Kako odpreti spletno trgovino?

kako-zaceti-s-spletno-prodajo

Pa začnimo najprej z vprašanjem: “kolikokrat si že nakupoval preko spleta?” Po vsej verjetnosti vsaj enkrat, kajne?

Naj ti povem, da danes preko spleta redno kupuje že 37% uporabnikov interneta, 90% vseh pa je opravilo vsaj en nakup. O tem smo že pisali, Tilen pa je o tem posnel celo video. Slovenci veliko kupujemo preko spleta, zaupljivi smo do tujih, kaj šele do domačih spletnih prodajaln. Čedalje bolj zaupamo plačevanju preko spleta, v porastu je plačevanje s kreditnimi karticami, kar govori dejstvo, da čedalje pogosteje plačujemo s PayPal računom.

Torej?
Trg je pripravljen nate! Ljudje na spletu iščejo tvoje izdelke, zato sem ti tokrat pripravil “vodič za odprtje spletne prodaje

1. Da bo vse zakonito

Za spletno prodajo seveda rabiš podjetje, ki mora imeti registrirano dejavnost prodaje preko spleta. Če ga še nimaš, stopi do VEM točke, kjer boš registracijo dejavnosti opravil v pol ure. Izmisliti si moraš firmo (tj. ime podjetja), o čemer ne razmišljaj preveč – sama firma ti ne bo prinašala prihodka, ampak vse drugo. Določiti moraš sedež podjetja in pa dejavnost (ne pozabi na dejavnost prodaje preko spleta!). Vse ostale formalnosti, ti bodo prijazno razložili na VEM točki.

2. Izdelava spletne trgovine

Ko se podjetja odločajo o začetku spletne prodaje, jim po glavi roji sto in ena stvar – zadeva postane izjemno kompleksna, ko razmišljaš o davčni blagajni, vseh možnih plačilnih sredstvih, o poštnini, računanje ekonomske opravičenosti investicije, dizajnu, kategorizaciji izdelkov, slikanju produktov, … HEJ!! Zadeva sploh ni tako kompleksna, če se je lotimo postopoma.

2.1 Potrebuješ izdelke

Najprej potrebuješ izdelke. Lahko so to izdelki iz vaše fizične trgovine, ali pa tisti, ki jih želiš naročiti od dobavitelja. Pozanimaj se, če ti dobavitelj lahko priskrbi XML dokument izdelkov. Kaj je XML? Gre za datoteko, kjer so lahko zapisani izdelki, skupaj z opisi, cenami, slikami (odvisno od zapisa XML dokumenta), … le to pa lahko uvoziš direktno v spletno trgovino. Če to ne bo možno, potem boš izdelke vnašal ročno. Predlagam, da izdelke najprej razvrstiš po kategorijah, potem pa za vsak izdelek določiš:

  • ime izdelka
  • v katero kategorijo izdelkov bo sodil
  • sliko (če slik nimate, potem je čas, da pokličete fotografa)
  • kratek opis
  • dolg opis
  • ceno

2.2 Odprimo spletno trgovino

Registriral si podjetje, imaš izdelke, ki jih boš prodajal, sedaj lahko začneš izdelovati spletno trgovino. Verjetno že veš, da si spletno trgovino danes lahko izdelaš sam, s pomočjo predpripravljenih predlog v okolju Magento, Opencart, Wix itd. Vse to so odlične platforme, vendar prste stran od njih, če nisi izdelovalec spletnih trgovin ali programer. Pokliči spletno agencijo.

odpiramo-trgovino

Zakaj? Ker si bodisi direktor ali skrbiš za marketing – v vsakem primeru moraš svoj fokus usmeriti v pospeševanje prodaje. Kje boš dobil ljudi, ki bodo kupili tvoj izdelek? Kje bodo ljudje izvedeli zate? Kakšno ceno izdelka boš postavili, da boš konkurenčen? Za vsakim izdelkom mora stati zgodba, ki prodaja. Torej – razmišljaj o prodajnem kanalu, namesto da se 1 mesec ukvarjaš z Magento vtičniki.

