Home » Email marketing » Mit, ki bo pokopal vaš posel: “Mi ne potrebujemo marketinga.”

Mit, ki bo pokopal vaš posel: “Mi ne potrebujemo marketinga.”

Kako z drugimi besedami povedati podjetnikom ali investitorjem, da nimate pojma o svojem poslu? Enostavno. Reči morate le: “Mi popolnoma nič ne vlagamo v marketing”. V resnici vaše podjetje ni moglo in ne more pridobiti niti ene stranke, če ne vlaga v marketing. Ko se lotevate novega posla ali pa vodite utečeno podjetje, je marketing eno od področij, ki vpliva na trenutno uspešnost in kasnejšo rast prihodkov, zato se moramo zavedati kaj marketing sploh je.

Ko slišim od podjetnika, da so že 20 let na trgu, pa niso nič vlagali v marketing v bistvu pomeni, da niso nič zapravili za marketing. Kako je z marketingom danes?

Kaj “marketing” sploh pomeni?

Vedeti moramo, da je plačljivo oglaševanje samo del marketinga, ne pa celota. Vsako gibanje, ki podjetju prinaša nove stranke je marketing.

  • gradnja minimalno sprejemljivega produkta (MVP)? To je marketing.
  • izdelava spletne strani? Marketing!
  • hladno klicanje potencialnih strank? Tudi to je marketing.
  • izdelava Facebook in Linkedin strani? Spet marketing.
  • predstavitev produkta vaši družini? Ja, gre za marketing.

Že če rečete: “Nikoli ne bomo oglaševali našega novega produkta”, gre za marketing, saj nekomu poveš za svoj posel.

Skoraj vse kar počnete je marketing. Za lažje razumevanje, si poglejmo osnove – marketing mix:

  • produkt (izdelek oziroma storitev z možnostjo prodaje na določenem trgu)
  • cena (oblikovanje cene produkta glede na kupno moč optimalne stranke)
  • prostor (oblikovanje distribucijske poti)
  • promocija (“marketing”, ki ga večina pozna – preko socialnih medijev, e-mail marketing, …) Ko nekdo govori o marketingu, potem ima v mislih le eno točko marketinškega spleta, pogosto pa pozabimo na vse ostalo.

Marketing pred 10 leti in sedaj

Na tem mestu moramo poudariti, da se je marketing v zadnjih letih drastično spremenil. Z vstopom interneta, družbenih medijev in visoke stopnje globalne povezanosti posameznikov in podjetij, se je čez noč povečala konkurenca. Kar naenkrat ljudje nismo omejeni več na sosednje vasi, temveč lahko vsako podjetje v nekaj urah prodaja po vsem svetu. V današnjem času morate svojo ceno postaviti zelo previdno, saj danes več ni problem najti najcenejšega ponudnika in vaš produkt primerjati še z 30 drugimi. Se še spomnite časa, ko ste čakali poštarja, da vam bo prinesel novice in reklame, da ste se informirali o aktualnih novicah in pogledali kaj lahko kupite v sosednjem mestu?

Vsem je jasno, da se zadeve spreminjajo, podjetja pa še vedno prodajajo in tržijo svoje produkte kot pred 20 leti. S čimer načeloma ni nič narobe (morda kratkoročno), vendar določene stvari enostavno ne smemo spregledati!

Ne zatiskajte si oči – brez marketinga ni nič! Vsak startup mora na trg stopiti zelo previdno, postopoma, brez velikih investicij v plačljivo trženje izdelka, morajo pa zato vložiti ogromno samega sebe in se potruditi za vsako možno stranko. Več o tem si preberite v članku “E-mail marketing za StartUp podjetja“.

Ne glede na to, v kateri stopnji imate podjetje, pa določenih stvari ne smemo pozabiti:
> če niste prisotni na internetu, za 80% potencialnih strank ne obstajate
> če spletne strani nimate prilagojene za mobilne naprave, izgubite 30% ljudi, ki iščejo vaš produkt / vaše podjetje (takšno je povprečen delež ljudi, ki iščejo storitve, izdelke preko mobilnih naprav)
> če niste prisotni med prvimi stranmi Google iskalnika, izgubite 85% potencialnih strank (ljudje več ne iščejo po reklamah ampak na internetu, le na prvi strani. Ko se sprehajamo mimo panojev v mestu, smo tako ali tako prisotni tudi na internetu – vedno večja populacija je 50x na dan na internetu)

Ste še vedno prepričani, da lahko prodajate kot pred 20 leti?

In potem tu podjetja, ki si zatiskajo oči z izgovori:

  • naš produkt je višje cenovne vrednosti in se preko spleta ne prodaja (danes pa vemo, da lahko o še tako kompleksni stvari najdemo zadostno količino podatkov na spletu, ki nam omogoča nakupno odločitev)
  • omejeni smo lokalno (čeprav je danes tako ali tako vso oglaševanje na internetu lahko omejeno lokalno)
  • naši kupci so podjetja in ne fizične stranke (kot da podjetja poslovne partnerje iščejo le preko razpisov in časopisov)
  • ne prodajamo produktov za široko potrošnjo, oziroma nimamo spletne trgovine, da bi lahko oglaševali na spletu (kot da ljudje na spletu iščemo samo spletne trgovine)
  • imamo druge kanale za oglaševanje (kljub temu, da boste čez nekaj let brez prisotnosti na internetu lahko zaprli svoj posel – velja za večino podjetij)
  • če smo 20 let poslovali brez vlaganja v marketing, bomo pa tudi v nadaljevanju (pa se podjetja ne zavedajo, da smo v letu 2016)

Realno gledano, se količino nakupov preko spletne trgovine povečuje, računalniki izgubljajo na svoji uporabnosti, saj jih nadomeščajo telefoni in tablični računalniki. Populacija med 19 in 30 let celo pozna remarketing in način oglaševanja vaših produktov, zato čedalje bolj zvito iščejo popuste in najcenejše ponudnike. Kaj pa vi? Se še vedno vrtite pri “klasičnem” oglaševanju in na spletu niste še prisotni v dovolj velikem obsegu?

Pokličite nas danes na 080 33 39, nam pišite na info@spletnik.si ali pa izpolnite kontaktni obrazec, da vaš marketing obrnemo v pravo smer.

Uspešno!

Matjaž Sedlar