Home » Izdelava spletnih strani » Google Analytics » Sledite tem 24 metrikam in garantirano boste povečali prodajo!

Sledite tem 24 metrikam in garantirano boste povečali prodajo!

V primeru, da redno prebirate naše članke, ali pa se pogovarjate z našimi svetovalci, potem smo vam verjetno že predlagali, da vzpostavite merjenje vaše spletne strani s pomočjo Googlove analitike. Namen tega seveda ni zgolj, da preverjate koliko obiska ima vaša spletna stran, temveč, da na podlagi podatkov, ki jih imate na pladnju določate strategijo podjetja in redno preverjate ali greste do vaših ciljev po pravi poti.

Zadnjič smo na primer predlagali merjenje podjetju, ki ima velik potencial, vendar pa smo na njihovo žalost dobili takšen odgovor: Naš programer ima izpite in je nedosegljiv, nam pa se tudi ne zdi, da bi to sploh potrebovali. Ali drugače: Naš posel je odvisen od študenta, ki začasno dela pri nas, nam pa je dejansko tudi vseeno, če propademo jutri. – Tako pomembno je!

Za vas sem pripravil nekaj od teh pomembnih metrik, ki jih morate počasi ponotranjiti in jim slediti, če seveda želite biti prodajno najbolj učinkoviti in dominantni v vaši dejavnosti. Za to nikoli ni prepozno.

1. Priljubljenost spletne strani

popularVaša spletna stran je vaš obraz, vaša izložba, oziroma prvi stik vašega kupca z vami, ki na ta način poizveduje o vaših storitvah, vaših izdelkih, lokaciji podjetja, vaši ekskluzivni ponudbi … Vaš cilj je, da je spletna stran sposobna privabiti čim več takšnih obiskovalcev, ki se znajo poistovetiti z vašo znamko in ustvariti medsebojno zaupanje ter dobiti dober prvi občutek, zaradi katerega se potem še vračajo.

Za začetek si lahko s spodnjimi kazalci razložite, kako je vaša spletna stran pri tem uspešna in učinkovita.

  • Število unikatnih obiskovalcev
    Koliko je takšnih obiskovalcev, ki prvič raziskujejo po vaši spletni strani? – To je zelo dober indikator, kako prilagoditi vaš načrt spletnega marketinga, da s tem povečate vidnost vaše znamke in hkrati povečate število novih unikatnih obiskovalcev.
  • Prijava na preizkus, prijava na prejemanje nasvetov – Mikrokonverzije
    Koliko obiskovalcev vam zna zaupati svoj kontakt? – Ponudite vašim obiskovalcem nekaj vrednega in jim to dajte brezplačno. Naj vam za to pustijo svoj kontakt, odgovorijo na vaša vprašanja, izpolnijo anketo ali se prijavijo na prejemanje zanimivih tedenskih nasvetov. Če vam nekdo da svoj kontakt, že veste, da ste dosegli določeno raven zaupanja, kar je dober obet za naprej.
  • Ponovni /stari obiskovalci
    Kako pogosto se vaši obiskovalci vračajo na vašo spletno stran? – Ponovni obiskovalci so kazalec tega, kako uspešni ste pri pridobivanju zaupanja in serviranju informacij, zaradi katerih se ti še vračajo. Povečajte torej število povratnikov s ponujanjem vrednih informacij in jih redno osvežujte, da se tega “navadijo”. Eden od najboljših načinov je seveda e-mail marketing.
  • Čas na strani
    Koliko časa vaši obiskovalci preživijo na vaši spletni strani? – Poskrbite, da se vaša spletna stran nalaga hitro in da ponuja enostavno uporabniško izkušnjo brez distrakcij in razlogov, zaradi katerih bi obiskovalci zapustili spletno stran. Daljši čas obiska je tudi za iskalnike dobra informacija za kako kakovostno spletno stran gre. Je eden od faktorjev pri uvrščanju strani v iskalnikih in podajanju ocene kakovosti, ko gre za določanje cene na klik pri oglaševanju na Googlovem omrežju.
  • Popularne strani in najbolj pogosta pot obiskovalca
    Če veste, katere strani so najbolj obiskane in kako se povprečni obiskovalec giba po vaši spletni strani, veste vse. To in še marsikaj lahko preverite z orodjem Google Analytics. Izveste kje so tiste točke na spletni strani, ki bodisi odženejo obiskovalca, ali pa ga motivirajo, da opravi nakup.

