Home » Izdelava spletnih strani » Optimizacija strani » Kdaj boste z optimizacijo na prvi strani Googla?

Kdaj boste z optimizacijo na prvi strani Googla?

Optimizacija spletne strani (SEO) je proces s katerim preko višjega uvrščanja med naravnimi rezultati na iskalniku Google pridobivate obisk ljudi oziroma potencialnih strank. Velika večina podjetij pri tem najbolj zanima naslednje: “kdaj bomo z optimizacijo na pri strani Googla?”. Odgovor na to ni tako enostaven, ker vprašanje izhaja iz nerazumevanja optimizacije. Pred leti je bilo na to vprašanje morda lažje odgovoriti, danes pa to več ni realnost.

Kako se je optimizacija skozi leta spreminjala? Kdaj boste skozi optimizacijo lahko pridobivali potencialne stranke? O tem preberite v tem članku.

Optimizacija spletne strani nekoč in danes

Včasih je bila strategija optimizacije naslednja: prepoznati je bilo potrebno tiste ključne besede, ki so relavantne za podjetje, niso zelo konkurenčne, pa bi od njih vseeno dobili zajeten obisk potencialnih strank. Teh ključnih besed je moralo biti od 3 pa tam do 10, za katere smo rekli “zlate ključne besede”.
Ko od podjetja danes slišimo “radi bi bili prvi za ključne besede x in y”, vemo da so zaspali v času. Ta strategija je danes napačna, zato je tudi napačno vprašanje “kdaj bomo za x ali y ključne besede med prvimi na Googlu”! Zakaj? Ker je danes v izjemno redkih primerih mogoče najti 3-10 ključnih besed ki bi na spletno stran pripeljale gručo potencialnih strank, pa niso izjemno konkurenčne – v primerjavi s sestavkom 2-4 ključnih besed, po katerih ljudje iščejo danes. Povedano drugače – če se osredotočite na ozko skupino ključnih besed, po vsej verjetnosti ne poznate še vaših potencialnih strank.

Primer: če smo pred leti v Google vtipkali “izdelava spletnih strani”, smo med rezultati na Googlu našli nekaj spletnih agencij, ki so nam to lahko ponudile. Kaj pa danes? Ljudje na Googlu iščejo od samostojne izdelave spletnih strani, vpisujejo ključne besede “kako izdelati spletno stran”, zanima jih “izdelava spletnih strani od 99€”, pa po krajih, npr. “izdelava spletnih strani Ljubljana”. Zakaj? Ker je danes na spletu gora konkurence in v kolikor človek hoče najti pravega ponudnika zase že v fazi začetka iskanja, bo v Google vtipkal specifično ključno besedo – na to pa bodite pozorni tudi VI, pri izbiri ključnih besed pri optimizaciji.

seo, optimizacija strani, optimizacija strani za iskalnike, seo strani,. seo za iskalnike, prva stran googla, naravni rezultati

Uporabniki Googla smo se spremenili – kako to vpliva na optimizacijo?

Ključne besede optimizacije spletne strani morajo biti prilagojene potencialnim strankam, ki nas iščejo. Ljudje danes iščemo z naravnim jezikom, v iskalnik vpisujemo vprašanja, zavedamo se, da pod 1 ključno besedo (npr. “računalnik”) ne bomo našli točno tistega kar iščemo (npr. najbližjo trgovino z računalniki). Bolj kot je ključna beseda, ki jo želimo optimizirati specifična, vsebuje več besed (npr. “prodaja računalnikov Ljubljana”), manj bo tudi konkurence, lažje boste prišli na prvo stran Googla in bolj ozko se boste lahko fokusirali na potencialne stranke.
In zanimivo dejstvo – pogosto boste s seznamom specifičnih ključnih besed pridobili več potencialnih strank kot z 2-3 splošnimi (ki imajo sicer ogromno iskanja). Torej – optimizacijo delajte s seznamom od 15 pa do 30 ključnih besed, ki naj ne bodo le enobesedne.

Višje uvrščanje ni tako pomembno, kot se zdi

Višje uvrščanje vaše spletne stran na iskalnikih je pomembno! … vendar to ni najpomembnejša in edina metrika, na katero morate biti pozorni. Če nas vprašate “Kdaj bo optimizacija začela delovati?”, po navadi mislite “Kdaj bom za glavne ključne besede med prvimi rezultati?”, potem ste zamešali rezultat optimizacije in vaše cilje. Optimizacija lahko rezultira v višjem uvrščanju med naravnimi rezultati, vendar verjamem, da to ni vaš primarni cilj. Od optimizacije si želite pridobiti kvaliteten obisk, potencialne stranke, navsezadnje povpraševanje oziroma prodajo – zato morate za optimizacijo venomer najeti podjetje, ki se ukvarja z vzpostavitvijo prodajnih kanalov preko interneta in ne študenta, ki vas hitro uvrsti med prve rezultate za ključne besede ki se na prvi pogled zdijo mamljive.

Kako dolgo bo trajalo, da bomo zaradi optimizacije pridobivali potencialne stranke in prodajo?

Sedaj ko veste kako se je optimizacija skozi leta spreminjala in da si od tega želite potencialne stranke ter prodajo namesto le visoke uvrstitve za 5 ključnih besed, nas vprašajte naslednje: “Kako dolgo bo trajalo, da bomo zaradi optimizacije pridobivali potencialne stranke in prodajo?”.

Odgovor: odvisno! Frustrirajoče, kajne? Ampak je res. Odvisno od starosti vaše spletne strani, kakšno ponudbo imate na spletni strani, koliko ste na optimizaciji delali v preteklosti, kakšne oblike je spletna stran in v kakšnem jeziku je napisana, koliko vsebine je na njej in kakšno je to besedilo, … itd. Vsaj 100 faktorjev obstaja, na podlagi katerih bi teoretično lahko nekdo ocenil kako hitro boste pridobivali potencialne stranke. Niti 2 spletni strani si nista enaki, pa vseeno si preberite potek optimizacije po mesecih in rezultate, ki jih lahko pričakujete:

Mesec 1: Raziskava in analiza spletne strani, postavljanje strategije ključnih besed, načrtovanje optimizacije. Če je vaša spletna stran že v preteklosti dobro optimizirana in je strategija dela jasna, potem se lahko že v tem času posvetimo naslednji točki, sicer pa ta del zajema tudi več kot mesec dela.

Mesec 2: Tehnična optimizacija, modifikacije spletne strani (tudi ta del včasih zajame več kot mesec dni). Vzporedno se na spletni strani popravlja mreža hiprpovezav, tu se spustimo v kodo spletne strani in jo prilagodimo na način, da jo spletni pajki lažje preberejo. Po dveh mesecih bodo rezultati težko vidni, zato moramo počakati da Google spletno stran nekajkrat prebere, med tem pa aktivno delamo naprej.

Mesec 3: Fokus se usmeri na kvalitetno vsebino spletne strani. Pisanje člankov, pogostih vprašanj in odgovorov, blog objave, razširimo opis podjetja na strani, itd. Tukaj se lahko rezultati že poznajo in na spletno stran že prihajajo prve nove stranke, če pri tem dobite dodatna povpraševanja – toliko bolje, vendar tega ne smemo še pričakovati.

Mesec 4: Delo na vsebini, popravljanje notranjih povezav ni grajenje zunanje mreže povezav. Pri spletni strani se osredotočimo na mrtve povezave (povezava od koder pridemo na spletno stran, ki ne obstaja), zunaj spletne strani pa se gradi mreža povezav iz drugih dobro obiskanih spletnih strani na našo spletno stran in obratno. Tukaj lahko že spoznamo, da smo se prav odločili, ko smo začeli z optimizacijo. Rezultati so že vidno, ampak pred nami je še za 8 mesecev dela.

Od te točke naprej se aktivno dela na zunanjih povezavah, pri čemer ne smemo pozabiti na stopnjo konverzije. Četudi je večina optimizacije narejena v obdobju 6 mesecev, se je v tem obdobju potrebno osredotočiti na samo spletno stran: kakšna je stopnja konverzije oziroma koliko od 100 ljudi se odloči za nakup, koliko jih je poslalo povpraševanje ali preneslo priročnik?

To je tisto, kar si želite, kajne? Uresničite prodajne cilje!

Pravi čas, da naredite korak naprej na spletu je danes! V kolikor iščete osebo, ki bo z vami vzpostavila prodajne kanale preko spleta in našla prave ciljne stranke ter jih pripeljala k vam, nato pa z vami delala pri stopnji konverzije – pokličite v Spletnik na 016009930, pošljite povpraševanje ali nam pišite na info@spletnik.si.

Uspešen spletni nastop vam želim,

Matjaž Sedlar