Politika piškotkov

To spletno mesto za potrebe zagotavljanja funkcionalnosti košarice in zaključka nakupa uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.
Kliknite za več informacij o piškotkih.

Kako povečati uspeh spletne trgovine z Google Analytics?

Spletno trgovanje (ecommerce) je izredno konkurenčno področje in velikokrat se zgodi, da marsikatera podjetja težko ocenijo kako uspešna so.

Ko ocenjujete uspešnost vaše spletne trgovine, se lahko odločite da analizirate:

1. obseg prodaje, ki ste jo ustvarili,
2. prihodek, ki ga je ustvarila vaša spletna trgovina
3. število izdelkov, ki ste jih prodali

Vse to so sicer odlične metrike, vendar obstaja veliko več statističnih podatkov, ki so dragoceni pri preverjanju uspešnosti vaše spletne trgovine in do katerih imate dostop v vašem Google Analytics računu.

Če Google Analytics računa še nimate, naj za začetek povem, da vam ta omogoča zbiranje podatkov o vaši spletni trgovini, ti pa so ključnega pomena pri preverjanju uspešnosti le-te. Preberite si kako ustvariti Google Analytics račun.

Ta članek pa pišem zato, ker sem se odločil, da vam pomagam razumeti, kako lahko s pomočjo Google Analytics izboljšate poslovne rezultate vaše spletne trgovine.

Na koncu (čas branja: samo 8 min) boste razumeli katere metrike so pomembne za vašo spletno trgovino in ne samo to, vedeli boste kako jih izmeriti.

Gremo!

kako-povecati-uspeh-spletne-trgovine-z-google-analytics

Zakaj je Google Analitika pomembna za razvoj vaše spletne trgovine?

Google Analytics igra ključno vlogo pri razumevanju uspešnosti vaše spletne trgovine, saj vam ponuja možnost tako pridobiti, kot tudi meriti poglobljene statistične podatke o tem, kdo so vaše stranke, kaj jih zanima in kako so povezani z vašim poslom.

Šele ko izkoristite bogastvo informacij, ki jih Google Analytics ponuja, lahko sprejmete odločitve kako na najboljši (in z najboljšim mislim, s podatki najbolj podkrepljenim) način izboljšati vaše spletno poslovanje.

Vsa vaša vprašanja, bodo kar na enkrat dobila odgovore!

Kako ustvariti Ecommerce poročilo z uporabo Google Analitike?

Sedaj ko smo pokrili vrednost, ki jo prinaša uporaba Google Analitike je čas, da orodje “aktiviramo

Prvi korak v tem procesu je omogočanje poročil znotraj Google Analitike. Naj povem, da ta funkcija ni omogočena samodejno, zato morate to nastaviti ročno. To storite tako, da v glavo dodate majhno kodo – a ne skrbite, lažje je, kot si predstavljate.

V primeru, da se odločite, da boste izdelavo spletne trgovine zaupali nam, vam kodo namestimo mi.

Potem ko kodo dodate v svojo trgovino, se morate prijaviti v svoj Google Analytics račun in v skrbniških nastavitvah (Admin) izbrati pravilen pogled (view).

ecommerce-porocilo-google-analytics

Sedaj je čas, da omogočite nastavitve e-trgovine (Ecommerce)  in začnete katalogizirati podatke iz dejavnosti spletne trgovine. Po zaključku tega koraka vam svetujem, da nekaj dni počakate in si zgradite podatkovno “banko”, ki je uporabna za boljše razumevanje vaše spletne trgovine.
Saj veste, brez podatkov, spletne trgovin ne morete optimizirati.

nastavitve-e-trogivine-google-analytics

Razumevanje demografije

Pomembna metrika, ki jo lahko analizirate je demografija vaših strank – posebej je to obnašanje moških in žensk v vaši spletni trgovini. Kar nekajkrat sem bil priča, ko so podjetniki na pamet govorili, da so njihovi kupci po večina moški, v resnici pa se je izkazalo ravno obratno. Verjemite mi, kako debelo so me gledali, ko sem po enem tednu pokazal podatke 🤔

Do teh informacij lahko dostopate, tako, da v levem stranskem stolpcu Google Analitike izberete Ciljna skupina (Acquisition), nato kliknete na Demografski podatki (Demographics) in na koncu Spol (Male/Female)

demografski-podatki-google-analytics

 

S pridobljenimi podatki lahko pravočasno ukrepate in vaša marketinška sporočila usmerite v spol, ki je za vaš posel pomembnejši.

Lahko boste ugotovili, da ženske opravijo manj nakupov, ampak je povprečna vrednost nakupa 3x večja od tistih, katere opravijo moški.

S pridobljenimi informacijami prilagodite in izboljšajte svojo spletno trgovino in pospešite rast vašega podjetja.

google oglasevanje

Razumevanje obiskovalcev

Drug razdelek v zavihku Ciljna skupina (Acquisition), ki je za vas pomemben je Vedenje (Behaviour). Najuporabnejši med njimi pa je zavihek Novi v primerjavi z vračajočimi (New vs. Returning)

Ta razdelek vam bo podrobno predstavil obnašanje novih obiskovalcev (tistih, ki trgovino obiščejo prvič) in tistih, ki se vanjo vračajo. Tukaj boste lahko spremljali razlike med njimi in ugotovili kakšne so, kar vam bo pomagalo pri razumevanju kolikokrat mora potencialni kupec obiskati vašo trgovino, da opravi nakup.

Nakupovalne navade

V razdelku Konverzije (Conversions) pod zavihkom E-trgovina (Ecommerce) boste lahko spremljali:

Total Sessions – Število sej – skupno število obiskov vaše spletne trgovine

Sessions with Product Views – Seje z ogledi izdelkov – Število obiskov trgovine, ko obiskovlec obišče stran izdelka

Sessions With Add to Cart – Seje z dodajanjem izdelka v košarico – Število ogledov trgovine, ko obiskovalec doda izdelke v košarico

Sessions with Transactions- Seje s transakcijami – število obiskov trgovine ko obiskovalec opravi nakup

No Shopping Activity – Brez nakupne dejavnosti – število ogledov trgovine, ko ni bilo nobenega nakupa

No Cart Addition – Brez dodajanja v košarico – število obiskov trgovine, ko si je obiskovalec ogledoval izdelek ne da bi ga dodal v košarico.

Cart Abandonment – Zapustitev košarice – število obiskov trgovine, ko je obiskovalec dodal izdelek v košarico in jo zapustil

Check Out Abandonment – Število zapustitve blagajne – število obiskov trgovine, ko je obiskovalec dodal izdelek v košarico, nadaljeval proti blagajni in jo zapustil.

zapustitev-kosarice

Ključnega pomena je, da si vzamete nekaj časa in pregledate te podatke, ter da analizirate vzorce. Ali opazite, da obstajajo izmerljivi in opazni padci v angažiranosti vaših kupcev, katere lahko pripišete določenemu vidiku vaše spletne trgovine?

Na primer, če ugotovite, da prihaja do velikega padca v fazi zaključevanja nakupa, lahko to pripišete ponudniku plačil, ki ga uporabljate. V kolikor imate kupce iz celega sveta, vam svetujem, da izberete zaupanja vrednega ponudnika, kot je to na primer PayPal.

Še enkrat poudarjam, da si vzamete čas in dobro preučite številke, saj je to edini način, da izboljšate poslovanje vaše spletne trgovine.

Uspešnost transakcij

Razdelek, kjer so zbrani podatki o uspešnosti vaših transakcij vam bo pomagal bolje razumeti stopnjo konverzije vaše spletne trgovine.

Stopnja konverzije je ena izmed najpomembnejših metrik, saj vam prikaže odstotek ljudi, ki obišče vašo spletno trgovino in opravi nakup.
Do tega lahko dostopate tako da v levem stolpcu kliknete na  Konverzije -> E-trgovina – > Transakcije

(“Conversions” -> “Ecommerce” -> “Transactions”)

Pomembno pri analiziranju stopnje konverzije je, da si zapomnite, da je povprečna stopnja približno 2 odstotna, zato se ne obremenjujte s tem. Vsaj ne na začetku.

V primeru, da imate butično spletno trgovino, znotraj manj konkurenčne panoge bo stopnja konverzije višja. Po drugi strani pa bo ta nižja, če se nahajate v bolj konkurenčni panogi. To se dogaja podjetjem, ki na spletu prodajajo oblačila.

Vaš dolgoročni cilj je povečati stopnjo konverzije, saj to pomeni več zaslužka, ta pa omogoča nadaljno rast podjetja.

Sicer se stopnja konverzije ne bo spremenila čez noč, ampak z uporabo Google Analitike in pomembnih podatkov, ki jih ta beleži, boste do cilja prišli hitreje in pametneje.

Vedenje na blagajni

Ta del Google Analitike vam pomaga razumeti, kako se stranke obnašajo, ko so soočene s postopkom zaključevanja nakupa. Do podatkov pridete tako, da v levem stolpcu kliknete na:
Konverzije -> Etrgovina -> Vedenje pri zaključku nakupa

(“Conversions” -> “Ecommerce” -> “Checkout”)

V kolikor je postopek nakupa v vaši spletni trgovini razdeljen v več korakov, kot na primer izbira plačilnega sredstva, izbira dostave in ustvarjanje računa, boste lahko analizirali vedenje vaših kupcev in ugotovili, kje zapustijo blagajno. Če ugotovite, da v enem izmed korakov prihaja do velikega upada, si vzemite čas in ocenite kaj se dogaja, ter prilagodite postopek nakupa. Našim naročnikom zato vedno svetujemo, da si namestijo vtičnika za Hitro blagajno, kjer je postopek nakupa zaključen v enem samem koraku.

Obiskovalci, ki so prišli do zaključka nakupa izkazujejo definitiven interes za izdelke, ki jih prodajate, zato je še kako pomembno, da je zaključek takšen, da ta jasno sporoča kaj morajo narediti, da se ob tem počutijo varni in predvsem, da nakup zaključijo hitro.

Uspešnost izdelka

Ta del, do katerega dostopate s klikom na Konverzije -> E-trgovina -> Uspešnost izdelkov (“Conversions” -> “Ecommerce” -> “Product”) vam prikazuje informacije kateri izmed vaših izdelkov je najpopularnejši. Videli boste kolikorat so si obiskovalci ogledali določen izdelek, koliko časa so preživeli na strani in koliko nakupov so opravili.

Če ne meriš ne moreš izboljšati.

Prepričan sem, da boste uporabljeno znanje s pridom izkoristili. Podatki zbrani v Google Analitiki pa naj postanejo vaš najboljši prijatelj, ki ima odgovor na vsako vaše vprašanje.

Vseeno pa želim na koncu povedati še to, da informacije, ki sem jih delil, predstavljajo samo vrh ledene gore.

Če imate glede uporabe Google Analytics za namene izboljšanja spletnega trgovanja kakršno koli vprašanje, mi pišite na: tilen@spletnik.si ali v komentar spodaj.

Naša ekipa strokovnjakov ima tako kot Google Analytics odgovor na vsa vprašanja, še pomembnejše pa je, da imamo dolgoletne izkušnje z izdelavo in vodenjem spletnih trgovin.

Tilen

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone
Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017
-->