To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kako iskalniki razvrščajo zadetke? Vse kar morate vedeti o rangiranju iskalnih rezultatov, da se uspešno uvrstite na vrh.

Splet je prostor, kjer med seboj tekmuje ogromno spletnih strani. Vsak želi biti prvi na Googlu (in ostalih iskalnikih kot je npr. Bing) in biti čim bolj opazen, saj le nekaj prvih mest prinaša največ obiska. Kako pa iskalniki sploh razvrščajo spletne strani? Na kakšen način določijo, katera stran je “boljša” ali “bolj relevantna” od druge?

Za razumevanje procesa rangiranja se moramo vrniti na sam začetek. Treba je razumeti na kakšen način iskalniki sploh najdejo, analizirajo in rangirajo spletne strani.

Proces odkrivanja, analiziranja in rangiranja bom predstavila v treh korakih.

  1. korak: roboti iskalnikov najdejo spletno stran;
  2. korak: indeksirajo vsebino in določijo relevantnost;
  3. korak: na podlagi avtoritete določijo mesto v rezultatih.

Za lažje razumevanje bom proces predstavila na praktičnem primeru knjigarne. Predstavljajte si, da delate v knjigarni. Prispele so nove knjige, ki jih je potrebno na police postaviti v določenem redu. Opravili ste že prvi korak: knjige ste našli in zdaj so na voljo za prodajo. Knjig, ki jih v knjigarni še ni, kupci ne morejo najti, vi pa jih ne morete prodajati. Na enak način delujejo tudi iskalniki s spletnimi stranmi. Tako kot knjige, mora tudi iskalnik najprej poiskati spletne strani, ki jih bo uvrstil v svojo bazo. V primeru, da spletne strani ne najde, je v iskalnih rezultatih ne more prikazati, posledično je med brskanjem nihče ne bo našel.

Vrnimo se nazaj v knjigarno. Nove knjige morate pregledati, na hitro preleteti vsebino, določiti tematiko in jih razvrstiti v kategorije. Na police jih zlagate smiselno, saj bodo tako kupci hitreje našli kar želijo. Ta del je podoben indeksiranju spletne strani in določanju relevantnosti za iskalce. Roboti najprej stran pregledajo, da ugotovijo v katero kategorijo jo bodo uvrstili. V pomoč so jim ključne besede v vsebini. Na podlagi ključnih besed iščejo povezave med iskanimi izrazi in spletnimi stranmi, da iskalci dobijo čim bolj relevantne rezultate. Če nekdo išče informacije o vzgajanju vrtička, bo v knjigarni le te našel na oddelku za vrtnarjenje. Prav tako bodo iskalniki iz svoje zbirke podatkov našli tiste zadetke, ki bodo kar najbolje podali želene informacije.

Ko ste knjige že pregledali in razvrstili, morate določiti tiste, ki jih je vredno še posebej izpostaviti. Običajno so to uspešnice, ki jih želite priporočiti kupcem. Najpogostejši razlog, da je knjiga izpostavljena, je znan avtor. Ima avtoriteto in znan je kot kredibilen vir. Takšne knjige z veseljem priporočite, saj veste, da bodo kupcem všeč. Zelo podobno tudi iskalniki določijo svoje uspešnice oziroma tiste spletne strani, ki so uvrščene najvišje. Avtoriteto si pridobijo s časom, kvalitetno vsebino in tudi gradnjo zunanjih povezav, ki delujejo kot citati. Večkrat kot je stran citirana, bolj zanesljiv vir je in zato pridobi na avtoriteti.

Optimizirana spletna stran za višje uvrstitve

Pri odkrivanju, razvrščanju in rangiranju spletnih strani lahko iskalnikom pomagate tudi sami. Da spletno stran sploh odkrijejo, morate robotom dovoliti, da jo najdejo. Za hitrejše indeksiranje in prepoznavanje relevantnih vsebin morate vključiti ključne besede, ki so glavni faktor za prepoznavanje, o čem sploh govori vaša vsebina. S ključnimi besedami tudi ciljate na točno določene besede ali izraze, ki jih ljudje uporabljajo pri brskanju po spletu.

Pri tem pomaga tudi tehnična prilagoditev spletne strani, t.i. on-site optimizacija. Z metapodatki iskalnikom že takoj poveste, o čem vaša stran govori. Prilagojeni URL-ji, hitrost spletne strani in notranje povezave še dodatno pozitivno vplivajo na uvrstitev, saj je stran bolj prijazna do uporabnikov kot tudi do iskalnikov.

Ne smete pozabiti niti na zunanje povezave, ki delujejo kot priporočila oz. na citate iz drugih spletnih strani. Z njimi dvigujete avtoriteto, kar neposredno vpliva na višje uvrstitve v iskalnih rezultatih.

Optimizacija je torej pomemben faktor pri zagotavljanju prvih mest. Naredi razliko med uspešnicami in pozabljenimi knjigami. Če ne veste, kako bi se je lotili, se obrnite na nas. Vedno smo vam na voljo!

Uspešno,

Eva Poljanšek

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017