10 nasvetov kako začeti z e-mail marketing kampanjo

10-nasvetov-kako-zaceti-z-e-mail-kampanjo

Začeti z e-mail kampanijo ni tako lahko, kot se zdi na prvi pogled. Potrebno je zgraditi zdravo e-mail bazo, jo segmentirati – tako, da pridejo prava sporočila do pravih ljudi, kreirati različne vsebine za različne baze in paziti na konstantnost, analizirati vsebine in redno spremljati rezultate.

Uporaba e marketinga je relativno poceni marketinška taktika, katero bi moralo uporabljati vsako podjetje. Ta taktika lahko postane ena izmed najboljših proizvajalcev novega posla.

Dobra e-mail marketinška strategija potrebuje svoj čas in trud. Vendar brez strahu, ta članek vas bo vodil čez celoten proces in vas opozoril na kaj vse morate biti v začetnih fazah pazljivi.

  1. Prečistite svoje podatke

Pojdite čez seznam vseh vaših strank in osvežite ter dopolnite vse informacije, ki jih imate. Če podatkov še nimate urejenih, jih izvozite v Excel tabelo in preverite kaj se je z določeno stranko dogajalo, torej v kateri nakupni fazi je ostala pri vas. Je bila to stranka, ki ste ji samo poslali ponudbo, vendar se ni nikoli realizirala, je to stranka s katero se še dogovarjate ali pa je to reden kupec vaših izdelkov ali storitev. S strani samih e-novic to ne bo predstavljajo bistvene razlike, razlika nastane ko pošiljate ponudbe in akcijah. Cilj je, da svoje stranke še bolje spoznate.

Po mojih izkušnjah sodeč, vam bo ta proces v začetni fazi vzel precej časa, vendar se na dolgi rok obrestuje, saj boste v nadaljevanju, ko bodo vse baze zgrajene in podatki čisti, imeli popoln sistem v katerega boste samo vnašali nove kontakte. Urejeno bazo uvozite v program za pošiljanja e-mailov in začnete. Priporočam vam, da za pošiljanje email kampanje uporabite naše orodje Newsletter, seveda pa za to obstajajo tudi druga ordja, kot so MailChimp, Platformax, Litmus, Target Hero, …

  1. Zgradite si bazo

Razvijanje odnosa s kupci oz. povečavanje baze je delo, ki zahteva čas. Ni dovolj le poslati nekaj e-mail sporočil in pričakovati da se bodo vsi odzvali na vašo ponudbo in postali vaše zveste stranke. Z izkušenj, ki jih imam, vam svetujem, da ljudi nagovarjate osebno. Ime prejemnika vključite ali v naslov email sporočila ali v sam tekst.

Pobiranje kontaktov pa naj vam postane prioriteta. Če je vaš glavni cilj povečevanje vaše baze, potem morata ljudem dati več možnosti, da se na njih prijavijo. Prijavo izpostavite na začetku spletne strani – desno zgoraj ali/in na koncu.

Izpostavite »klic k akciji« z besedo, “naroči se na e-novice” ali “prijavi se”.

Nasvet:  zbiranje kontaktov vam olajšajo brezplačne e-knjige, brezplačni posveti,… toraj nekaj kar bo osebo na drugi strani motiviralo, da vam zaupa svoj e-poštni naslov.

  1. Segmentacija baze

Naštela vam bom par možnosti kako segmentirati svojo bazo. Na začetku ni smiselno, da bazo razdelite na vsak segment, ki vam pade na pamet, saj si boste delo otežili in zakomplicirali po nepotrebnem.

Bazo razdelite glede na:

  • Spol
  • Lokacijo – vedno posiljajte ponudbe, ki so lokacijsko smiselne. Če imate za primer dve trgovini eno v Ljubljani in eno v Kranju, ljudi iz Ljubljane ne bo zanimala ponudba, ki je omejena na Kranj
  • Starost – različne starosti imajo različne interese
  • Prejšnji nakupi – ponudimo jim kaj drugega in ne izdelek ali storitev, ki jo že imajo
  • Nakupni interes – drugačna vsebina za stranke, ki so od nas že kupovale in tiste, ki še bodo
  • Frekvenco nakupa – ali je to nekdo, ki od nas kupuje redno, ali nekdo, ki je kupil samo enkrat v preteklosti

Možnosti je neomejeno, ko boste rastli vi in vaša baza jih boste dodajali in optimizirali, tako, da bo vaša celotna baza delala za vas in ne obratno.