2. Viri obiskovalcev

personalizirane e-noviceSpoznajte kateri viri oz, kanali obiskovalcev so za vas najbolj relevantni. Od kod na spletno stran pride največ obiskovalcev in koliko je med njimi takšnih, ki potem oddajo tudi kontakt ali opravijo nakup? Te metrike primerjajte med seboj in temu primerno načrtujte nadaljne investicije.
Trije glavni viri obiska so direktni obisk (direct), priporočeni obisk (referral) in obisk preko iskalnikov. Z vzpostavitvijo golov in merjenjem konverzij, lahko takoj vidite, kateri od teh kanalov je najbolj uspešen in stroškovno tudi najbolj učinkovit. Šele ko to veste, lahko potem določate strategije za naprej.

Katere metrike si velja zapomniti:

  • Direktni obisk
    Obiskovalci, ki domeno vaše spletne strani vpišejo v brskalnik ali na spletno stran pridejo preko neidentificiranega vira.
  • Priporočeni obisk
    Obiskovalci, ki obiščejo vašo spletno stran s klikom na URL povezavo na spletni strani z drugo domeno.
  • Organski obisk
    Obiskovalci, ki vašo spletno stran najdejo z vpisom iskalnega niza v iskalniku in kliknejo na vaš rezultat.
  • Stopnja obiskanosti ene strani, Stopnja odboja (Bounce rate)
    Podatek, s katerim vidite kolikšen odstotek vaših obiskovalcev zapusti spletno stran brez nadaljnega raziskovanja in klikanja. Naprimer, če je nekdo preko oglasa prišel na določeno podstran in stran zapustil brez kakršnekoli interakcije, se to smatra kot obisk zgolj ene strani.
  • Število vseh konverzij 
    Eden od najpomembnejših kazalcev, s pomočjo katerega merite prodajno učinkovitost in nasplošno uspešnost vaše investicije v marketing. Konverzija je lahko prehod iz ene na drugo stran, ogled videa, prijava na e-novice, prenos kataloga, nakup, oddaja kontakta … S pomočjo števila konverzij lahko izračunate stopnjo konverzije (št. konverzij delite s številom obiskovalcev), ki je kazalec, ki pove, kako prodajno učinkovita je vaša stran.

Kakšni morajo biti kazalci, da veste, da ste uspešni?

– Če povečujete število obiskovalcev iz določenega vira obiska, medtem ko število pri ostalih virih ostane nespremenjeno.
– Če je vaša stopnja konverzije visoka ali povečana iz naslova kateregakoli vira obiska.

3. Oglaševanje na spletu

oglaševanje na klikS temi metrikami spremljate uspešnost vaših oglasnih kampanj in ugotavljate, od kod na vašo spletno stran pride “najcenejši kupec”.

  • CPM – (Cost Per Mille) – Strošek na 1000
    je metrika, ki je najbolj pogosto uporabljana pri določanju cene in količine prikazov ter predvajanj oglasov. Uporabljamo jo tako pri oglaševanju preko Radia, televizije, časopisa, kot tudi preko spleta. Oglasni prostor se ponavadi prodaja na podlagi predvidenega števila prikazov ali predvajanj in cena se določa glede na število 1000. Pri tem modelu število klikov na oglas ni toliko pomembno.
  • CPC (Cost Per Click) – Cena na klik
    je metrika, s katero se določa cena, ki jo oglaševalci plačamo založnikom za vsak posamezni klik na oglas. Za razliko od zgornjega modela, je model CNK najbolj pogosto uporabljan v sklopu oglaševanja na iskalnikih in se nanaša na ceno, ki je dosežena ob vsaki avkciji ključnih besed, ko nekdo iskalni izraz vpiše v iskalnik, ali ko obišče določeno vsebino v sklopu oglasnega omrežja.
  • CTR (Click Through Rate) – Razmerje med prikazi in kliki
    je način merjenja uspešnosti oglasnih kampanj na internetu, oziroma CTR nam pove, kateri oglas porabi manj prikazov za več klikov. Višja kot je stopnja, bolj je sporočilo oglasa uspešno pri pridobivanju pozornosti. CTR se izračuna tako, da število klikov delite s številom prikazov in to pomnožite s 100. (Kliki/prikazi x100).
  • CPA (Cost Per Acquisition) – Cena na akcijo ali cena na konverzijo
    je metrika kjer oglaševalec plača zgolj samo za določeno akcijo, prenos priročnika, opravljen nakup, oddajo kontakta, … Če poznamo minimalno ceno, ki bi jo plačali za pridobljen kontakt oz. kupca, potem vemo, koliko lahko investiramo v določeni kanal.
  • Cost per Lead – Strošek na kontakt 
    To, da pridobite kontakt še ne pomeni tudi končne prodaje, ker je to potrebno še ralizirati, vendar pa s stroškom na pridobljeni kontakt lahko ugotavljate, kako se vam investicija vrača še preden dejansko pride do prodaje. Cilj je torej, da je strošek na kontakt čim nižji.
    Strošek na kontakt merite s formulo: (Celotna poraba sredstev)/(Celotno število kontaktov)

4. Interakcije iz naslova družabnih omrežij

google oglaševanje, google prikazno omrežje, slikovno oglaševanjeVerjetno se sprašujete kakšno povezavo imata doseg in vpetost potencialnega kupca na družabnih omrežjih s prej omenjenimi kazalci. No, družabna omrežja so zelo pomemben del katerekoli dejavnosti podjetja na spletu. Hočeš nočeš potrebno je biti prisoten tudi tam, ker se namreč nahajajo tudi vaši kupci. Ima pa seveda obilo prednosti. Ne le, da lahko na družabnih omrežjih delite vašo bogato vsebino, to lahko (če je le kakovostna) uporabniki družabnih omrežij delijo še naprej in tako lahko nekaj, za kar niste mislili, postane viralno in informacija pride celo do tistih, za katere si niste niti mislili da bo.
Marsikdo misli, da je število všečkov in sledilcev najboljši pokazatelj, da se dela prav, dejansko pa je na koncu pomembno to, koliko teh, ki so všečkali in delili vsebino tudi nekaj kupi oz. v to prepriča prijatelja. Če to veste, če to lahko izmerite, tudi sodelovanje na družabnih omrežjih dobi svoj smisel.

Kaj si morate zapomniti?

  • Interakcija – Komunikacija med potencialnim kupcem in družabnim profilom vaše znamke. Pri Facebooku je to všeček, na Twitterju pa čivk.

Kakšni morajo biti kazalci, da veste, da ste uspešni?

– Visoka stopnja vpetosti in poistovetenja z znamko, v skladu z marketinško strategijo, katere cilj je povečanje prodaje in ne čim večje število všečkov.
– Objave, ki same od sebe postanejo viralne.
– Dolgotrajen odnos, ki spodbuja sodelovanje in deljenje vsebin.

5. Stopnja konverzije vstopnih strani

skok-šport-spletnik-referencaAli z vašo vsebino privabljate obiskovalce, ki so hkrati tudi najbolj hvaležni kupci? Najboljši način, da izveste ali so vaše vstopne strani dovolj učinkovite pri tem je, da vzpostavite merjenje konverzij. Recimo, da nekdo izpolni kontaktni obrazec, kar pomeni, da se je zgodila ena konverzija.
V večini primerov imajo vstopne strani stopnjo konverzije pod 1%. To pomeni, da je od 100 obiskovalcev mogoče le eden tak, ki tudi izpolni kontaktni obrazec. To seveda ni dobro. In eden od razlogov zakaj je tako je vsebina. Imate na spletni strani tako vrhunsko vsebino, da prodaja sama od sebe in se zato obiskovalci spremenijo v kupce? Če je stopnja konverzije pod 10%, ponovno obiščite strani in razmislite o tem, kako bi napisali še bolj prepričljivo in prodajno usmerjeno vsebino ter klic k akciji. Vedno se da stvari še izboljšati. Pri nas to naprimer počnemo z AB testiranjem.  (Formula za stopnjo konverzije (CR) je število konverzij deljeno s številom obiskovalcev)

6. Organski obisk

Google - Pod ključno "besedo izdelava spletnih strani" (1. mesto - Spletnik)Če imate na spletni strani veliko organskega obiska, se ta zelo navezuje na vaš vloženi trud v optimizacijo strani za iskalnike (SEO).
Organski obisk je lahko neposredni ali posredni vzrok, da se je zgodila konverzija, nakup ali neka akcija. V tem primeru spoznamo termin “pomožne konverzije”, kjer je organski obisk ponavadi nenadkriljiv. To pomeni, da je nekdo recimo vašo spletno stran obiskal najprej preko organskih rezultatov, drugič preko Facebooka in tretjič, zadnjič (potem je postal kupec) preko e-novic. Organski obisk je bil prvi in je bil pravtako zaslužen za to, da je iskalec postal kupec. Pa čeprav se v tem primeru konverzija zapiše e-novici. Pomožna konverzija se zapiše organskemu obisku in družabnemu omrežju Facebook.

Tukaj je še nekaj metrik, s katerimi si lahko pomagate, pri ugotavljanju, kakšen vpliv ima organski obisk na vašo marketinško strategijo.

  • Število kontaktov, ki ste jih pridobili posredno preko organskega obiska
  • Število kupcev, ki ste jih pridobili posredno preko organskega obiska
  • Delež posameznega vira obiska povezanega s ključnimi besedami, ki se navezujejo na znamko
  • Delež posameznega vira obiska povezanega s ključnimi besedami, ki niso v povezavi z znamko

To so 4 resnično uporabne metrike, s pomočjo katerih lahko ugotovite stopnjo zavedanja znamke, učinkovitost vašega vsebinskega marketinga, kot tudi, kako na vse to vpliva vaša SEO strategija.

7. Obisk iz mobilnih naprav

odzivni dizjan, odzivna spletna stranMimo obiska, ki prihaja iz mobilnih naprav enostavno več ne moremo. V nekaterih dejavnostih beležimo že več kot 50% takšnih obiskovalcev!? Če spletna stran ni odzivna na tovrstne naprave, se s tem podjetje zavestno odpoveduje več kot polovici svojih kupcev. V bistvu, bolje da zapre svoj posel. Takšna je ta situacija. Nihče se ne more več slepiti.

En način, da izveste ali vaše podjetje pridobiva kupce in kontakte tudi preko mobilnih naprav je, da vpogledate v spodnje metrike.

  • Število kontaktov pridobljenih preko mobilnih naprav
  • Stopnja obiskanosti ene strani (Bounce rate) iz naslova mobilnih naprav
  • Stopnja konverzije iz naslova mobilnih naprav

Seveda, namen tega ni zgolj ugotavljanje, koliko ljudi nekaj kupi preko mobilnih naprav, ampak tudi to, kako učinkovita je nasploh vaša “mobilna prisotnost”.

Če potegnem črto.
Vse to so metrike, do katerih lahko pridete s pomočjo Google Analytics orodja.

Če ima vaše podjetje zastavljene cilje in uspešnost merite z zgoraj omenjenimi metrikami, ki vas opozarjate na to, kaj delate ali ne delate prav, ste tem ciljem bližje kot kdorkoli in kadarkoli.

Če za vzpostavitev merjenja ali razlago le tega potrebujete pomoč, nas seveda vprašajte. Pokličite nas na 01 600 99 30, izpolnite kontaktni obrazec ali nam pišite na info@spletnik.si.

Želim vam veliko uspeha.

Uroš Bogdanović