Poleg tega vam sredi noči lahko naštevam podjetja, ki so sama začela izdelovati spletno trgovino, pa je bilo bodisi zamudno, bodisi niso imela pri tem podpore zunanjih strokovnjakov, so pozabili na močne strežnike, nekompatibinost modulov, na vrhu vsega pa se je spletna trgovina odpirala prepočasi.

Danes bereš vodič do spletne prodaje, ki bo v nadaljevanju pila vodo. V kolikor iščeš zastonjske variante, je to tvoj hobi, potem si lahko spletno trgovino brez vzpostavitvenih stroškov odpreš na “demo shop123”.

2.3 Spletnik, Matjaž pri telefonu, prosim…

Ko me boš poklical na 01 600 99 31, te bom najprej spoznal, spoznal bom tvoje podjetje in izdelke, ki jih želiš prodajati. Kmalu me bo zanimalo, kako si načrtoval izdelke prodajati preko spleta, kakšen bo tvoj prodajni kanal – mimo Facebook ali Google oglaševanja pogosto ne gre, ampak o tem več, ko me pokličeš.

Kaj kmalu bova prišla do spletne trgovine in načina plačila v spletni trgovini. V Sloveniji je večina plačil v spletni trgovini opravljenih “po povzetju”, tj. 40%. Tukaj bodi pozoren na davčno blagajno! V kolikor želiš svojim kupcem omogočiti plačevanje “po povzetju” ali s kreditnimi karticami (kar je drugi najbolj pogosti način plačila v spletnih trgovinah v Sloveniji – 18% ljudi kupuje na tak način), potem potrebujete davčno blagajno. Strošek le te se giblje okoli 250 EUR (skupaj z namestitvijo) ali 17EUR na mesec – odvisno od ponudnika.

pomoc-uporabnikom

Kaj sploh je davčna blagajna? Je to spet gora skrbi in preglavic? Seveda, da ne! Ponudniki davčnih blagajn vam bodo pomagali pri vsem. Vse kar boš moral sam priskrbeti je:

  • tiskalnik,
  • dostop do interneta,
  • računalnik ali telefon,
  • FURS-u morate posredovati podatke o poslovnem prostoru, kjer izdajate račune,
  • ter od njih pridobiti certifikat za davčno potrjevanje računov (to lahko pridobite tudi preko sistema e-davki, pod imenom “DPR-Pridobitev DP”).

Na osnovi tega sestavi interni akt, katerega vzorce najdeš na povezavi.

Ko boš imel zadevo vzpostavljeno, bo vse teklo kot po maslu. V primeru nakupa na spletni trgovini s plačilom po povzetju, boš v davčni blagajni našen kupljen izdelek, izdal račun, FURS ga bo v sekundi potrdil, ti ga natisneš in pošlješ stranki ob paketu.

Kaj pa način dostave? Potrebujem pogodbo z dostavno službo? Vaše pakete lahko na dom kupca dostavlja Pošta Slovenije, DPD, GLS, itd. V kolikor predvidevamo, da boste v podjetju pakete odpošiljali nekajkrat tedensko ali dnevno, potem boš z dostavno službo podpisal pogodbo. Sam lahko primerjaš cene storitev, ki jih najdeš na povezavah GLS, DPD in Pošta Slovenije. Mi smo ocenili, da je DPD podjetje, ki ponuja najugodnejšo dostavo tvojim naročnikom, zato jih kontaktiraj in se prepričaj sam – vsa navodila in pojasnila ti bodo podali oni.

Kako naprej? Po podpisu pogodbe, boš lahko sprejel naročilo preko spletne trgovine, izstavil račun preko davčne blagajne, na paket preko DPD aplikacije natisneš še etiketo in takrat naročiš odvoz paketa. DPD služba bo paket prevzela, pred dostavo poklicala tvojo stranko, sprejeli bodo kupnino ter ti jo nakazali na TRR. Tako enostavno!

3. Da bo vse zakonito (2. del)

Pri postavitvi spletne trgovine ne smeš pozabiti na splošne pogoje. V postopku zaključka nakupa na spletni trgovini mora vsak kupec izkazati strinjanje s splošnimi pogoji, v katerih ne smejo manjkati naslednje točke:

vklopi-razum-zahtevaj-racun

  • izdaja računa: tukaj napiši, da boste stranki poslali račun, v kakšnem primeru kako in v kakšnem formatu; ob tem pa objavi sliko “vklopi razum, zahtevaj račun”. Le ta slika mora biti objavljena tudi na zahvalni strani zaključka nakupa.
  • pritožbe in spori: ta točka naj bo v skladu z veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov in z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (v primeru da spore rešuješ preko spletnega reševanja sporov, mora biti to jasno napisano). Objavi še vaše kontaktne informacije za primer pritožbe, podatke podjetja, itd..
  • stvarna napaka: objaviti moraš obrazec za prijavo stvarne napake, obrazloži kaj stvarna napaka je in kako se stvarno napako uveljavlja.
  • vračilo blaga: napiši v kakšnem primeru lahko kupec blago vrne, ne pozabi tudi na obrazec za vračilo blaga in obrazec za uveljavljanje reklamacije.

Ostale točke napiši smiselno glede na dejavnost. Predlagamo ti, da vključiš tudi informacije o načinu plačila, dostavi, informacije v primeru kode za popuste, bonusov, nagradnih iger, informacije o garanciji, itd.

Splošni pogoji naj bodo v skladu z Obligacijskim zakonikom (OZ), z Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) in z Zakonom o varstvu potrošnokov (ZVPot).

4. Kam usmeriti vaš fokus

Ko v podjetje dobim klic potencialno novih spletnih trgovcev, jih najbolj zanima kakšen dizajn bodo imeli, kakšni bodo gumbi, kje bo slika postavljena, kakšen bo glavni meni, … Naj vam povem tako – ni dizajna, ki ga v podjetju Spletnik ne bi mogli narediti. Niti ni modula, ki ga ne bi mogli razviti. Torej – vse je mogoče, vendar dajmo se raje postaviti na realna tla. Še tako lep dizajn vam ne bo generiral prodaje!

fokus-v-prodajo

Vaša spletna trgovina mora ustrezati naslednjim kriterijem:

  • pregleden dizajn
  • lepe in profesionalne slike, iz katerih je razviden vaš prodajni asortiment
  • jasno menijsko strukturo (da stranka takoj opazi kaj prodajate)
  • obiskovalca spletne trgovine morate v 3 sekundah prepričati, da je na pravem mestu
  • stranka mora v trenutku najti tisto kar išče
  • razvidne morajo biti kontaktne informacije
  • ko se stranka odloči za nakup, mora to storiti v enem koraku
  • spletna trgovina se mora odpirati hitro (vse kar je nad 3 sekundami je prepočasi)

To so točke, za katere mora poskrbeti spletna agencija v sodelovanju s tabo. In kaj je pomembnejše od dizajna? Obisk potencialnih strank.

Ko podjetje vprašam, kako načrtujejo pridobivati obisk na spletno trgovino je v 30% odgovor naslednji: “no to bomo pa že sami, bomo mi mal’ na Facebooku, pa nekaj slik bomo na instagram dal’, pa optimiziral počas’. Mam jst frenda, k mi bo Google napravu, da bom visok, pa bo”.

Odlično bi bilo, v kolikor je vaš “frend” strokovnjak za Google oglaševanje, sicer denar mečete skozi okno (četudi imate od tega efekt). Nadvse vrhunsko bi bilo oglaševati na Facebooku, v kolikor za tem stoji strategija, načrt, plan… in seveda proračun.

Več o oglaševanju v naslednjih člankih, do takrat pa naj bo jasno – spletna trgovina ne bo prodajala sama od sebe, zato fokus usmeri v prodajni kanal. Podjetja v začetku spletne prodaje preveč razmišljajo o logotipu, o imenu spletne trgovine, platformi za izdelavi spletne trgovine, gostovanju, …

Skupaj sva lahko ugotovila, da odprtje spletne trgovine ni tako kompleksno kot izgleda, zato je skrajni čas, da se lotiš spletne prodaje. Z veseljem ti pomagam pri nasvetih in usmeritvah, zato mi predstavi svoj projekt, opiši ga z lastnimi besedami in vanj vključi vse kar misliš, da je potrebno za tvoj uspeh na spletu. Jaz pa ti bom pri tem pomagal in ti svetoval.

Pogumno!

Matjaž

Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone