Zakaj se obiskovalci, za katere plačujete, odbijajo s strani?

Se vam je že zgodilo, da ste investirali v pridobivanje obiska, pa ni bilo rezultata? Nekako ste pričakovali, da ko boste namenili denar za oglasno kampanjo, da se vam bo investicija vsaj povrnila, če že ne bo generirala nekega bajnega prihodka. Kaj je temu lahko vzrok?
Eden od možnih in najpogostejših vzrokov je, da obiskovalci pridejo na stran, vendar se takoj “odbijejo” in enostavno odidejo iskati informacije drugam. To merimo s stopnjo obiskanosti ene strani ali po domače “stopnjo odboja”. Če je ta 70%, pomeni, da se je od nje od 10 obiskovalcev odbilo 7 obiskovalcev.
Ti vas takoj namesto 1 € zdaj stanejo 3,3 €d. Od teh treh obiskovalcev je torej odvisno ali se vam bo investicija povrnila ali ne.

Za hitro “odbijanje” obiskovalcev je lahko krivih več vzrokov:
– slabo načrtovana oglasna kampanja z zavajujočimi oglasi
– vsebina na spletni strani ne ponuja informacij, ki jih obiskovalec išče
– spletna stran, na katero prihajajo obiskovalci ni prilagojena, da po njej informacije lahko išče vsakdo, ne glede na napravo, ki jo uporablja (Namizni računalnik, mobilna naprava, tablica)

Slabo načrtovana oglasna kampanja

planDa je kampanja slabo načrtovana je lahko razvidno takoj. Pri izboru ključnih besed je seznam nastavljen preširoko, hkrati pa ne upošteva negativnih ključnih besed. Če prodajamo lesene mize, zakupili pa smo besedo mize, se oglas lahko prikaže tudi ljudem, ki iščejo kovinske mize. V primeru zgoraj omenjene deseterice, bi lahko to bilo ravno tistih 7 obiskovalcev. Zadevo bi rešili tako, da bi dodali negativno ključno besedo -kovinske in se oglas potem takšnim obiskovalcem ne bi prikazoval. S tem bi že zmanjšali stopnjo odboja.
Druga napaka je, da v oglasu omenjamo, da prodajamo mize in ne “zgolj” lesene mize. Če pa se že oglas mora prikazati vsem, ki iščejo mize (ne glede na to ali so vrtne, lesene, pisalne, pisarniške), pa je seveda potrebno temu primerno najprej določiti pametno strukturo kampanje in jo razdeliti v več oglasnih skupin, ki imajo vsaka svoje oglase.
Tretja napaka, ki se pogosto dogaja je, da oglasi obiskovalca peljejo na prvo stran in ne direktno na storitev ali izdelek. Po nepotrebnem torej obiskovalca usmerjamo nekam, kjer bo sam moral najti pot do iskane informacije in pri tem obtsja velika možnost, da se bo izgubil ali na svoji poti odnehal.

Vsebina na spletni strani ne ponuja informacij, ki jih obiskovalec išče.

google oglas na prvi straniPreden obiskovalec preko iskalnika sploh pride na stran mora najprej vpisati ključno besedo in klikniti na oglas. Torej mora že dvakrat sprejemati odločitev. Prvič kaj naj napiše, da bo dobil relevanten rezultat in nato, kateri oglas ga najbolj prepriča o tem, da bo na strani našel nekaj kar išče. Ko enkrat pride na spletno stran, pričakuje, da bo takoj zagledal informacijo, ki jo je videl v oglasu. Če te informacije ni, ali pa bo do nje moral še nekajkrat klikniti in poskrolati, obstaja velika verjetnost, da bo prej ko slej odšel. Razočaran. Če vsako odločitev in klik, ki ga mora potencialni kupec narediti na poti do nakupa na vaši strani, enačimo z manjšimi “stresnimi situacijami”, se z vsako nadaljno stresno situacijo, obiskovalec vse bolj nagiba k odhodu. Ni mu več ugodno.
Je pa tukaj še ena pomembna stvar. Dandanes iščemo informacije zelo hitro, smo vešči uporabniki iskalnika, in kdaj pa kdaj naenkrat kliknemo tudi po dva, tri ali pet oglasov. Nato sledi selekcija spletnih strani glede na prvi vtis, ki lahko traja tudi samo dve ali tri sekunde. Če ni informacije ali pa se stran zelo počasi nalaga … nas že ni več.

Spletna stran ni prilagojena mobilnim napravam

odzivna spletna trgovina, odzivne spletne trgovineDanes preko mobilnih naprav na spletne strani dostopa že več kot 50% vseh uporabnikov interneta. Trend pa samo še raste.
Pri velikem številu oglasnih kampanj, smo prepoznali vzorec, da te že bolje prodajajo, če je večji poudarek na oglasih, ki se pojavijo na mobilnih napravah. Seveda pod pogojem, da so prilagojene mobilnim napravam. Več kot pa bo uporabnikov mobilnih naprav, bolj bo do izraza prišla video vsebina in poudarek na uporabniški izkušnji. Odzivna stran, da ali ne? Kaj še čakate.
To so ponavadi prvi trije glavni razlogi, ki jih preverimo, če se investicija v oglaševanje ne povrne. Med neuspešno in uspešno kampanjo je torej samo tenka linija, prilagoditev strani, oglasa, malo več razuma in potrpljenja …

Če se to dogaja tudi vam, odprite orodje Google Analytics in preverite, kje vam s strani uhajajo četrti, peti, šesti in sedmi obiskovalec.

Če želite pri tem pomoč, nas seveda kontaktirajte.

Veliko uspeha vam želim.

Uroš Bogdanović

Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone