Zakaj ljudje zapustijo vašo spletno stran?

zakaj_ljudje_zapustijo2

Danes ljudje vlagamo v Google oglaševanje, optimizacijo in druge vrste oglaševanja, da na svojo spletno stran pripeljemo nove potencialne stranke – vse s ciljem, da zvišamo količino nakupov ali oddanih povpraševanj na spletni strani. Kaj pa je razlog, da do tega ne pride? Eden od kazalcev, ki nam pokaže uspešnost spletne strani je “bounce rate” oziroma stopnja odboja na spletni stran – ta nam pove koliko procentov ljudi vašo spletno stran zapusti zgolj po ogledu ene podstrani.

PRIMER: Če jih od 100 obiskovalcev spletne strani le 20 brska naprej po spletni strani, je v tem primeru stopnja odboja 80%.

Glavno vprašanje, na katerega bomo danes odgovorili je:

Zakaj ljudje sploh zapustijo vašo spletno stran?

Počasna spletna stran

Predstavljajte si, da pridete v restavracijo, kjer natakarja čakate 1 uro. Bi ostali še naslednje pol ure, ali bi se odločili za alternativo? Seveda vam je odgovor jasen, kljub temu pa podobno zgodbo opažamo pri spletnih straneh. Če se stran nalaga “zgolj” 3 SEKUNDE, bo 40% ljudi vašo spletno stran nemudoma zapustilo. Tega si ne morete privoščiti!

Kaj lahko upočasni spletno stran:
  • slabo gostovanje
  • prevelike slike, ki se prepočasi odpirajo
  • uporabljate zahtevno in nestandardno pisavo, ki se pred odprtjem spletne strani prenese iz interneta (velja predvsem za spletne strani narejene na Wordprress-u, Jomli, …)
  • uporabljate preveč vizualnih efektov, javascript elementov. Vaš cilj naj bo torej, da se spletna stran odpira hitreje kot 2 sekundi; da preverite trenutno hitrost, pa kliknite na POVEZAVO.

Bombardiranje z akcijami, oglasi, video vsebinami, …

V trgovini iščete moško jakno. Kako bi se počutili ob vstopu v trgovino, če bi do vas stopila 2 modna svetovalca in vama ponujala kode za popuste, v ozadju bi se vrtel radijski oglas za delavno orodje, pred sabo bi videl izpostavljene produkte, ki te sploh ne zanimajo. Čeprav vem, da ta trgovina po vsej verjetnosti ima moške jakne, bi se obrnil in odkorakal. Nisem izjema, mar ne? Popolnoma enako je na spletni strani – če mi ponujate nekaj kar me ne zanima, če mi prikazujete oglase za katere nisem prosil in v kolikor se v množici balasta ne znajdem, bom spletno stran zapustil.

Na prvi pogled nedolžen pop-up (pojavno okno), ki se prikaže v prvih 5 sekundah od obiska spletne strani, bo vašo stopnjo odboja dvignil v nebo.

Rešitev: manj je več. Spletna stran mora biti pregledna do te mere, da potencialna stranka na vaši spletni strani najde iskano storitev oziroma produkt v prvih 3 sekundah. Brez izpostavljenih produktov brez pomena, brez pojavnih okenj.

Napačna pristajalna stran

Kolikokrat ste na Googlu iskali izdelek, kliknili ste na prvi rezultat in na spletni strani je podjetje ponujalo povsem nekaj tretjega? Gre za slabo pripravljeno Google kampanjo (v kolikor je šlo za oglas) ali za slabo spletno stran (če gre za naravni rezultat na Googlu). Stvar je jasna – če na spletni strani iščem jabolka, potem me oglas za 50% na hruške ne bo privlačil.

Rešitev: Na vstopni strani spletne strani mora biti vedno pregled vseh produktov, pri tem pa se zavedajte – potencialna stranka za izdelek, ki na prvi strani ne bo omenjen, bo vašo spletno stran zapustila. In glede Google oglaševanja – če oglašujete na Googlu in se denar porabi do jutranje kave oziroma oglašujete brez efekta, potem je čas, da nas kontaktirate in za vas bomo preverili ustreznost Google kampanje.

Slaba vsebina

Bodisi je besedila na vaši spletni strani preveč ali pa besedilo ni razumljivo – potencialne stranke bodo spletno stran zapustile, vam pa zmanjšale možnost za zaslužek. Na spletno stran raje objavite kratke a uporabne stavke, iztočnice besedila ali slikovni oziroma video material.

Barve na spletni strani?

Da! Tudi zaradi elementov napačnih barv na spletni strani, lahko izgubite potencialne stranke. Eni od naših strank smo iz spletne strani odmaknili rdeč pas, kjer je bil nagovor obiskovalcem spletne strani. Samo zaradi te spremembe je v nekaj dneh stopnja odboja padla iz 90% na 30%. Več o barvah na spletni strani si preberite v članku katera barva gumba dobi več klikov.

Neodzivna spletna stran

O spletni strani, ki se prilagaja širini ekrana, smo govorili že ogromno. Gre za odzivno spletno stran, ki obiskovalcu spletne strani preko telefona in tablice nudi dobro uporabniško izkušnjo. Vse spletne strani bi se danes že morale prilagajati širini ekrana. Zakaj? Ker 60% ljudi informacije išče preko mobilnih naprav. Če spletne strani še niste prenovili potem izgubljate 60% potenciala, to pomeni, da gre mimo vas kar 60% ljudi. Z drugimi besedami: vsaki drugi potencialni stranki obrnete hrbet!

Mi temu pravimo poslovna priložnost. Danes si spletno stran kdorkoli lahko postavi v nekaj tednih s tem pa izjemno hitro stopi korak pred konkurenco.

Pokličite nas na 016009933, nam pišite na info@spletnik.si ali izpolnite kontaktni obrazec, da vam pomagamo znižati stopnjo odboja in spletno stran spremenimo v prodajno mašino! Če nam zaupate dostop do vaše Google analitike, vam bomo povedali kje so vaše rezerve in kako lahko povečate količino povpraševanj na spletni strani.

Uspešen spletni nastop vam želim,

Matjaž Sedlar

Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone