To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kaj zamujate, če Google Analytics ni del vašega vsakdana?

Google Analitika

Kako dobro poznate svojo spletno stran in njene obiskovalce? Veste, kako vas najdejo? Katere vsebine pritegnejo njihovo pozornost? Koliko obiskovalcev stori to, kar želite?

Če odgovorov na zgornja vprašanja ne poznate, jih lahko odkrijete z Google Analytics. Le tako boste zares vedeli, kaj se dogaja na vašem spletnem mestu in kako korak za korakom izboljšati izkušnjo svojih obiskovalcev

Ni razloga, da ne bi uporabljali Googlovega analtičniga orodja, saj je brezplačno, relativno pregledno in preprosto ter na voljo tudi v slovenščini. 

Podrobneje si oglejmo, kje vam Google Analytics lahko koristi in kaj vse zamujate, če ga ne uporabljate.

Spoznajte svoje obiskovalce

Poznavanje težav, bolečin in želja svojega ciljnega trga, je temelj poslovnega uspeha. Google Analytics vam pokaže, kdo vse obiskuje vašo stran in kaj na njej počne. 

Izvedeli boste:

  • Demografske podatke
  • Geografske podatke
  • Interese
  • Od kod so obiskovalci prišli na vašo stran
  • Na kateri strani so vstopili in na kateri so zaprli stran
  • Potek njihovega obiska strani in katere podstrani so obiskali
  • Ali se vračajo na vašo stran
  • Koliko časa so bili na strani
  • Na kaj so kliknili na strani
  • Kaj so iskali na vaši strani
Google Analytics lokacija obiskovalcev

Tukaj gre za veliko količino zelo koristnih podatkov in res je škoda, če do sedaj temu področju še niste posvetili svojega časa.

Pomagali vam bodo bolje spoznati vaše obiskovalce. S tem znanjem lahko prilagodite vašo stran in povečate možnost, da obiskovalec stori to, kar želite – npr. kupi izdelek, se prijavi na novice, deli vaš članek ali kaj druga.

PRIMER:

Recimo, da ste osebni trener in imate na strani raznorazne nasvete o vadbi in zdravi prehrani. Po pregledu podatkov Google Analytics ugotovite, da je 80 % vaših obiskovalcev moških starih med 30 in 35, ki jih zanima podjetništvo. Najpogosteje berejo vaše članke o kratkih, a učinkovitih programih.

UGOTOVITEV:

Že samo teh nekaj podatkov vam pomaga, da se osredotočite na podjetnike, ki nimajo veliko časa, a si vseeno želijo biti fit. Če stran prilagodite tem obiskovalcev in jim ponudite zanje oblikovane programe, bo konverzija gotovo višja, kot s splošnimi nasveti za vadbo.

Poznavanje obiskovalcev vam omogoča tudi preprosto segmentacijo, če se izkaže, da stran pritegne dve različni skupini z različnimi težavami. Obe naenkrat je nemogoče učinkovito nagovoriti, a s pridobljenim znanjem lahko razčlenite svojo ponudbo in izkoristite odkrito priložnost.

Če imate angleško stran z mednarodno ponudbo ali razmišljate o širitvi na tuji trg, vam lahko Google Analytics pomaga pri odločanju kam. Vidite lahko, od kod prihaja največ obiskovalcev in ocenite, v kateri državi  ali kraju je smiselno izvesti testno kampanjo. 

Spoznajte svoj spletni promet

Obiskovalce smo spoznali, zdaj pa preverimo, od kod prihajajo na vašo stran.

Google Analytics promet vaše strani razčleni na naslednje kanale:

  • Organsko iskanje (ang. Organic Search), ki pokriva promet z iskalnikov kot je Google.
  • Direktnen promet (ang. Direct), ki pokriva obiskovalce, kateri so naslov strani vnesli direktno v brskalnik, kot je Chrome.
  • Napotitev (ang. Referral), ki pokriva promet s povezav z drugih strani.
  • Plačan promet (ang. Paid Search), ki je posledica kampanij.
  • Družbena omrežja (ang. Social), ki pokrivajo promet s Facebooka, Instagrama in drugih omrežij.
  • Email (ang. Email), ki pokriva promet s povezav v elektronski pošti.
Google Analytics kanali

Poznavanje virov prometa je ključno za povečanje obiska strani in za učinkovito razporejanje sredstev spletnih kampanj

PRIMER

Če opazite, da vam LinkedIn pripelje trikrat več prometa (in konverzij) kot ostala družbena omrežja, veste, kje se splača izvajati naslednjo plačano kampanjo. Brez tega podatka, bi nepotreben del sredstev vložili v promocijo na Facebooku, kjer ste manj zanimivi. Tako na preprost način zvišate donosnost naložbe (ROI) v spletno oglaševanje.

Se je zgodil nenaden skok števila obiskovalcev? Morda so bili na vašo stran napoteni preko povezave v članku popularnega blogerja ali z novičarskega portala.. To lahko odkrijete v kategoriji “napotitev” in stopite v stik z virom novih obiskovalcev ter se dogovorite za sodelovanje. Brez Google Analytics je takšen skok obiska veliko težje opaziti in izkoristiti, saj ne veste, od kod prihaja.

UGOTOVITEV:
Če je vaša stran precej obiskana, a je zelo nizek del prometa posledica organskega iskanja, pomeni, da se tukaj skriva še veliko neizkoriščenega potenciala, zato se vam splača izboljšati SEO strani in s tem dvigniti svoj položaj na Googlu.

To je le nekaj primerov, kjer poznavanje vira prometa na vašo spletno stran / trgovino naredi ogromno razliko in razkrije poslovne priložnosti.

