. POMNI: To ne pomeni, da morate PR članek pisati tudi vi. V večini primerov je za isti vložek denarja v PR možno pridobiti veliko več kupcev, če se ta denar raje nameni v kanale z veliko višjo stopnjo konverzije.

In če strnem in povzamem dejavnost konkurence. V kolikor ste za neko konkurenco na prvi strani Googla našli spletno stran, blog, Facebook stran, Google+ račun, nekaj slik, … potem obstaja možnost, da izvajajo optimizacijo.

Pa jo res izvajajo? Ali napredujejo v rezultatih iskanj v iskalnikih?
Preverite z orodjem:

6. Spletnik monitor

Spletnik Monitor ključnih besed je orodje s pomočjo katerega lahko brezplačno spremljate uvrstitev spletne strani po ključnih besedah skozi čas. Tako lahko spremljate vašo spletno stran ali stran vašega tekmeca. Lahko jih spremljate tudi več hkrati. Kaj morate narediti:

  1. Obiščite spletno stran https://spletnik.si/uporabna-orodja/spletnik-monitor-kljucnih-besed/ in tam izpolnite obrazec
  2. Na vaš e-mail ste dobili povezavo, s katerim boste aktivirali Spletnik monitor
  3. Takoj zatem dobite dodaten e-mail z dostopnimi podatki
  4. Ob prijavi na Spletnik monitor kliknite na zelen gumb “dodaj ključno besedo”, kamor vpišete ključno besedo, po kateri želite, da vas vaše potencialne stranke najdejo in pa spletno stran (če vpišete svojo spletno stran, boste spremljali svoje uvrščanje na iskalniku Google; če pa stran vaše konkurence, pa spremljate njihovo pozicijo na iskalniku za vpisano ključno besedo)

Ali se vaša konkurenca bori za višje uvrstitve med naravnimi rezultati? Sedaj ste lahko brez skrbi, saj vas bomo tedensko obveščali o pozicijah spletne strani za ključno besedo, ki ste jo opisali. V kolikor za konkurenco opazite nenehno dvigovanje pozicij na Googlu, potem morda vlagajo v optimizacijo, kar pomeni, da morate vi ta segment še pojačati.

7. Google Alert

Gre za orodje, s katerim boste spremljali novosti iz vaše branže, vašo konkurenco in dogajanje na spletu. Obiščite spletno stran https://www.google.com/alerts# in v okno “opozorila” vpišite ključne besede, ki so za vas relevantne oziroma bi jih radi spremljali. V kolikor prodajate toplotne črpalke in je vaša konkurenca podjetje zmagovalec, potem v opozorila vpišite besede: “Toplotna črpalka, zmagovalec.si, toplotna črpalka voda zrak, toplotna črpalka novost, …”. Vsakič, ko bo na splet prišel članek o toplotnih črpalkah, ko bo vaša konkurenca objavila neko novico ali novo vsebino ali pa ko se bo pojavila vaša nova konkurenca, boste obveščeni po elektronski pošti.

V tej točki ste že zagotovo našli načine, po katerih lahko na spletu prehitite konkurenco. Ima vaša konkurenco slabo spletno stran? Se ne uvrščajo visoko? Plačujejo preveč za oglaevanje?
Pokličite nas na 01 60099 30, nam pišite na info@spletnik.si ali pa izpolnite kontaktni obrazec , da vam pomagamo pri vašem spletnem nastopu.

Veliko uspeha vam želim!
Matjaž Sedlar