Home » Google oglaševanje » Oglaševanje na Googlu zame ne učinkuje! Ali pač?

Oglaševanje na Googlu zame ne učinkuje! Ali pač?

To je stavek, ki ga ponavadi slišim iz ust nekoga, čigar pričakovanja ob njegovi investiciji v obisk so postavljena previsoko. Previsoko glede na to, kaj ima sam za ponuditi svojim kupcem.

Zdaj, ali je v tem trenutku bolje vreči “puško v koruzo” in prenehati z oglaševanjem, ali pa stvar urediti tako, da bo delovala. …

Za vas sem danes izpostavil en zelo zanimiv primer, ki vas ne bo pustil ravnodušne.

Podjetje, ki ga na željo naročnika ne bom izpostavljal poimensko, dolgo (nekaj let) za svoj marketing ni naredilo nič. Spletna stran je bila zastarela in nefunkcionalna, produkti na strani niso imeli opisov, spremno besedilo pa je bilo takšno, da bi bilo bolje napisati kar “Prosim, ne hodi po moji strani in ne naročuj ničesar. Pusti nas pri miru”.

Skratka, podjetje se je znašlo na razpotju. Izgubilo je nekaj svojih dolgoletnih strank in kar naenkrat se je pojavila potreba po novih obiskovalcih, ki naj bi “zapolnili” to luknjo. Zato se je podjetje odločilo investirati v oglaševanje na Googlu in tako stopilo v stik z nami.

Torej po vsej njihovi logiki, bi investirali nekaj sto evrov in to naj bi jim spet nekaj naslednjih let nosilo mesečne prihodke, ki bi zadostovali za pokritje stroškov in miren dopust. Pa na žalost ni bilo tako. Obiskovalci, ki so prišli na stran, so se (na podlagi podatkov iz Googlove analitike) iz strani “odbijali” že po nekaj sekundah. Zmotili so jih namreč:

– počasno nalaganje strani,
– neodzivnost na mobilne naprave,
– neberljivost,
– pomanjkanje informacij,
– skriti kontaktni podatki in
– zastarela akcija (iz leta 2013!).

To je seveda nedopustno in ob današnjem internetnem predznanju morebitnih potencialnih kupcev je že tudi malo mejilo na “neslano šalo”. Še posebej ob dejstvu, da pred leti podjetje ni imelo toliko konkurentov kot danes. Konkurentov s funkcionalnimi spetnimi stranmi, profesionalnim pristopom in zavedanjem, da se morajo za svojega kupca potruditi.

Kljub vsemu se direktor podjetja ni dal. Rekel je, da ve kaj dela in da pričakuje rezultate, torej prodajo!
Bolj kot smo mu govorili, da ne bi radi začenjali s kampanjo na Googlu, za katero že vnaprej vemo, da mu lahko naredi več škode kot koristi, bolj je vztrajal pri tem, da se je odločil pravilno in da bo, če kampanje ne bomo pričeli, šel drugam, k drugi agenciji.

V takem primeru se bolje počutim, ko se odrečem sodelovanju s takšnimi ljudmi in jih raje prepustim konkurenci, da se oni ukvarjajo z njimi, po drugi strani pa je bil to nekakšen izziv, da direktorja vseeno prepričam v nekaj, v kar ni verjel, ker pač ni imel dovolj znanja oz. je še vedno stal v svojih “starih škornjih”. Direktor je bil vredu oseba, bi šel z njim na pivo, vendar pa po telefonu neizprosen, odločen in prepričan v to, da ima ime, da ga kupci poznajo in da sicer tako ali tako bolj verjame v reklamo v lokalnem časopisu, kot pa v nekaj takšnega kot je Google. Bil je kar velik ego in na trenutke mi je bilo že kar žal, da se sploh z njim spuščam v debate.

Pa sem mu zato ponudil nekaj, čemur se ni mogel odreči.

Oba sva se strinjala, da bova egote tokrat pustila ob strani. Hkrati, ker je šlo za njegovo investicijo, sem mu moral ponuditi določeno garancijo.
Ker sem imel že veliko izkušenj z dejavnostjo s katero se je ukvarjal in predvideval kakšno stopnjo konverzije bi morala imeti njegova spletna stran, da bi se mu investicija v oglaševanje vračala (ne le enkrat, temveč večkrat), sem tudi nekako vedel, na katere karte je potrebno igrati, da bi ta zgodba naposled le bila uspešna.

Predlagal sem mu, da najprej izdelamo stran, ki ponuja njegove produkte, jo opremimo z vsem potrebnim, kar zadostuje zadnjim trendom (odzivnost na različne naprave, večkratno možnost oddaje kontakta, osveženo vsebino in merjenje na podlagi katerega se sproti lahko odločamo o nadaljni stategiji, korakih, ki so potrebni za vračanje obiskovalcev in vzpostavljanje zaupanja in ponovnega pridobivanja kredibilnosti pri strankah, tudi s pomočjo pošiljanja e-novic in udejstvovanjem na socilanih omrežjih) in nato njegovo ponudbo izpostavimo zgolj tam, kjer se resnično nahajajo njegovi potencialni kupci – na Googlovem omrežju.

Pri tem sem sva se zmenila, da če moja varianta ne bo bolj uspešna od njegove, da mu povrnem celotno njegovo investicijo! In to je seveda pretehtalo. Kdo se ne bi odločil za nekaj takšnega, pri čemer nima ničesar za izgubiti?

Naredili smo torej prvi korak – vzpostavili spletno prisotnost z vstopno stranjo po meri oglaševanja in nato nadaljevali tako, da smo na obe spletni strani (njegovo staro in našo novo) pričeli vabiti potencialne kupce s pomočjo oglaševanja na Googlu.

Takoj se je izkazalo, da ima njegova “stara” spletna stran zelo nizko oceno relevantnosti (tako zaradi neosvežene vsebine kot tudi slabe uporabniške izkušnje) in posledično so bile cene na klik gromozanske. Ocena kakovosti ključnih besed je bila 3/10 in cena na klik za najbolj iskane ključne besede okoli enega evra!?
Po drugi strani, so imele taiste ključne besede, ki so se navezovale na enake oglase, vendar so vodile na “novo” spletno stran oceno kakovosti 8/10 in cena na klik je bila že v štartu (za isto pozicijo oglasa) zaradi tega zgolj 30 centov!
Zaradi boljše vsebine in uporabniške izkušnje je za isti denar (100 vloženih evrov) na stran prišlo in ostalo 10-krat več obiskovalcev (V prvem primeru jih je na stran prišlo 100, 80 se jih je “odbilo”, ostalo jih je 20. V drugem primeru jih je na stran prišlo 333, 133 se jih je odbilo in ostalo jih je še 200! – Za isti denar!) …

statistika

Pri prvi varianti ni bilo povpraševanj. Preko druge “nove” spletne strani pa je prišlo 10 povpraševanj, 16 ljudi pa se je prijavilo tudi na mesečno prejemanje e-novic. Hkrati, ker smo na drugi “novi” strani izpostavili tudi novo telefonsko številko in merili koliko klicev se zgodi preko te, smo ugotovili, da je poleg prej omenjenih 26 obiskovalcev, ki so opravili interakcijo, na podjetje poklicalo še 12 ljudi. Vse skupaj se je za njihove produkte “aktivno” zanimalo cca. 35 različnih ljudi! In še enkrat poudarjam – za isti denar.

Statistika izpolnjenih obrazcev na strani

Statistika izpolnjenih obrazcev na strani

 

Statistika števila klicev preko strani

Statistika števila klicev preko strani

 

Direktorja podjetja nisem hotel spraviti v neugoden položaj, ker sva egote pustila ob strani, hotel sem mu le dokazati, da je vse možno, samo potrebno je stopiti izven “škatle” in vse se da. On je strokovnjak na svojem področju, jaz pa sem mu pomagal na področju, kjer je mislil, da ve že vse, pa dejansko ni imel pojma. Tukaj mu ne gre zameriti ničesar. Samo škoda ga je bilo.

No, ker je vse kazalo na to, da je ta “nova” varianta veliko bolj uspešna in ker smo šele komaj začeli z socialnimi omrežji, rednim pisanjem vsebine in pošiljanjem mesečnih e-novic (in je zadeva imela še veliko večji potencial v prihodnje), sem to želel podkrepiti še z “light” verzijo nadzora nad tem, kako se ta povpraševanja potem tudi realizirajo. Ker roko na srce, četudi svoj kontakt odda 100 obiskovalcev, pa je potem odzivnost slaba, ali pa vsaj slabša od konkurentov, ki se odzovejo na klice in hitro odpišejo na maile (ker veliko ljudi svoje povpraševanje odda pri večih ponudnikih), ni nujno, da bo temu primerna tudi končna prodaja tem potencialnim kupcem. Ta “nadzor” sem opravil tako, da sem direktorju podjetja ponudil pregled nad tem, kako odzivna je njegova prodajna ekipa. Na koliko klicev se odzovejo pravočasno, na koliko klicev se sploh ne odzovejo in koliko e-mail sporočil (povpraševanj) ostane neodgovorjenih ali neodgovorjenih pravočasno. Po eni strani je bil rezultat tega preverjanja zaskrbljujoč, po drugi strani pa si je gospod dokončno odprl oči. Morda jih je moral še malo pomencati, vendar pa je končno dobil pravo sliko o tem, kaj je imel prej in kaj ima lahko zdaj!

Če povlečem črto.
S podjetjem sodelujemo odlično, gospod direktor je prezadovoljen, uredil je na svoji strani (brcnil je v rit prodajno ekipo) in prodaja ne le da se je povečala, podjetje je postalo prepoznavno po tem, da ima profesionalen odnos, da je odzivno in predvsem kredibilno!

Egoti pa so pri tem ostali nedotaknjeni! 🙂


Če je vaša prodaja preko interneta slaba in če se vsaj malo najdete v tem primeru, si ne delajte oportunitetnih stroškov, ostanite raje strokovnjaki na svojem področju nam pa prepustite prodajo preko interneta.

Če imate vprašanje, ali pa želite podobno zgodbo o uspehu vzpostaviti zase, nas kontaktirajte preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali telefona 080 33 39. Z veseljem vam bomo pomagali pri tem.

Veliko uspeha vam želim. 😉

Lp,

Uroš Bogdanović