Spoznajte svojo stran

Veste, kje se obiskovalci vaše strani najdlje zadržujejo? Google Analytics vam razkrije tudi to.

Ključni 3 faktorji poznavanja spletne strani in njenih podstrani so:

  • Kako dolgo je obiskovalec na posamezni strani?
  • Kakšna je stopnja odboja (ang. bounce rate) posamezne strani?
  • Katere so najpogostejše izhodne strani, kjer obiskovalec zapusti vašo stran?

Čas, ki ga obiskovalec prebije na določeni strani, vam pove, katere vsebine pritegnejo vašo ciljno skupino in katere ne dosegajo pričakovanj. Tako veste, kaj zadrži pozornost obiskovalcev. To vam pomaga pri ustvarjanju novih, uspešnih vsebin in usmerjanju obiskovalcev na najboljše podstrani.

Stopnja odboja predstavlja odstotek obiskovalcev, ki so obiskali le eno stran in jo nato zapustili, brez da bi kliknili kam drugam. Tega si seveda ne želite, razen če gre za stran, ki nudi zelo specifično informacijo (npr. odpiralni čas). Strani z visoko stopnjo odboja je dobro pregledati in spremeniti, kjer vam pomagajo ostali podatki, ki jih nudi Google Analytics.

Izhodne strani vam povedo, koliko obiskovalcev z določene strani zapusti vaše spletno mesto. To je pomembno pri prodajnih straneh – sploh če obiskovalci na veliko zapuščajo stran, brez da bi storili želeno dejanje.

Če 90 % obiskovalcev zapusti nakupno košarico brez opravljenega nakupa, potem jim nekaj na tem koraku ne odgovarja. Možnosti je več, zato je čas za natančen pregled kaj bi lahko na omenjeni podstrani povzročilo tako visok odstotek nerealizirane prodaje.

Brez Google Analytics boste sicer vedeli, da je nekaj narobe, ne boste si pa znali odgovoriti kaj je glavni razlog. S pomočjo vpogleda v analitiko lahko ugotovite kaj je razlog težav, ki jih je smiselno odpraviti. Kasneje lahko s pomočjo analitike tudi potrdite izobljšano delovanje. 

Spoznajte ključne besede vašega posla

Google Analytics vam omogoča podroben vpogled v ključne besede, ki pripeljejo obiskovalce na vašo spletno stran s pomočjo oglasne kampanje. Tiste najbolj splošne verjetno poznate, a splača se odkriti tudi bolj nišne besedne zveze. 

Zakaj? Ker preko njih še bolje spoznate svoje obiskovalce in ker lahko z njihovo pomočjo učinkoviteje in ceneje vodite oglasne kampanje. Poleg tega pri specifičnih besednih zvezah lažje dosežete boljši položaj med iskalnimi rezultati na Googlu.

Google Analytics pregled strani

PRIMER:
Če vidite, da vam največ prometa pripeljejo ključne besede “tekaški copati”, “tekaški copati za začetnike” in “tekaški copati za rekreativce”, se je bolje osredotočiti na zadnji dve kombinaciji, saj je tam manj konkurence, hkrati pa ciljate na bolj specifično skupino potrošnikov, ki je že zelo jasno izrazila namen iskanja in kdo kot posameznik so (za začetnike oz. za rekreativce).

Google Analytics vam pokaže tudi, kaj obiskovalci iščejo na neposredno vaši strani, če uporabljate lastno iskalno vrstico. Recimo, da imate blog o zdravi prehrani. Opazite, da precej obiskovalcev po branju članka direktno na vaši stani išče frazo: “Ketonska dieta”.  Če članka na to temo še nimate, se ga splača napisati, saj vaše obiskovalce očitno zanima. Tako spoznate katere nove vsebine se splača ustvariti, da zadržite obiskovalce.

Sledite svojim ciljem

Cilji so tesno povezani z do sedaj navedenimi kategorijami. Nastavite jih in Google Analytics bo zabeležil, ko obiskovalec opravi želeno dejanje. To je lahko izpolnitev kontaktnega obrazca ali ogled strani določenega produkta. Sledenje ciljem vam pomaga še podrobneje slediti obnašanju obiskovalcev, učinkovitosti vaše strani in omogoča preprost način merjenja nekaterih ključnih kazalnikov uspeha (KPI).

Štirje glavni tipi ciljev so:

  • Konverzije obiskovalca v kupca ali člana na določeni strani.
  • Trajanje obiska vaše spletne strani (npr. več ali manj kot 5 minut).
  • Število strani, ki jih obiskovalec obišče na vaši strani (več strani kot obišče, bolj kaže na to, da ga je vsebina na naši strani pritegnila).
  • Različna dejanja – npr. predvajanje video posnetka.
Google Analytics cilji

S premišljeno postavljenimi cilji, boste lažje ugotovili, kaj deluje in kje je potrebno nekaj spremeniti. 

Cilji so še posebej koristni, če lahko dejanjem pripišete določeno vrednost. Če recimo 1 od 100 kontaktov kupi storitev vredno 1000 €, je vsak kontakt vreden 10 €. S takšnim ovrednotenjem in sledenjem ciljev boste lažje določili poslovne prioritete.

Zaključek

Kot vidite, lahko Google Analytics zelo pozitivno vpliva na več aspektov vašega posla. Nudi analitično podlago za vaše odločitve, kar pomeni manj tveganja in manj ugibanja.

Če bi ga radi začeli uporabljati ali izboljšali svoje znanje o orodju, vas vabimo, da si preberete še članek na temo najpomembnejših metrik za e-commerce, kjer mamo za vas še več uporabnih informacij. Če želite osebno pomoč ali pa enostavno potrebujete več informacij, kontaktirajte našo ekipo, ki vam bo z veseljem pomagala.

Srečno,
Spletnik

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017