Bounce Rate – Nevidno zlo, ki se lahko zažira v vaš posel

Verjetno ni človeka, ki nebi vsaj slišal za Harrya Potterja, čeprav osebno menim, da ni človeka, ki si ni ogledal vsaj enega filma ali prebral ene knjige, o tem, s strelo na čelu zaznamovanem dečku, ki se tekom 8 filmov/7 knjig bori z zlom. Tistim, ki ga ne smemo imenovati. Tistim, ki uničuje dobro. Tistim, ki želi spraviti svet na kolena.

In kako tistega, ki ga ne smemo imenovati, povezujemo z oglasnimi kampanjami? Pri Google oglaševanju je tisti, o katerem ne govorimo Bounce Rate (slo. stopnja odboja). Tako kot v filmih Harrya Potterja, kjer je Lord Mrlakenstein  uničevalec dobrega, je bounce rate uničevalec dobrega v oglasnih kampanjah.

Kaj pravzaprav je Bounce rate? V osnovi je to številka (izražena v %), ki nam pove koliko ljudi zapusti našo stran ne da bi opravilo kakršno koli akcijo ali si ogledalo katero koli drugo podstran na naši spletni strani.

V večini primerov je visoka stopnja odboja (tj. Bounce rate) opozorilni znak, da je z našo stranjo nekaj narobe. Zaskrbljujoče je z vidika optimizacije, grozno pa  z vidika oglasnih kampanji. Ne glede na to koliko denarja namenjate svojim oglasnim kampanjam na Googlu, morate biti vedno osredotočeni na to, da je ta denar porabljen pametno in da prinese rezultat.

Morda si mislite, pa saj moja oglasna kampanja deluje, na spletno mesto mi oglasi pripeljejo na tisoče obiskovalcev. Hm…pa je to znak uspešnosti oglasne kampanje? Povedano drugače, če mojo spletno stran zaradi oglasne kampanje obišče 1000 ljudi, ki je klikilo na moj oglas, stopnja odboja pa je 90%, to pomeni, da bo 900 ljudi, ki mojo stran obišče le-to tudi takoj zapustilo oz. z drugimi besedami sem 90% investivcije namenjene oglaševanju, vrgel skozi okno.
Povedano še drugače, če je cena enega obiska strani 1€ (CNK), moj oglas pa je kliknilo 1000 ljudi, sem za to, da sem na spletno stran privabil 1000 obiskovalcev investiral 1000€, a sem zaradi tega, ker je 90% ljudi zapustilo mojo stran ne da bi si ogledalo katerokoli podstran ali opravilo katerokoli akcijo (nakup, oddaja povpraševanja, prijava na e-novice …) 900€ vrgel skozi okno.

Kaj moram narediti, da bodo ljudje ostali na moji strani? 

Obljuba dela dolg

Pristajalna stran je obljuba, o kateri govori oglas. Da povem drugače, predstavljajte si situacijo v kateri vas na večerjo povabi fant, ki vam je všeč. Obljublja vam nepozabno večerjo, ki jo bo pripravil sam, govori o tehnikah in sestavinah , ki jih bo uporabil, ko pa pridete na večerjo vam na krožniku postreže pašto s tuno iz konzerve. Po vsej verjetnosti boste jezno vstali in odšli domov, saj si mislite, kakšen lažnivec je in kako vas je zavedel. Enako je z oglasi. Pristajalna stran mora biti v skladu z oglasom. V nasprotnem primeru je oglas zavajujoč in viša stopnjo odoboja, kar vpliva na izgubo denarja.

Solution? Vsebina vaše pristajalne strani se mora skladati z vsebino oglasa.

oglas-pelje-na-pristajalno-stran

Odziven dizajn – halo leto 2017 kliče!

Dandanes se večina stvari v našem življenju zgodi s telefonom v roki in nič drugače ni s spletnim nakupovanjem. Verjetno je v temu trenutku vaš telefon na dosegu roke ali pa ga imate celo v roki. Statistika pravi, da 63% Slovencev uporablja pametne telefone za brskanje po spletu in 22% Slovencev tablico. Stran, ki se ne prilagaja telefonom in tablicam kvari uporabniško izkušnjo, uporabniku otežuje interakcijo z vami in posledično povečuje stopnjo odboja. Kdo si želi brati mikroskopsko majhen tekst, obračati telefon in se “matrati” da sploh prebere kaj piše na vaši strani. Da ne govorimo o tem da kaj naroči. Postavite se v vlogo kupca in če imate še sami težave z ogledom ali nakupom vaše strani, bo ta efekt pri vaših potencialnih kupcih še bistveno večji, zato je nujno, da imate spletno mesto prilagojeno telefonom in tablicam.

primerjava-odzivne-neodzivne-spletne-strani

Klikni me, Pritisni tukaj!, Oddaj povpraševanje, Kupi, Želim izvedeti več …

Cilj h kateremu strmimo je, da obiskovalec, ki klikne na naš oglas in ga ta pripelje na našo stran v najkrajšem možnem času opravi nakup, odda povpraševanje ali pa se naroči na naše e-novice. Zato je pomembno, da ustvarimo jasno pot, z jasnim ciljem, ki obiskovalca pelje k željeni akciji. V nekaterih primerih je to lahko tako enostavno, da zadostuje da ustvarimo gumb, ki jasno kliče k akciji. V drugih primerih pa to zahteva tehten premislek o tem

Kakšna vprašanja ima nekdo ki kupuje to kar jaz prodajam in kako mu moram predstaviti te informacije na najbolj uporaben način.

To je odvisno od vašega posla.

Umestite oglase na pravo mesto

Če prodajate izdelke za male živali potem ne oglašujte na spletni strani z avtomobilistično opremo.

Vzemimo primer spletnega trgovca, ki prodaja izdelke za male živali. Ker želi, da se glas o njegovi spletni trgovini širi vsepovsod, se odloči, da poleg klasičnih tekstualnih oglasov znotraj iskalnega omrežja, oglašuje tudi tako, da se njegovi oglasi prikazujejo na drugih straneh znotraj Google prikaznega omrežja (to je skupek več kot 2.000.000 spletnih strani).

Pomembno pri tem je, kot govori naslov, da oglase umesti na prave strani, tiste, ki so relavatne za njegov posel. Zakaj? Če naš oglas ni umeščen na relavantne strani, in se prikazuje na avtomobilističnem forumu, ki nima ničesar skupnega z malimi živalmi, oglas ne bo vabljiv uporabnikom tega foruma in na vašo stran ne bo pripeljal tiste kupce, ki si jih želite in pričakujete. Posledica pa je luknja v vašem budgetu. 

Čas.

“Time is money” v našem primeru še kako drži. Dlje časa kot se stran nalaga, več potencialnih obiskovalcev izgubljamo. Ljudje v poplavi ponudb nimamo časa, ne potrpljenja, da bi čakali na nekaj, kar nam lahko ponudi nekdo drug, zato pač stran zapustimo in to kar iščemo, najdemo drugje.

Presenteljiv je podatek, da kar 40% ljudi stran zapusti, če se ta nalaga dlje kot 3s. Spletna trgovina, s 1000€ dnevnega prometa, lahko v letu dni izgubi kar 25.000€ in to vse samo zaradi 1s.

Longer-Loading-Time

Verjetno se sedaj sprašuješ, kje lahko preverim bounce rate svoje oglasne kampanje? Odpri Spletnik račun in vstopi v svojo marketing nadzorno ploščo, kjer boš videl ta podatek in še veliko drugih.

✌?

Tilen

Deli s prijateljiShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Email this to someone
  • Janez75

    Prilagojena stran telefonom,je največja bedarija vseh strani
    Minili so časi majhnih telefonov,no ja ne še povsem,ampak kupci se pravi tisti ,ki kupujejo preko telefona nimajo 4 inčnih telefonov.vsaka stran namenjena računalnikom je veliko preglednejša,poglejte si samo bolho,ki imajo veliko denarja za izdelavo spletne strani pa je tista mobilna povsem neuporabna,pa tudi od 24 ur ni nič boljša…če hočeš kaj najdit ali na 24 ur videt moraš spremeniti na desktop…toliko o straneh prilagojenih za telefon

    Lp

  • Spletnik d.o.o.

    Najprej hvala za vaš komentar. Recimo da se strinjava o tem, da se ne strinjava.

    Odzivna stran ne le, da se prilagaja mobilnim telefonom, temveč se prilagaja vsem napravam, preko katerih lahko dostopamo do interneta (telefoni, računalniki, igralne konzole, televizija, … ). Zato je seveda neizogibno, da jo podjetje ima, če seveda želi vsem uporabnikom nuditi lepo uporabniško izkušnjo. Mi se moramo prilagoditi uporabnikom in ne obratno.
    Število mobilnih uporabnikov zelo hitro narašča (v mnogih delih sveta računalnika sploh ni temveč imajo samo mobilno napravo) in pri podjetjih, ki spletne strani nimajo odzivne, je v 99,9% bounce rate večji kot na namiznem računalniku. Hkrati Google v mobilnih iskalnih rezultatih že nekaj časa preferira odzivne strani.
    Dandanes veliko spletnih kupcev tega opravi iz kavča, iz kafića, iz avta, iz avtobusa in tam nimajo možnosti iz torbe vzeti prenosnik ali velik zaslon. Teh je, v nekaterih dejavnostih že 60%+ in podjetja so se vedno obračala v smeri kjer so se nahajali njihovi kupci in nikoli obratno. In kupci so danes na mobicu. Tako da, težko se je strinjati z izjavo, da ljudje ne kupujejo z mobilcem, če pa ta že postaja skoraj ekskluzivno sredstvo za nakupovanje.

    Veliki portali, ki jih omenjate v resnici niti niso tako veliki, vsaj v globalnem smislu ne, in upal bi si trditi, da tukaj ni vprašanje denarja, temveč ekonomske računice. Zakaj bi bolha menjala svojo uporabniško izkušnjo? Kdo ji sploh konkurira? Garantiram pa vam, ko bo na področju medijev zavladala velika konkurenca, se bodo hitro prilagodili tehnologiji.

    Kdor svojega posla ne bo prilagodil poslovanju preko interneta na način, da je to glavni in edini prodajni kanal, potem je velika verjetnost da tega podjetja v naslednjih 10ih letih ne bo na trgu. In prilagoditev na odzivnost je eden od korakov na tej poti.

    V vsakem primeru hvala za mnenje. Vsako šteje!

    Tilen

  • Janez75

    Mogoče sem dvoumno napisal
    Absolutno se strinjam,da je ogromno kupcev kupuje preko telefona tudi sam vsaj enkrat tedensko,ampak na telefonu z več kot 5 inči hitreje povečaš če je sploh treba na klasični strani kot pa na prilagojeni iščeš kje je kaj in to tudi na ebayu in aliexpresu.
    Je pa hec,da nisem osamljen pri takšnem nakupovanju in stran kjer avtomatsko vrže na mobilno če dostopam z npr 10″ tablico takoj zapustim in kupim ali pogledam raje drugje
    Pa lep dan