Home » Izdelava spletnih strani » Ali se nam splača biti na internetu?

Ali se nam splača biti na internetu?

V tokratnem članku vam bom predstavil nekaj dejstev in odgovorov na pogosto vprašanje “ Ali se nam splača biti na internetu”? Če ste si tudi sami kdaj zastavili to vprašanje, vas moram v bistvu pomiriti, ker je po svoje prav, da ste se to vprašali.

Slabše bi bilo, če bi se zalotili pri kategoričnem zagovarjanju ene od trditev, ki so zaskrbljujoče za obdobje, ko 80% vseh Slovencev dnevno dostopa do interneta, pri čemer 66% zgolj zato ker iščejo informacije v povezavi z nakupnim namenom. Torej povedano z drugimi besedami, vejo kaj želijo kupiti, samo ne vedo kje. In za iskanje tega odgovora jih 95% uporablja iskalnik Google.

Preden pogledamo katere so te najpogostejše napačne trditve, vam priporočam tudi, da preverite kaj je razlog, da trenutno vaša spletna stran ni tista, ki bi se pojavila na visokih pozicijah in tako iskalcu ponudila odgovor, kje kupiti kar trenutno išče. Analizirajte spletno stran za iskalnike.

Mimogrede, ste se v zadnjih dneh že zalotili ob pogledu na koledar in spoznanju, da vstopamo v zadnji kvartal leta. V obdobje, ko bo poslovnih priložnosti več kot dovolj, ko se število iskanj na Google-u večkratno poveča. To je obdobje, ko si kupci ne bodo zastavljali samo vprašanj kje kupiti ampak bodo iskali tudi ideje kaj kupiti. Verjetno ste sedaj že bližje odgovoru o smiselnosti spletne prisotnosti.

Če pa ste ob do sedaj navedenih informacijah še zmeraj nekoliko neodločni in še ne vidite najbolje kje se za vas skriva poslovni potencial, bodo naslednje informacije na eni strani pomagale ovreči domneve o “ne delovanju” spleta in vam na drugi strani dale jasne napotke o tem kaj storiti v vašem primeru, da boste tudi vi tisti, ki bo potencialni stranki odgovoril tako na vprašanje “kje kupiti” kot “kaj kupiti”.

Mit 1: “Internet za nas ni pomemben kanal, imamo še druge načine prodaje”.

Vsem tistim, ki imate možnost stranki vašo storitev ali produkt predstaviti tudi v vaši trgovini, v salonu, podjetju ali razstavnem prostoru, čestitam. Vsak dodatni prodajni kanal, dodatno pripomore k dobri nakupni izkušnji. Kaj pa storiti, če ne uspete več zagotoviti dovolj teh nakupnih izkušenj, ker strank ni več toliko kot jih je bilo nekoč? Pa res ni več ljudi, ki bi kupovali?

Res je, ljudi, ki bi kupovali na enak način kot še pred petimi leti res danes skoraj da ni več. Da ne bo pomote, razlog te trditve ni denar, ampak dejstvo, da sta se spremenila nakupna pot in način pridobivanja informacij.

Danes 66% vseh ljudi kupuje tako, da prvo informacijo poišče na internetu. Predpogoj za vaš uspeh je torej spletna stran in tudi njena visoka uvrstitev, ampak to še ni vse. Povedano z drugimi besedami, vaša spletna stran bo strankin prvi stik z vami.

V trgovini ali razstavnem salonu imate gotovo vse lepo izpostavljeno na vidnem mestu, stranka lahko izdelek vidi, vaši zaposleni pa so pripravljeni stranki izpostaviti vse prednosti vašega izdelka in s tem ustvariti razlog za nakup pri vas in ne pri konkurentu. Kaj pa vaša spletna stran? Če si želite kupce zagotoviti tudi v prihodnje, potem se vam splača investirati v dobro spletno prisotnost, torej tja kjer današnji kupci prvo stopijo v stik s podjetjem.

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, optimizacija strani, Optimizacija za iskalnike, prilagojena spletna stran, seo, spletna stran

Mit 2: “Ne rabimo boljše vsebine na naši strani, ker nas stranke pokličejo, če jih kaj zanima in jim takrat vse razložimo”

V članku Zakaj Google oglaševanje ne deluje smo že govorili o tem, da v kolikor želite postati vidni vsem, ki iščejo vaše storitve ali produkte, potem je pomembno, da vaša spletna stran vsebuje čim več kakovostne vsebine, ki jo Google lahko prepozna kot relavantno in jo ponudi iskalcu kot priporočljiv zadetek na višjih pozicijah. Kakovostna vsebina v resnici ni namenjena Google-u ampak vašemu potencialnemu kupcu, ki danes na spletnih straneh ne pričakuje samo podatkov o tem kdo ste in kje se nahajate, ampak predvsem išče razlog zakaj nakup opraviti pri vas in ne pri konkurentu.

Prepričan sem, da vas je večina prepričanih, da je cena tisti faktor, ki danes odloča ali bo nekdo kupil pri vas ali ne. Cena je pomemben faktor, vendar je zmotno trditi, da gre za glavni faktor, dokler si ne pogledamo dejstev, ki danes vplivajo na nakupno odločitev. Torej, smiselno je upoštevati današnji način iskanja in nakupne navade današnjega potrošnika v kolikor je vaš cilj uspešno poslovanje tudi v prihodnje. Na spodnjem grafu lahko vidite kaj so tisti faktorji, ki dejansko vplivajo na to ali bo potencialni kupec pripravljen nakup opraviti pri vas ali pri vašem konkurentu.

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, optimizacija strani, Optimizacija za iskalnike, prilagojena spletna stran, seo, spletna stran

Mit 3: “Odzivne spletne strani še ne bomo izdelali, ker še ni dovolj iskanj preko telefona”

To ali izdelati odzivno spletno stran ali ne je danes že povsem enako kot odgovoriti si na vprašanje ali nam je mar za vsako stranko oziroma odgovoriti si na vprašanje ali si želimo novih strank. O tem kje se danes nahaj masa ljudi, ki želi kupiti sem omenil že na začetku članka.

Sedaj pa si poglejmo še kako 66% vseh Slovencev dnevno dostopa do interneta. Možni načini dostopa do interneta so danes trije:

  • namizni računalnik (prenosni računalnik)
  • telefon
  • tablica.

Ali res večina danes brska po spletu preko namiznega računalnika? Vsako leto manj je takih. Leta 2013 je bilo kar 81% takih, ki so za dostop do interneta uporabljali namizni računalnik, danes jih do interneta preko namiznega računalnika dostopa 75%. Zmanjšanje za 6% se na prvi pogled ne zdi veliko dokler ne pogledamo kaj se je v istem obdobju zgodilo z navadami iskanja in dostopanja do spleta preko pametnih telefonov. Leta 2013 je preko pametnih telefonov do spleta dostopalo zgolj 42% dnevnih uporabnikov interneta, danes pa je takih že 63%.

Povedano z drugimi besedami, več kot vsaka druga potencialna stranka bo danes za iskanje vaše storitve ali produkta v rokah držala telefon. Se res ni smiselno prilagoditi?

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, optimizacija strani, Optimizacija za iskalnike, prilagojena spletna stran, seo, spletna stran

Na to vprašanje si bomo še lažje odgovorili, če pogledamo naslednje zanimivo dejstvo.

Zanimivo je pogledati, koliko ljudi danes do interneta dostopa preko telefona vsaj tako pogosto kot preko namiznega računalnika. Leta 2013 morda prilagoditev vaše spletne strani na odzivni dizajn res ni bila tako pomembna, saj je le 23% dnevnih iskalcev za dostop do interneta uporabljalo telefon enako pogosto kot računalnik. Povedano po domače, pred tremi leti ste od desetih ljudi na vaši spletni strani slabo uporabniško izkušnjo omogočili samo dvema uporabnikoma. Če je danes vaša spletna stran še zmeraj narejena v neodzivnem dizajnu pa slabo uporabniško izkušnjo omogočite že vsakemu drugemu obiskovalcu vaše spletne strani. Takih uporabnikov interneta, ki danes enako pogosto do interneta dostopajo preko telefona kot računalnika je že 49%.

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, optimizacija strani, Optimizacija za iskalnike, prilagojena spletna stran, seo, spletna stran

Če imate jasen namen in željo vsaki potencialni stranki ustvariti razlog za sodelovanje z vami, potem vam toplo priporočam, da se prilagodite današnjim navadam iskanj in predvsem dejstvu, da vas 7 od 10 strank najprej preveri na spletu.

Odzivna spletna stran danes ne predstavlja več visoke investicije, prinaša pa velik potencial za gradnjo vaše prepoznavnosti. Na vsa vprašanja v zvezi s ceno in prilagoditvijo vašega posla na internetu današnjim navadam iskanj vam z veseljem odgovorimo.

Pokličite nas na 01 600 99 30, nam pišite na info@spletnik.si ali izpolnite kontaktni obrazec.

Blaž Regina

E-priročnik: Kako izdelati spletno stran prilagojeno mobilnim napravam?