  1. Spoznajte svoje orodje

Ker vemo, da je za marketing potrebna velika mera premišljenosti ter profesionalnost, je nujno, da za pošiljanje email marketing kampanj uporabimo orodje, ki nam omogoča vse kar potrebujemo, da se tega lotimo pravilno.

Orodje mora vključevati

  • Urejevalnik teksta
  • V naprej pripravljene predloge
  • Priprava seznamov
  • Nastavitve časa pošiljanja
  • Avtomatski odgovori
  • Pregled rezultatov (koliko ljudi je odprlo vaše sporočilo, koliko jih je odgovorilo, … več o tem sem napisala pod 7. točko)
  1. Naredite akcijski načrt

Predno začnete pošiljati si pravite načrt. Pripravite si ga vsaj za en mesec naprej in preverite, da se ujema s sezono, trenutnim povpraševanjem in drugimi objavami, ki jih imate (Facebook, Twitter,….)

  • Kaj pošiljate? Kakšna bo vsebina?
  • Komu pošiljate? Kdo bo prejemnik določenih vsebin, torej kateri del vaše baze
  • Kako pogosto? Kako pogosto se bo pošiljalo vsebine določenemu delu baze
  1. Ustvarite vsebino

Vsebina in struktura kampanije naj bo narejena za bralca. Mora biti kratka in jedrnata. Seveda naj se razlikuje in deli na:

  • E-novičke: Tukaj trenutne in potencialne stranke obveščamo o novostih in zanimivostih, ki so za nas ali njih trenutno aktualne. Vsak e-mail ne more biti prodajno naravnan – na ta način se vas bodo ljudje hitro naveličali
  • Posebne ponudbe
  • Akcije in ugodnosti
  • Vabila na dogodke

email-marketing

Različne vsebine zagotavljajo pestrost in gojijo zanimanje in naklonjenost vašemu podjetju.

  1. Merjenje rezultatov

  • Število odpiranj: Koliko ljudi od teh, ki ste jim e-mail poslali ga je odprlo
  • Bounce: Število e-mailov, ki niso bili dostavljeni – najbolje je te e-maile sproti odstranjevati iz baze, ker se z njimi nič več ne dogaja
  • Število neodprtih e-mailov: če je številka previsoka nekaj ni v redu z naslovom, na tej točki predlagam, da se ponovno vržete v AB testiranje
  • Število klikov na linke v e-mailu
  • Število ljudi, ki se je od vašega obveščanja odjavilo
  • Število ljudi, ki je vaš e-mail označilo spam
  • Število ljudi, ki je vašo kampanjo posredovalo naprej v obliki e-maila
  1. Testiranje

Obstaja velika verjetnost, da vam ne bo uspelo takoj zadeti prave vsebine, ki bo prepričala vaše stranke v nakup, ali pa sploh pravega naslova, ki bo vodil v dobro stopnjo odprtosti vašega e-maila.

Skozi čas boste s pomočjo merjenja rezultatov, števila odprtih e-mailov in klikov na linke ugotovili kaj najbolj deluje za vaše stranke.

  1. Učenje

Tako kot v življenju,  je tudi v poslu. Ljudje se vedno učimo. Če želimo biti uspešni in izpolniti svoje cilje. In ker je e-mail kampanija ključni del vašega posla je potrebno tudi tu preverjati novosti, poizkušati nove strategije. Ta način prodaje je vedno pogostejši, uporablja ga vedno več ljudi in posledično je tudi konkurenca iz dneva v dan večja.

  1. Ponovi vajo

Vsi zgoraj našteti nasveti vam bodo pomagali ugotoviti ali je bila vaša e-mail kampanija uspešna ali ne.

To pa še zdaleč ni vse, o temi e-mail kampanij bi lahko pisali in govorili ure in ure. Vendar je kot pri vsaki stvari potrebno začeti na začetku, osvojiti osnove, meriti rezultate in vedno znova dodajati novo znanje.

Pa veliko uspeha,

Lea Zarja 👩🏼‍💻

 

PS: Če želite s svojo prvo email kampanjo začeti že danes, vam predlagam, da si odprete Newsletter račun, ki vam omogoča, da pošljete  1000 kampanj mesečno kar 100 prejemnikom. In to brezplačno. WhooHoo 🙃

 

 

 

 

Viri:

https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/getting-started-with-email-marketing/

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33083/27-ways-to-slice-dice-your-email-list-for-better-segmentation.aspx#sm.0000vxwd7g19rld12ufwb0dnq5vgx

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/32606/the-9-must-have-components-of-compelling-email-copy.aspx#sm.0000vxwd7g19rld12ufwb0dnq5vgx

Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone