4. Stvari, ki jih mora imeti vaša spletna stran v letu 2017

Vedno se veselim konca leta, saj je konec vedno tudi začetek nečesa novega. In tako kot spremljam trende na drugih področjih, jim z veseljem sledim tudi na internetu. Zato sem si za vas pogledala kaj bo moderno in priljubljeno na spletnih straneh v letu, ki prihaja, v letu 2017.

Tokrat so me zanimale predvsem smernice v samem dizajnu spletne strani.

Če se vse do zdaj ni razmišljalo o tem kako pomembna je spletna stran na mobilnem telefonu je to danes in jutri ena najpomembnejših stvari, ki se tičejo dizajna spletne strani

1. Aktualen dizajn je mobilni dizajn

Na internetu je vsak dan več spletnih strani. Če pogledate le dve leti nazaj, jih je bilo zagotovo pol manj in čisto nobena še ni bila pripravljena na dobro uporabniško izkušnjo na drugih napravah. Seveda, saj v tistem času še nismo kupovali letalskih kart preko pametnega telefona niti nismo napolnili spletne košarice v trgovini z oblačili kar preko telefona. A danes je vse drugače. Danes nas je že več kot 60% takih, ki spletne strani obiskujemo izključno preko mobilnega telefona in ni nam tudi težko opraviti kakšen nakup!

Zato spletna stran vsekakor potrebuje odziven dizajn, ki bo uporabniku, na glede na napravo, ki jo uporablja, omogočil, da v nekaj kratkih korakih opravi nakup, pošlje povpraševanje, da bo nakup hiter in enostaven in pa seveda varen!

a.) mobilne strani imajo meni podoben hamburgerju

Že nekaj časa je v trendu, da imajo mobilne strani stisnjen meni v obliki hamburgerja, v prihodnosti pa bo še bolj uporabljeno na mobilnih spletnih straneh.

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, mobilna stran, prilagojena spletna stran, responsive spletna stran. spletna stran, odzivna stran, spletna stran

 

b.) mobilne verzije strani bodo čez celotno širino zaslona

Če je pred nekaj časa veljalo, da se mobilna verzija naredi to mere, da se zgolj prilagodi zaslonu, smo danes že tako daleč, da je mobilna verzija prilagojena celotnemu zaslonu, ne glede na to s katere naprave dostopate oziroma kako velik ekran ima vaš pametni telefon. Ali tablica.

c.) klikabilna telefonska številka

Vedno večkrat se mi zgodi, da ko brskam po internetu s pomočjo pametnega telefona, da si želim čim hitreje stopiti v kontakt s ponudnikom. In še vedno naletim na telefonsko številko, ki ni klikabilna. Torej če tega do danes še niste storili, potem takoj pokličite svojega skrbnika spletne strani in od njega zahtevajte, da to naredi, še danes!

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, mobilna stran, prilagojena spletna stran, responsive spletna stran. spletna stran, odzivna stran, spletna stran

d.) velike slike, gumbi in ikone

Velike slike, ki se lepo zložijo, veliki gumbi – sploh za oddajo kontakta in vzpostavitev telefonskega klica kot ikone v glavnem meniju naj bodo velike in predvsem klikabilne. Seveda naj bodo ti elementi del dizajna, tako, da bo vse skupaj izpadlo profesionalno.

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, mobilna stran, prilagojena spletna stran, responsive spletna stran. spletna stran, odzivna stran, spletna stran

2. Dolga stran in hitro nalaganje

Če tudi se na prvi pogled zdi, da je spletna stran predolga, smo s prihodom pametnih telefonov prišli do navade, da vedno več “drsamo” po strani, tako, da dolge strani niso več moteče. In če pogledamo stran z mobilnega telefona, kjer je veliko vsebine, je dolgo drsanje čisto ok. Le da je logično in čim bolj učinkovito.

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, mobilna stran, prilagojena spletna stran, responsive spletna stran. spletna stran, odzivna stran, spletna stran

Hitro nalaganje – manj kot 2 sekundi! Dlje ko se bo spletna stran odpirala več možnosti imate, da bodo obiskovalci vaše spletne strani zapustili prej. Čas nalaganja strani je odvisen od več dejavnikov, najhitreje pa preverite to tako, da greste na svoj pametni telefon ali tablico in poskušate odpreti svojo spletno stran. In če se stran odpira dlje kot 2 sekundi, pokličite skrbnika spletne strani!

3. Glavni meni na levi  ali desni strani

Z vidika odzivne spletne strani na računalniku je leva stran rezervirana za logotip podjetja in telefonsko številko. A na mobilni verziji se je optimalna postavitev malo drugačna. Logotip in številka se prestavita na sredino, glavni meni pa se največkrat pojavi na levi strani zaslona. No, ni izključena tudi desna stran, odvisno od tega kdo vam spletno stran izdeluje. Mi smo za enkrat zagovorniki desne strani, bomo pa čez leto videli katera stran je z uporabniške vidika bolj učinkovita. In vas bomo o tem tudi obvestili.

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, mobilna stran, prilagojena spletna stran, responsive spletna stran. spletna stran, odzivna stran, spletna stran

4. GIF animacije bodo zavzele statične slike

Statične slike bodo zamenjale atraktivne in grafično zanimive GIF animacije. Če tudi govorimo o naslovni sliki na spletni strani. Edina težava na katero v tem primeru lahko naletimo je to, da lahko GIF animacija upočasni delovanje in odpiranje spletne strani. To boste najlažje ugotovili tako, da na strani objavite GIF animacijo, nekaj časa testorate, spremljate Google Analytics statistiko in na podlagi tega presodite če je GIF animacija učinkovita ali ne.

mobilna spletna stran, odzivna spletna stran, mobilna stran, prilagojena spletna stran, responsive spletna stran. spletna stran, odzivna stran, spletna stran

Veliko se govori tudi o barvah na spletnih straneh v letu 2017. Če je do sedaj veljal čist, minimalističen dizajn strani narejenih v letu 2016, nam trendi pravijo, da naj bi se v naslednjem letu uporabljajo več barv, več različnih pisav in na splošno bolj razgibani dizajni. A vse do ene meje. Na koncu dneva je pomembno, da ima obiskovalec lepo uporabniško izkušnjo, saj je to tisto, kar je glavni cilj spletne strani. Boljša in bolj učinkovita kot je uporabniška izkušnja, več možnosti imate, da bo obiskovalec spletne strani opravil nakup, poslal povpraševanje ali pa vas poklical.

Mi vas bomo še naprej redno in vestno obveščali o novostih, za katere menimo, da morate biti na tekočem. Vi pa se na nas vedno lahko obrnete z vprašanjem! Lahko nas pokličete na 01 600 99 30, nam pišite na info@spletnik.si ali pa izpolnite kontaktni obrazec.

Srečno,

Andreja Ogrinc

Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone